anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Brak wyboru kuriera w smart!!!

MAMY ROZWIĄZANIE!
gargulce2
#10 Popularyzator#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Jestem jedną z "uszczęśliwionych" osób która przechodzi jakieś nonsensowne testy w których allegro narzuca przewoznika w przesyłkach smart. We wszystkich ofertach jest podany kurier dpd smart którego nie mogę dodać. Absurd goni absurd. Nie po to płacę allegro smart żeby nie moc wybrac przewoznika. Nie chcę kurierów pocztex, ups czy innych którzy mnie zawiedli. Chcę wybrac przewoznika dpd z którym nie mam problemów, paczki przywozi na czas itd. Mimo że płacę za smarta odebraliście mi wybór. Zakończcie te durne testy i pozwólcie ludziom wybrac to co im odpowiada. 

Wychodzi na to że ja przez 5 tygodni nie zrobię zakupów na allegro. Poczekam na zakończenie testów. 

Jeszcze jedno pytanie do twórców ów godnego pożałowania pomysłu... jak zbadacie zadowolenie klientów że swojego testu? Na jakiej podstawie uznacie że test się powiódł czy to była porażka? Bo chciałabym wyrazić swoją opinię na ten temat w ankiecie dotyczącej właśnie tego. Patrząc na niezadowolenie innych klientów wasz test nie zdał egzaminu. I chyba będę wnosić o zwrot kosztów smart za te 5 tygodni testów gdzie nie mogę wybrac przewoznika. 

oznacz moderatorów
205 ODPOWIEDZI 205
gargulce2
#10 Popularyzator#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Proszę bardzo. Wasz wybor kuriera allegro one. Nie dość że czekam kilka dni to kurier odebrał 2 z 3... ostatnia wisi w przestworzach. 

I jest godzina 13.50 a ja nadal czekam... ciekawe kiedy dojedzie. Dla porównania dpd jest u mnie okolo 11 a dhl około 11.30-12. 

Naprawdę uważacie ze ludzie nie mają co robić tylko czekać cały dzień na kuriera? 

Screenshot_20240516_133156_Allegro.jpg

oznacz moderatorów
Halfrunt
#18 Luminarz#

Może awaryjnie zaopatrz się w filtr Dafi, bo co będzie jak się nie doczekasz?

oznacz moderatorów
gargulce2
#10 Popularyzator#

@Halfrunt bardzo śmieszne... nie chodzi o zawartość paczki tylko o jakość usług kurierskich które narzuca allegro. 

Kurier przyjechał po 17. Zostawił paczki pod drzwiami. Nie było mnie w domu... paczki wyglądały tak. 

20240516_170956.jpg

20240516_171010.jpg

20240516_171041.jpg

oznacz moderatorów
ironcat
#9 Pomysłodawca#

To proszę moderatorów o przekazanie tym osobom odpowiedzialnym za te testy że są kolejne niezadowolone osoby. Juz złozyłam telefoniczna reklamację. Ale tak się zastanawiam, może UOKIK pomoże zakończyć te testy.

oznacz moderatorów
gargulce2
#10 Popularyzator#

@ironcat nie składaj reklamacji przez telefon. Tylko pisemnie. Bi później się okazuje że rozmowa mogła być nagrywana ale wcale nie musiała i właśnie twoja reklamacja nie była... nie ma śladu. Oni mają klientów totalnie w d.... upie. Ja złożyłam reklamację 29.04. Dostałam informację że test zakończy się 30.04.... 13.05 wysłali mi maila ze test zakończy się z dniem jutrzejszym czyli 14.05.... jest 17.05 a ja nadal mam zablokowany wybor kuriera... 

Masz rację zgłoszę się o poradę do UOKIK. ciekawe co oni na to...

oznacz moderatorów
ironcat
#9 Pomysłodawca#

Dlatego ja też nagrywam takie rozmowy 😉
Na stronie UOKIK można wysyłać zgłoszenia przez formularz, można też mailowo. Allegro już dostało poteżna karę za forsowanie własnego sklepu bo to nieuczciwa konkurecja i nadużywanie pozycji dominującej. Teraz forsują swoje Allegro One. W dodatku zmienili zasady działania usługi Smart w trakcie jej trwania. Może jak dużo osób zgłosi to UOKIK zacznie te sprawę sprawdzać.

oznacz moderatorów
pk_1969
#8 Zapaleniec#

dostalem daka odpowiec z allegro

Testem jest objęta wybrana grupa klientów. 

Mogę Pana zapewnić, że wszystko jest przeprowadzone zgodnie z prawem. Oczywiście jeśli ma Pan do tego wątpliwości, ma Pan możliwości kontaktu z UOKiK i skonsultowanie tej kwestii.

oznacz moderatorów
ironcat
#9 Pomysłodawca#

Zapewniają zawsze, a czy tak jest wychodzi potem. Gdyby faktycznie tak zgodnie z prawem mieli wszystko to by nie dostali już tylu kar od UOKIKu.

oznacz moderatorów
gargulce2
#10 Popularyzator#

@ironcat @pk_1969 ja właśnie złożyłam kolejna reklamacje na test. Oni uważają ze jak na pierwszą reklamacje dostałam odpowiedź że test się zakończy 14.05 co nie jest prawdą bo został przedłużony to nie mają obowiązku mnie o tym poinformować... 

oznacz moderatorów
ironcat
#9 Pomysłodawca#

Dla mnie za wcześnie bo reklamacja ponoć odpowiedzą w 14 dni. Reklamację składałam na realizację usługi Smart, bo nie ma w niej informacji, że to Allegro bedzie decydowało jakim kurierem bedę w ramach usługi dostawała przesyłki.
A na razie jak widze cos co chcę kupic to sprawdzam w samej aukcji jakich kurierów udostępnia sprzedawca, znalazłam takiego, który ma tylko DPD i DHL więc teraz czekam na informację w innym watku czy w takim przypadku Allegro może "wylosować" innego kuriera. Być może tak uda mi się unikać kurierów, z którymi współpracy sobie nie życzę.

oznacz moderatorów
pk_1969
#8 Zapaleniec#

Co do Smarta to odpowiedz brzmi:

Zależy mi na rozwiązaniu Pana sprawy, dlatego chętnie wprowadze wypowiedzenie w Pana usłudzę Smart!, wtedy otrzyma Pan proporcjonalny zwrot.


oznacz moderatorów
gargulce2
#10 Popularyzator#

@ironcat w tym przypadku chyba nie mogą narzucić one. Będzie albo dpd albo dhl.

