anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kto ponosi odpowiedzialność za zagubiony zwrot InPost?

MAMY ROZWIĄZANIE!
RAFALqTito
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry. Dokonałem zwrotu zakupionego towaru poprzez allegro darmowy zwrot.  Jednak kurier pomylił najprawdopodobniej etykiety i paczka nie dotarła do sprzedawcy tylko do kogoś innego. Co mam teraz zrobić?

oznacz moderatorów
128 ODPOWIEDZI 128
_Likos_
#20 Guru#

@ko_alka przepraszam ale sie zaczynam gubić.

Ty piszesz: "Odpowiedzialność za zgubioną przesyłkę ponosi przewoźnik i to przewoźnik wypłaci odszkodowanie składającemu reklamację."

Natomiast UOKiK pisze kupującemu o paczce zwrotnej tak:

"Pan natomiast powinien kierować roszczenia do Allegro - jak rozumiem nadał Pan paczkę w ramach Allegro Smart. "

 

Wiec moim zdaniem : kupujący składa reklamacje allegro które bierze odpowiedzialnośc za usługe SMART. A dopiero potem Allegro może sobie załatwiać sprawy z przewoźnikiem czyli do niego pisac reklamacje.

Popraw mnie jeśłi sie myle bo wpis Twój jest wręcz sprzeczny ze stanowiskiem UOKiKu. Który bezposrednio wskazuje kto i do kogo powinien pisac reklamacje.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_ To ja Cię poprawię.

Sprzedający nie musi udostępniać Smart. Jełsi to robi, godzi się na odpowiedzialność za przesyłkę zwrotną. Nadawca, czyli Allegro, jest tylko jego podwykonawcą, dlatego musi pobrać upoważnienie i złożyć reklamację u przewoźnika. 

oznacz moderatorów
_Likos_
#20 Guru#

@xyz96  napisz do UOKiKu w tej sprawie. Bo tam wyraźnie wskazano kto do kogo ma pisac reklamacje.

Przypominam ża smart to usługa która KUPUJACY kupuje od allegro. Umowa na darmową przesyłke i darmowy zwrot jest zawierana MIEDZY KUPUJĄCYM A ALLEGRO.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_ Ale tu nie chodzi o żadne usługi i kto je kupuje. Tu chodzi o odpowiedzialność za przesyłkę. A do UOKiK sam napisz i wklej tu odpowiedź z podpisem pracownika UOKiK. 

oznacz moderatorów
_Likos_
#20 Guru#

@xyz96  taka odpowiedz już jest wklejona. Spójrz kilka postów wyżej. I bij piane dalej. To i tak niczego nie zmieni

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_ Jaka odpowiedź? To jest jakiś tekst bez żadnego podpisu. 

oznacz moderatorów
_Likos_
#20 Guru#

@xyz96 tak i pieczątek też tam nie ma. Popatrz to dokładnie tak samo jak na Twoim "wyroku" 🙂

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_ Po co zmieniasz temat? W moim wyroku jest pieczęć sądu, tam są tylko ukryte dane osobowe z oczywistych powodów.

Dane urzędnika UOKiK są jawne. 

oznacz moderatorów
_Likos_
#20 Guru#

@xyz96  zadałem pytanie moderatorce i po prostu czekam na odpowiedź. Nie wiem po co znów bijesz piane i rozmywasz wątek. Tak bardzo Ci przeszkadza i dążysz do jego zamkniecia ???? 

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_ Proszę - dane Sądu z mojego wyroku - Przewodniczący sędzia Alina [edycja]. 

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_ Masz jeszcze jakieś zastrzeżenia do mojego wyroku? Pytam, bo nagle nabrałeś wody w usta, a wcześniej pisałeś, że to wyrok z painta 😄

Tak, supersprzedawca przegrał ze mną proces o komentarz negatywny i poniósł wszystkie koszty 😄

oznacz moderatorów
_Likos_
#20 Guru#

@xyz96  "Masz jeszcze jakieś zastrzeżenia do mojego wyroku?" nie, nie mam bo nie ma o czym gadać.

Sprawa o komentarz to sprawa cywilna. A wymieniona sędzia to sędzia wydzialu karnego w Wołominie.

O czym tu gadac ????

Po prostu nastepnym razem podaj chociaż nazwisko sędziego który orzeka w sprawach cywilnych. Bedzie bardziej wiarygodnie.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_ Gubisz się. To jest sędzia, która orzekała w moje sprawie. Tak, to była sprawa karna o zniesławienie, rozumiesz? Tak, ta sędzia orzekała w sprawie karnej, rozumiesz? Nic nie rozumiesz. 

212 kk Zrozumiałeś? 

Jesteś....... szkoda słów. 

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  Nie możecie usuwać nazwiska sędziego. To są jawne dane. Pogubiliście się. 

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@_Likos_ 
Wpis dotyczący UOKiKu przytoczyłem wyłącznie po to, aby poszerzyć horyzont sprawy.
Nie jestem zwolennikiem powoływania się wyłącznie na indywidualne interpretacje UOKiKu, bo treść odpowiedzi zbyt często zależy od "dobrze zadanego pytania". Niemniej jednak taka odpowiedź też padła.
Daj szanse Pani Aleksandrze podać podstawę prawną swoich słów.
Mam uzasadnione przypuszczenie, że po prostu zostały pomylone kierunki (przesyłek).
Obowiązujące przepisy są jednak obowiązujące niezależnie od tego czy to się komuś podoba czy nie i niezależnie od tego jak uciążliwe czy skomplikowane wydaje się ich stosowanie (zgodnie z fundamentalną sentencją prawodawstwa: "dura lex, sed lex").

