Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Jestem jedną z "uszczęśliwionych" osób która przechodzi jakieś nonsensowne testy w których allegro narzuca przewoznika w przesyłkach smart. We wszystkich ofertach jest podany kurier dpd smart którego nie mogę dodać. Absurd goni absurd. Nie po to płacę allegro smart żeby nie moc wybrac przewoznika. Nie chcę kurierów pocztex, ups czy innych którzy mnie zawiedli. Chcę wybrac przewoznika dpd z którym nie mam problemów, paczki przywozi na czas itd. Mimo że płacę za smarta odebraliście mi wybór. Zakończcie te durne testy i pozwólcie ludziom wybrac to co im odpowiada.
Wychodzi na to że ja przez 5 tygodni nie zrobię zakupów na allegro. Poczekam na zakończenie testów.
Jeszcze jedno pytanie do twórców ów godnego pożałowania pomysłu... jak zbadacie zadowolenie klientów że swojego testu? Na jakiej podstawie uznacie że test się powiódł czy to była porażka? Bo chciałabym wyrazić swoją opinię na ten temat w ankiecie dotyczącej właśnie tego. Patrząc na niezadowolenie innych klientów wasz test nie zdał egzaminu. I chyba będę wnosić o zwrot kosztów smart za te 5 tygodni testów gdzie nie mogę wybrac przewoznika.
W każdej dużej, normalnie funkcjonującej firmie za wprowadzenie do wykupionej usługi niekorzystnych, nieregulaminowych zmian (nawet na krótki okres) bez zgody i uprzedzenia klientów, poleciałyby głowy. Twierdzenia konsultantów, że "wszystko jest przeprowadzone zgodnie z prawem" i że nie mają obowiązku informowania o testach, są tak nieprzekonujące, że trafiają chyba tylko do najbardziej naiwnych. Najwyraźniej nikt tam się nie przejmuje karami UOKiK-u.
Do Allegro.
Jakim prawem uniemożliwiacie wybór firmy kurierskiej takiej, jaką oferuje Sprzedawca w ramach danej oferty i cennika dostaw. Jeśli tylko ilość i rodzaj towaru spełnia warunki danej formy dostawy to Ja, Kupujący mam decydować o tym, który kurier ją dostarczy a nie wasza "efektywność kosztowa - operacyjna platformy". Płacę za SMART i oczekuję możliwości wyboru.
To, co zrobiliście w ostatnich dniach to koszmar. Widać jedynie tajemniczego "Kuriera" no name i dopiero po zakupie pojawia się nazwa przewoźnika. Różne firmy mają dostawy o różnej porze co jest niezwykle istotne dla mnie. Znam kurierów w swoim rejonie i nie potrzebuję uszczęśliwiania na siłę Kurierem niespodzianką. Nie mówiąc o jakości samej dostawy i traktowaniu przesyłek - są firmy których nigdy już nie wybiorę.
Nie wyobrażam sobie dostaw jakimś One'em który dobija się do drzwi o 8-9 rano. Poza tym, jeszcze nigdy nie był w deklarowanym terminie.
Wczoraj na 3 próby zakupy u trzech różnych sprzedawców nie mogłem wybrać DPD mimo, że Sprzedawcy oferowali taką dostawę. A dokładnie mogłem, ale tylko dla ilości sztyk poniżej kwoty SMART, gdy przekraczałam 65zł, DPD SMART znikał podobnie DHL i pojawiał się tajemniczy "Kurier" a patrząc po cenie dostawy jak się wyświetlała to był One.
Takie rzeczy tylko w Smarcie a tajemniczy kurier one to któryś z kurierów allegro obsługujących tę formę i obecnie nie masz pewności czy podjedzie DPD czy UPS .
A ja mam pewność że do mnie podjedzie tylko DPD. Pozostali dowiozą kilka dni później po reklamacji, że "kurier zostawił w punkcie bo nikogo nie zastał" nie jest właściwą formą wykonania usługi. Przerabiane wielokrotnie.
Też się skonsultowałem z UOKiK, przykro że nie da się elektronicznie ale odżałuję na polecony i dostaną zgłoszenie jak chcą. Innym też polecam wsparcie naszej Poczty Narodowej – tak żeby prezes UOKiK nie musiał długo prowadzić "dochodzeń".
@kostas11 Dzięki. Spróbuję znaleźć w epuapie, brrr. A jak nie znajdę pójdzie pocztą.
@4232005 Nikt o to nie prosił i Allegro nikogo się nie pytało, nie konsultowało, sami podjęli taką decyzję, i kupujący i sprzedający są niezadowoleni, ale Allegro to nie obchodzi.
Dopiero co jestem po konsultacji z prawnikiem z infolinii konsumenckiej działającej przy UOKiK, na ten moment, to wg niego naruszenie zbiorowego interesu konsumentów. Polecam kontakt z nimi, można się wiele ciekawych rzeczy dowiedzieć o Allegro.