Ja jednak złożę zapytanie do UOKiK odnośnie testu. Odpychają się punktem 8.12 gdzie jest mowa o testach. Ale nigdzie nie jest ujęte że nie mają obowiązku informować o nich. Testy mają służyć poprawieniu usług takich jak łączenie ofert, czy szybsze wyszukiwanie ofert itd. Ciekawe jak mają się do tego że wchodzą w korelację z Usługą dodatkowo płatną z której w tej chwili nie mogę korzystać. Regulamin allegro i regulamin metod dostawy allegro mówi że klient może wybrać z usługi przewoźnika, który oferuje sprzedawca. Co w tej chwili jest niezgodne z regulaminem ponieważ sprzedawca oferuje wysyłkę smart kurierem dpd, inpost one, dhl... a ja nie mogę wybrać tego który jest dla mnie najlepszy. Co jest niezgodne z regulaminem!!! 

oznacz moderatorów
Client:108637426
#8 Zapaleniec#

też otrzymałem odpowiedź na pytanie czy po zakończonym teście powrócą opcję wyboru.

"Mimo chęci nie jestem w stanie powiedzieć, czy test zaskutkuje wprowadzeniem takiej formy na stałe, czy odrzuceniem tej formy."

Dlatego trzeba w jak największym stopniu manifestować swój sprzeciw wobec wprowadzonej formy dostaw.

 

oznacz moderatorów
ironcat
#9 Pomysłodawca#

Nie zapominajmy, że to ich regulamin i zawarte w nim klauzule mogą być niedozwolone.

oznacz moderatorów
gargulce2
#10 Popularyzator#

@ironcat ich regulamin przeczy testom. 

Screenshot_20240517_113337_Allegro.jpg

 zasłaniają się tym punkt 8.12

Tylko że bezpłatny sposób wyświetlania ofert ma się nijak do zablokowania Usługi płatnej z góry. 

Przez czas i w zakresie niezbędnym... chyba już się domyślili że klienci się WKU....IAJĄ na ich test. Chyba że to idi..... ci... 

I dla polepszenia usług... śmiechu warte... zabrać ludziom wybor tego co dla nich dobre i wybierać za nich to co do du...py

Screenshot_20240517_133139_Allegro.jpg

 Gdzie te wiele opcji dostawy które proponujecie? Bo ja mam tylko kurier smart którego wybieracie za mnie... 

Screenshot_20240517_133418_Samsung Notes.jpg

 no i wisienka na torcie.. regulamin allegro który mówi że mam prawo wybrac przewoznika z tych które proponuje mi sprzedawca... a nie narzuca allegro. Dlatego chcę wybrać kuriera smart dpd!!! 

Jak się allegro odniesie do niezgodności testu ze swoim regulaminem? 

Co na to UOKiK? 😉

oznacz moderatorów
ironcat
#9 Pomysłodawca#

Dodatkowo to porzednia decyzja UOKIK. Zwracam uwagę na zapis, że "isotne warunki powinny być niezmienne przez cały opłacony okres".

"W stosowanych regulaminach platforma zastrzegła sobie, że będzie mogła zmienić warunki np. w przypadku wystąpienia zmian technologicznych i funkcjonalnych lub uwarunkowań ekonomicznych i rynkowych. W wydanej dziś decyzji prezes UOKiK uznał, że stosowane przez Allegro klauzule modyfikacyjne są niedozwolone - zezwalają bowiem na dokonanie jednostronnych zmian w umowach, nie precyzując jednocześnie jasno zakresu oraz przesłanek ich wprowadzenia. Ponadto charakteryzują się dużą ogólnością, dzięki temu platforma może w nieograniczony sposób dokonywać zmian, czego konsumenci nie mogą przewidzieć zawierając umowę. Jest to tym bardziej ważne w przypadku umów z wielomiesięcznym okresem rozliczeniowym opłaconym przez konsumenta z góry. Zdaniem prezesa UOKiK, w takich przypadkach istotne warunki powinny być niezmienne przez cały opłacony okres" - czytamy dalej.

Prezes UOKiK uznał, że spółka naruszyła zbiorowe interesy konsumentów. Za stosowanie klauzul niedozwolonych spółka została ukarana sankcją finansową w wysokości blisko 4 mln zł (3 970 677 zł).

oznacz moderatorów
subiekt13
#8 Zapaleniec#

Czyli jedynym wyjściem jest zgłaszać te fatalne praktyki z ogranczeniem dostawy do UOKIK - dostana kolejne miliony do zapłaty 

oznacz moderatorów
pk_1969
#8 Zapaleniec#

Moze warto to okreslic jako rożne traktowanie klientów (skoro tylko czesc jest objeta testami)

oznacz moderatorów
gargulce2
#10 Popularyzator#

@ironcat możesz dać link do tej decyzji? Albo jakich nr referencyjny żeby wiedzieć na czym się oprzeć 

oznacz moderatorów
serwis-texas
#20 Guru#
oznacz moderatorów