anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Brak wyboru kuriera w smart!!!

MAMY ROZWIĄZANIE!
gargulce2
#10 Popularyzator#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Jestem jedną z "uszczęśliwionych" osób która przechodzi jakieś nonsensowne testy w których allegro narzuca przewoznika w przesyłkach smart. We wszystkich ofertach jest podany kurier dpd smart którego nie mogę dodać. Absurd goni absurd. Nie po to płacę allegro smart żeby nie moc wybrac przewoznika. Nie chcę kurierów pocztex, ups czy innych którzy mnie zawiedli. Chcę wybrac przewoznika dpd z którym nie mam problemów, paczki przywozi na czas itd. Mimo że płacę za smarta odebraliście mi wybór. Zakończcie te durne testy i pozwólcie ludziom wybrac to co im odpowiada. 

Wychodzi na to że ja przez 5 tygodni nie zrobię zakupów na allegro. Poczekam na zakończenie testów. 

Jeszcze jedno pytanie do twórców ów godnego pożałowania pomysłu... jak zbadacie zadowolenie klientów że swojego testu? Na jakiej podstawie uznacie że test się powiódł czy to była porażka? Bo chciałabym wyrazić swoją opinię na ten temat w ankiecie dotyczącej właśnie tego. Patrząc na niezadowolenie innych klientów wasz test nie zdał egzaminu. I chyba będę wnosić o zwrot kosztów smart za te 5 tygodni testów gdzie nie mogę wybrac przewoznika. 

oznacz moderatorów
245 ODPOWIEDZI 245
ironcat
#9 Pomysłodawca#

Tylko jak najwięcej zgłoszen do UOKIK może pomóc. Dużo zgłoszeń to zwrócenie uwagi na problem i UOKIK może wszcząć postępowanie.

oznacz moderatorów
-Sainkho-
#11 Animator#

Tylko co nam to da, jeśli UOKiK wlepi Allegro kolejną karę. Warunki programu mogą się zmienić na mniej korzystne (podniesienie limitów do darmowej dostawy). Przede wszystkim powinniśmy jako kupujący głośno wyrażać swoje niezadowolenie, żeby pomysłodawcy tych zmian przyjęli do wiadomości, że dla wielu osób wybór przewoźnika to podstawa.

Jak dotąd przy trzech wczorajszych zakupach wylosowałam DPD. W jednym przypadku niezgodnie z moją wolą. Musiałam skontaktować się ze sprzedającym i poprosić o wysyłkę w późniejszym terminie niż dwie pozostałe, żeby nie przeciążać kuriera. Dodatkowo mam większe ryzyko uszkodzenia wrażliwego towaru, bo akurat z DPD w moim regionie obchodzi się z paczkami szczególnie brutalnie.

Wybór konkretnego przewoźnika to dla mnie jeden z najważniejszych czynników decydujących o wyborze danej oferty. Nie wiem, czy będzie mi się chciało bawić w te losowania. Kombinować z terminami zamówień, żeby jeden przeciążony kurier mnie nie znienawidził. Jestem uwięziona w domu (opieka 24/7) i przez internet zamawiam wszystko. Często mam po kilka ciężkich paczek dziennie.

Wyszukiwanie ofert stanie się bardziej czasochłonne, bo będę musiała szukać takich, w których będzie tylko przewoźnik preferowany. Szybciej i łatwiej będzie kupować gdzie indziej.

oznacz moderatorów
kolkriss
#7 Wielbiciel#

Odpisali coś? U mnie to samo. Ja chcę mieć wybór. Nie interesuje mnie losowy kurier.

oznacz moderatorów
subiekt13
#8 Zapaleniec#

Jak chcesz pomóc? Sam pisałem do All kilkakrotnie, za każdym razem odpowiadają tak samo, że to optymalizacja korzystna dla kupujących - czyli kompletne bzdury

oznacz moderatorów
-Sainkho-
#11 Animator#

Otrzymałam odpowiedź zgodną z wcześniej cytowanymi. Rozwój i korzyści dla kupujących. Nie wiem tylko od kiedy słowo "podpowiadamy" zaczęło oznaczać "przymuszamy". Pocieszający jest fakt wyłączenia Pocztexu, ale wciąż zmianę postrzegam jako fatalną.

"Klientom Allegro Smart!, którzy wybrali dostawę kurierem, podpowiadamy przewoźnika, który dostarczy przesyłkę - z tymczasowym wyłączeniem kuriera Pocztex ze względu na wydłużony czas dostawy.

O wyborze operatora, który ją doręczy, poinformujemy Panią, jak tylko zapłaci Pani za zamówienie.

Wybierając operatora logistycznego, bierzemy pod uwagę szereg danych na temat klienta i sprzedającego, a także efektywność kosztowo - operacyjną platformy, tak aby Pani doświadczenie z Allegro było jak najlepsze i dalej rozwijać program Allegro Smart!, z korzyścią dla naszych klientów".

Czyli: ciesz się, że masz (prawie) za darmo, Twoje preferencje mamy gdzieś. Jak się nie podoba, to wypad z programu.

oznacz moderatorów
gargulce2
#10 Popularyzator#

@-Sainkho-  uokik da o tyle że oprócz olbrzymiej  kary musi przywrócić poprzedni stan  płatnej usługi. 

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Panie moderatorki proszę nie usuwać moich wpisów oraz innych niewygodnych potwierdzających że taki wpis był i został usunięty. Ja mam wszystkie wiadomości. Proszę o przywróceniew sumie trzech usuniętych komentarzy. Jeśli nie proszę o podstawę prawną usunięcia. 

oznacz moderatorów
gargulce2
#10 Popularyzator#

Screenshot_20240603_105631_Samsung Internet.jpg

@az1rael twój komentarz też zniknął. 