@4232005 może się do mnie dołączysz? Właśnie zauważyłam że mnie odblokowali po reklamacji i skardze na działanie moderatorki.
@gargulce2 Wylapałeś bana? Nie widzialem zebyś tu mięchem rzucał...
@az1rael pisałam wcześniej ze twój post też został usuniety. I za to że na forum pisałam o notorycznym usuwaniu postów dostałam bana. To też pisałam ale zostało usunięte. Na szczęście mam wszystkie screeny.
@gargulce2 Nie za to otrzymałaś chwilową blokadę i proszę Cię, abyś nie szerzyła dalej nieprawdziwych informacji.
@w_kiwi a za co? bo nadal nie zostało mi to wyjaśnione. Dostałam blokadę bo pisałam że usuwacie moje wpisy co mam udokumentowane. Proszę mi zatem wyjaśnić za co dostałam blokadę żebym już nie szerzyła tych nieprawdziwych treści?
Bo właśnie tak to zostało wyjaśnione że naruszam regulamin bo pisze nieprawdę i wprowadzam innych w błąd. Ale gdzie popełniłam to wykroczenie?
@gargulce2 ponieważ w tej sprawie złożona została reklamacja, szczegóły dotyczące Twojej blokady przed chwilą przesłałem na Twój adres e-mail. Tutaj dodam tylko, że blokada dotyczyła wypowiedzi:
to co robią jest niezgodne z prawem pomimo zasłaniania się przepisem że tak mogą... nie mogą bo usługa jest płatna z góry i nie mogą zmieniać zasad jej dotyczących w trakcie jej trwania. Nie przestrzegają 2 swoich regulaminów co za tym działają na niekorzyść i ze szkodą dla klientów. Pomijam fakt oszustwa i działań na swoją korzyść wybierajac tylko kuriera allegro one czyli swojego twora
...oraz kolejnych w tym wątku. Przypominam też, że kwestie działań moderatorskich należy wyjaśniać pod adresem spolecznosc@allegro.pl.
@msniezek Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
Dbajmy o nasze dobre relacje! To może zadbaj i odblokuj bo się tu wyśmiewają, moją stopkę
Cóż, wg klientów to co zostało napisane przez tą użytkowniczkę to sama prawda i jako klient też czuję się oszukana przez Allegro. Prawda w oczy kole. Podpisuję się zdecydowanie pod jej wypowiedzią. Ciekawe, że prawnicy UOKIK podzielają to zdanie i mamy jako klienci gorącą nadzieję, że zostanie w tym temacie wszczęte kolejne postępowanie.
@ironcat to nie jest kwestia "prawdy", która "kole w oczy". Nikt nikomu nie odbiera prawa do posiadania opinii czy też wyrażania jej. Na Gadane jest mnóstwo niepochlebnych, krytycznych opinii na temat różnych funkcji Allegro - i nikt nie zamierza ich usuwać. To jest kwestia sposobu, w jaki się tę opinię wyraża. Zdanie "czuję się oszukana przez Allegro" (szczególnie poprzedzone dokładnym opisem sytuacji) brzmi zupełnie inaczej, niż "to co robią jest niezgodne z prawem" czy "Allegro to oszuści".
Dbamy tutaj o wysoką jakość rozmowy, a nie o jej kierunek.
@msniezek o I o taką odpowiedź mi chodziło. Dziękuję za wyjaśnienie gdzie popełniłam błąd. (chociaż tylko w kwestii oszustwa mogłabym się zgodzić. Reszta to niestety prawda)
Proszę jeszcze o informację dlaczego allegro nie stosuje się do swoich regulaminów i zabrania kupującym wyboru przewoźnika który oferuje sprzedawca. Co gwarantujecie w Regulaminie. Dlaczego zmieniacie zasady płatnej usługi? Wybor przewoznika był dla wielu kontrahentów kluczowy przy wyborze oferty. Dla mnie też. Wolałam dopłacić kilka złotych i mieć wybor kuriera dpd bo tylko ten dojeżdża na czas I w godzinach mi odpowiadających. Teraz tego nie mam. Moje zakupy drastycznie spadły. A kupowałam prawie wszystko przez Allegro.... 🤷
Osobiście czuje się oszukana bo zapłaciłam za Usługę która nie działa. Konsultanci wciskają kity że test się zakonczy jutro, za tydzień... nie wiadomo kiedy... NO TO KIEDY TO SIE SKONCZY I CZY W OGÓLE?!
Jeżeli zarzut, że działania Allegro są niezgodne z prawem, jest przez moderatorów traktowany jako szerzenie nieprawdziwych informacji, to prosimy o wyprowadzenie nas z błędu i przedstawienie opinii prawnej dot. wprowadzonych zmian.
Prosimy o wyjaśnienie, dlaczego prawnicy działający w ramach poradni UOKiK podzielają nasze przekonania o bezprawności działań Allegro.
Jak masz interpretację uokik to wklej jako potwierdzenie taką interpretacje udzielą ci mailowo jak napiszesz na porady@dlakonsumentow.pl opisując sprawę