Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Prosta sprawa. Opona bieżnikowana na gwarancji okazała się z wada ukryta produkcyjna . ( Odkleił się bieżnik) . Korzystając z reklamacji mam prawo wymagać od sprzedawcy opłaty za ewentualną wysyłkę i demontaż opony ?
@Tytan92 Proszę, żebyś zapoznał się z tym artykułem, w którym opisaliśmy zasady reklamacji, uwzględniając rodzaj oraz termin sprzedaży.
Domagać się możesz nawet wymiany samochodu na nowy i wyższej klasy, jeśli np. z powodu odczepienia się bieżnika wyjechałeś w inny samochód robiąc kraksę.
Inną kwestią jest, czy sprzedający uzna tę reklamację, a nawet jeśli to do jakiej wysokości.
Duża grupa sprzedających ma zapis w regulaminie, że odpowiada tylko do wysokości wartości sprzedanego przedmiotu.
Oczywiście że masz prawo domagać się takiej"rekompensaty" składając reklamację.
Sam zapewne wiesz że opona bieżnikowana nadaje się najwyżej do taczki na budowie.
A TiRy na jakich jeżdżą??
@Tytan92 Złóż reklamację dokładnie opisz wadę opony dołącz foto może nawet nie będziesz musiał odsyłać opony taka wada jak napisałeś to standard więc powinni uznać bez problemu
A skąd taki pomysł by takie coś kupować ? Dla swojego i innych bezpieczeństwa lepiej kupić nową.
@kolekcjoner608 w pukt!
Nie potrafię pojąć jak można oszczędzać na najważniejszym i jednym elemencie samochodu, która łączy go z nawierzchnią
Wszystko zależy od tego czy składasz reklamację z tytułu niezgodności z umową, czy z tytułu gwarancji (jak była udzielona), bo obie rządzą się swoimi prawami.
Jeżeli reklamujesz z tytułu gwarancji, to zgłaszasz to do gwaranta (najczęściej jest nim producent lub importer) lub bezpośrednio wyznaczonego serwisu (sprzedawca zazwyczaj nie jest stroną w takim przypadku i ma nawet prawo pobierać opłatę za pośrednictwo). Warto sprawdzić, czy nie masz w swojej okolicy serwisu tej firmy (czyli czy jakaś firma wulkanizacyjna, czy warsztat nie ma stosownej umowy na wykonywanie napraw gwarancyjnych).
Jak reklamujesz z tytułu niezgodności z umową, to masz prawo do zwrotu kosztów wysyłki i demontażu, w przypadku kiedy uzna on reklamację za zasadną (demontujesz i odsyłasz na swój koszt).