 

 

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@gargulce2 zgodnie z regulaminem:
 Zabrania się zamieszczania przez Użytkowników Postów sprzecznych z obowiązującymi przepisami prawa, normami obyczajowymi, moralnymi i społecznymi oraz postanowieniami Regulaminu i Regulaminu Społeczności, w szczególności zabrania się umieszczania Postów i Materiałów:
[...]
a) nieprawdziwych, wprowadzających lub mogących wprowadzać w błąd innych Użytkowników,
[...]
k) których tematem są działania moderatorskie (tego rodzaju treści należy kierować drogą mailową na adres 
spolecznosc@allegro.pl)"

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów
-Sainkho-
#11 Animator#

W dłuższej perspektywie niewiele nam to pomoże. Allegro może zakończyć program SMART i zrobić nowy na nowych zasadach. Chyba tylko wizja ucieczki do konkurencji powstrzymałaby Allegro przed dalszym ubezwłasnowalnianiem kupujących, ale konkurencja jaka jest, każdy widzi...

oznacz moderatorów
gargulce2
#10 Popularyzator#

To niech zakończą program smart. Albo podwyższa. Niech robią co chcą ale dla nowych uzytkownikow i tych ktorym sie smart skonczyl i go przedluzaja. ale jeśli ktoś zapłacił za daną Usługę na rok z góry to się w trakcie trwania umowy nie zmienia zasad. 

To tak jakbyś zapłaciła za net....xa na rok a oni po 3 miesiącach wylaczyliby ci filmy i zostawili same bajki. Dla twojego dobra żebyś nie oglądała przemocy. No umowa była inna prawda? 

oznacz moderatorów
gargulce2
#10 Popularyzator#

@-Sainkho-  tylko ze przez te ich "podpowiadanie przewoznika" nie można nawet wybrać płatnej opcji kuriera który mnie interesuje... 

oznacz moderatorów
-Sainkho-
#11 Animator#

Płatne opcje powinny się chyba wyświetlać po rozwinięciu wszystkich metod dostawy.

oznacz moderatorów
87322160210
#8 Zapaleniec#

@-Sainkho- " w dłuższej perspektywie niewiele nam to pomoże. Allegro może zakończyć program SMART i zrobić nowy na nowych zasadach." 

No mi osobiście by to pomogło. Jeśli by mi się skończył smart i chciałabym go przedłużyć to muszę się zgodzić na regulamin. I wtedy mogą robić zapisy że kurier smart jest np. od 120zl i nie mam wyboru bo Allegro wie lepiej. I wtedy albo się godzę albo nie. A tu podpisałam regulamin że wybieram kuriera smart z tych które oferuje sprzedawca czyli np. inpost, dpd, dhl, one, ups. A nie z tych które narzuca mi allegro mimo że sprzedawca oferuje innych przewoźników. Na to się nie godzę bo wykupiłam ten wybor kuriera na innych zasadach które w trakcie umowy zmienili na moją niekorzyść. 

oznacz moderatorów
-Sainkho-
#11 Animator#

Co do tego - pełna zgoda. 

Według regulaminu usługi Smart! "W trakcie trwania opłaconych Okresów Rozliczeniowych Allegro nie będzie dokonywać zmian istotnych warunków umowy na niekorzyść konsumenta". Dlatego konsultanci muszą wypisywać bzdury, że zmiana jest na korzyść kupujących, a zablokowanie wyboru dostawcy to "podpowiadanie" dla naszej wygody.

oznacz moderatorów
-Sainkho-
#11 Animator#

Ze wszystkich uciążliwych i zwyczajnie głupich zmian, jakie Allegro wprowadziło, nie przejmując się dyskomfortem swoich użytkowników, ta jest najgorsza, bo dotyczy już nie wyboru oferty, ale warunków zakupu, prawnie wiążących strony transakcji. Jeżeli ani kupujący, ani sprzedający nie mogą decydować o wyborze przewoźnika, to zachodzi wątpliwość, na jakiej podstawie Allegro - nie będąc stroną transakcji - dyktuje warunki umowy. Byłoby dobrze, gdyby wypowiedział się na ten temat jakiś prawnik.

oznacz moderatorów
87322160210
#8 Zapaleniec#

Widać że allegro czuje się bezkarne 

oznacz moderatorów
-Sainkho-
#11 Animator#

Mój SMART kończy się za trzy tygodnie. Zapytałam Allegro, czy w przypadku odnowienia usługi, w dalszym ciągu nie będę mogła decydować o wyborze kuriera.

oznacz moderatorów
87322160210
#8 Zapaleniec#

@-Sainkho- mój smart jest od marca więc nówka i dlugo się nim nie nacieszyłam... 

oznacz moderatorów
onikage7
#7 Wielbiciel#

Mi odpisali tak samo. Nawet jak nie będę miał smarta to kuriera i tak oni wybiorą. 4 maile z jakąś babką, ona ciągle pisze o jakichś optymalizacjach kosztowo-operacyjnych i jak to allegro dba, żeby mi było dobrze. Zero merytoryki tylko jakiś korpo-bełkot. Zamówionych 5 paczek na kolejne dni, część dostało DPD, część DHL, pewnie będzie tak, że tego samego dnia będzie 2x kurier, na którego trzeba czekać. A mógłbym wszystkie paczki ustawić w apce DPD na 1 dzień. Porażka. Mam nadzieję, że się z tego rakiem wyczołgają, ale chyba tylko presja kupujących może ich do tego przymusić.

oznacz moderatorów
-Sainkho-
#11 Animator#

Otrzymałam odpowiedź, że "Czasowym testem sposobu dostawy są objęci wszyscy użytkownicy Smarta".

oznacz moderatorów