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
MrMarco
#13 Ambasador#

@xyz96 @_Likos_ mam do was wielką prośbę, odpuście proszę sprawy nie związane bezpośrednio z tematem, bo @ko_alka naprawdę zamknie ten temat, a bardzo mi zależy (zapewne nie tylko mnie) na poznaniu oficjalnego stanowiska Allegro.

W świetle toczącej się dyskusji może się bowiem okazać, że sytuacja, w której kupujący korzysta z wysyłki SMART jest o tyle skomplikowana, że to właśnie kupujący wskazuje w tym momencie sposób wysyłki inny niż oferowane przez sprzedawcę. Wynikać by z tego mogło, że sprzedawca przy SMARCIE odpowiada za przesyłkę do momentu wydania jej kurierowi - zgodnie z przepisami.

Sprzedawca nie ma bowiem umowy na SMART, a jedynie umowy z przewoźnikiem, na mocy których dostarcza przesyłki w cenie wskazanej w cenniku (preferencyjne 8,99) i nie ma możliwości oferowania usługi SMART poprzez wyrażenie woli (kwalifikacja do programu przez Allegro).

@ko_alkamogę cię prosić o skonsultowanie z waszym działem prawnym czy nie stanowi to w tym momencie wskazania przez kupującego (który zawiera odrębną umowę na SMART) swojego sposobu wysyłki.

Rozumiem jednocześnie, że jako pracownicy Allegro nie możecie wypowiadać się w sposób, który może szkodzić korporacji, ale jestem ciekaw jak uzasadni to dział prawny.

oznacz moderatorów
ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

Skonsultowałam dla Was temat z działem prawnym:

Podstawą odpowiedzialności za zwrot jest KC Art. 65. 1. Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstałe od przyjęcia jej do przewozu aż do jej wydania oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.

W zależności od etapu na którym ta przesyłka się znajduje, to ta odpowiedzialność się zmienia:

- do nadania - odpowiada Nadawca
- w trakcie przesyłki - przewoźnik
- z chwilą wydania - Adresat

Prawo do wniesienia reklamacji do operatora pocztowego przysługuje nadawcy albo adresatowi - ale pod warunkiem, że nadawca zrzeknie się na jego rzecz praw dochodzenia roszczeń.

Odpowiedzialność za zagubienie przesyłki ponosi przewoźnik (w tym wypadku InPost).

Dodam, że zgodnie z Regulaminem usługi Smart!:

VII. Reklamacje

  • Użytkownik, będący Nabywcą (a w ramach Funkcjonalności Grupy Rodzinnej Smart! Nabywca będący Organizatorem Grupy Rodzinnej) może złożyć reklamację, jeżeli usługi przewidziane w niniejszym Regulaminie nie są realizowane przez Allegro lub są realizowane nienależycie, niezgodnie z postanowieniami Regulaminu. Reklamacje dotyczące usług realizowanych przez Dostawców rozpatrywane są przez nich na zasadach wskazanych w regulaminach usług świadczonych przez Dostawców.

Tutaj oczywiście mówimy o reklamacji dotyczącej usługi realizowanej przez Dostawcę - to nie Allegro zgubiło przesyłkę tylko przewoźnik. Allegro zapewnia natomiast Kupującemu darmową przesyłkę i darmowy zwrot realizowany przez Dostawcę. Kupujący nie zawiera z Allegro umowy na transport.

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@ko_alka 

W zależności od etapu na którym ta przesyłka się znajduje, to ta odpowiedzialność się zmienia:

- do nadania - odpowiada Nadawca
- w trakcie przesyłki - przewoźnik
- z chwilą wydania - Adresat


Bardzo dziękuję za potwierdzenie, że:
Adresat przesyłki (czyli w tym przypadku: Sprzedawca) ponosi odpowiedzialność za przesyłkę (t.j. za ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub zagubienia odsyłanej przez Kupującego rzeczy) dopiero od chwili wydania tej przesyłki Adresatowi .

Proszę więc o wycofanie wcześniejszych swoich (nieznajdujących potwierdzenia w obowiązujących przepisach) tez mogących wprowadzać w błąd (zwłaszcza Kupujących) np. mówiących o tym, że odpowiedzialność za przesyłkę odsyłaną przez Kupującego (jako obowiązek będący konsekwencją skutecznego złożenia przez Niego oświadczenia o odstąpieniu od Umowy) miałby rzekomo ponosić Adresat tej przesyłki (czyli Sprzedawca).

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
aragil
#15 Entuzjasta#

@A3dam 

Allegro podpisywało umowę ,kupujący wysłał, przewoźnik zgubił.

Czyli nie wydane adresatowi(sprzedawcę) przesyłki Serwis Allegro powinien reklamować u przewoźnika. Amen.

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@aragil 
Amen.
To jeszcze nie jest koniec pacierza.


Kwestie ew.: reklamacji, ubezpieczenia, uzyskania ew. odszkodowania (kto od kogo i w jaki sposób) z powodu zaginionej przesyłki ze zwrotem SMART, etc. - to będziemy wyjaśniać później.

Autor wątku jeszcze nie uzyskał odpowiedzi na zadane na wstępie pytanie:

  • Kto odpowiada za zgubiony zwrot SMART?


Na razie odpowiedź (wprawdzie częściowa, ale na tym etapie już bezsporna) na to pytanie jest taka: "za zgubiony zwrot SMART" nie odpowiada Sprzedawca (Adresat przesyłki ze zwrotem).
Przesyłka zagubiona nie została wydana Adresatowi, ciężar ryzyka z nią związaną - nie przeszedł więc na Sprzedawcę.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów