anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nowy Program Szybkich Wysyłek - sprawdź co zmienimy

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

Program Szybkich Dostaw, który wprowadziliśmy na początku tego roku, oceniliście jako zbyt skomplikowany. Ponieważ wsłuchujemy się w Wasze sugestie, 19 lipca 2021 r. ruszamy z nową propozycją - Programem Szybkich Wysyłek. Zasady uzyskania bonusu będą dużo prostsze.

Jak działa Program Szybkich Wysyłek 

Nie musicie do nas zgłaszać chęci udziału w programie. Bonus od 0,99 zł brutto do 3,99 zł brutto naliczymy automatycznie, jeśli: 

  • klient zamówił w ramach Allegro Smart! – z dostawą kurierem lub metodą Allegro Paczkomaty InPost
  • nadacie przesyłkę w dniu, w którym kupujący złożył i opłacił zamówienie lub wybrał opcję płatności przy odbiorze.

Z regulaminem Programu Szybkich Wysyłek możecie się zapoznać tutaj.

Warto przypomnieć, że paczkę uznajemy za nadaną, gdy kurier ją zeskanje i otrzymamy o tym informację od przewoźnika. Ta zasada dotyczy przesyłek, które nadajecie:

  • bezpośrednio podczas podjazdu kuriera
  • w Paczkomatach i Punktach Obsługi Klienta InPost
  • w punktach odbioru (z wyjątkiem placówek Poczty Polskiej).

Aby skutecznie nadać paczkę, należy umieścić ją w Paczkomacie lub zanieść do punktu odbioru do godziny granicznej przewoźnika. Po tej godzinie kurier odbiera i skanuje paczki.

Rabaty w obecnym Programie Szybkich Dostaw będziemy przyznawać do 18 lipca 2021 r. włącznie.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów
71 ODPOWIEDZI 71

_Likos_
#20 Guru#

@nat_not  co z ustawioną przez nas godziną graniczną?

Np jesli u mnie jest to godz 10:00 to jesli klient kupił o godz 10:10 i wyslaliśmy to w dotychczasowej wersji nie wliczało sie do szybkich dostaw. 

Czy teraz nadal tak bedzie??? Czy tez będą wliczane wszystkie przesyłki zakupione i wysłane w danym dniu ? Tzn Te z przed wyznaczonej godziny jak i te kupione po wyznaczonej godzinie jeśli udąłoby sie je wysłac . ?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

wygląda ,że nie obowiązuje , nie znalazłem w regulaminie nic poza tym zapisem cyt,, Wysyłka przesyłki do Kupującego lub wybranego punktu odbioru lub Paczkomatu InPost nastąpi tego samego dnia co opłacenie lub zamówienie z wybraną pobraniową metodą płatności przez Kupującego zamówienia; ,,

 

🌞 dobrze myślę ?

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@mdrogeria @_Likos_ Również te zamówienia dokonane po ustawionej przez Was godzinie granicznej będą objęte programem, jeśli nadacie je tego samego dnia.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

 brawo !! , w końcu program ma służyć klientom . Godzina graniczna ustawiana jest do możliwości przerobu sprzedawcy z pewnym marginesem bezpieczeństwa , a jak dzień się ułoży nigdy nie wiadomo .

oznacz moderatorów

Salonik_Torro
#8 Zapaleniec#

Witam. @nat_not 3 zamówienia zrealizowane po ustawionej godzinie granicznej u mnie czyli 13:30. Każde dostarczone do paczkomatu na kolejny dzień. Nie widzę opustu w ramach Programu Szybkich Dostaw - Paczkomaty w InPost.

14d3f571-de4f-11eb-97bd-85db469e0fb7
a4905f21-dfe2-11eb-973f-ff5d07269fbf
930e6311-e0b8-11eb-91fd-2bee0ddf507f

Czyli objęte jest to programem czy nie??

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@Salonik_Torro Nowe zasady będą obowiązywać od 19 lipca. Do 18 lipca obowiązują wcześniejsze.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

@nat_not Co z zamówieniami z aukcji jak i kup teraz  które kończą się w godzinach wieczornych a klient zaraz po zakupie opłaca a sprzedawca nie ma najmniejszych szans tego wysłać bo punkty są już nieczynne? .U mnie kończą się prawie wszystkie aukcje w takich godzinach i czy dlatego jestem skazany na porażkę z góry .

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@kolekcjoner608 Nie. Możesz zmodyfikować sposób planowania sprzedaży. Sam zdecyduj co będzie dla Ciebie korzystniejsze. 

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

@nat_not Rozumiem ale niestety czuję się dyskryminowany takimi zasadami .Nie dość że na swoim koncie firmowym nie mam już szans na SS którego przez długi czas miałem tylko dlatego że nie mogę korzystać z usług kurierskich (sam prowadzę firmę jak i pracuję w innej w systemie zmianowym) i nie jestem w stanie ustawić z kurierem jednej godziny odbiorów i zwykle wysyłałem większość przez paczkomat w godzinach jakie mi pasowały aby zachować czas wysyłki 24 h. Ten pomysł ze szybkimi wysyłkami też niestety nie dla mnie bo licytacje muszą się kończyć wieczorem gdyż jest to pora w której są największe szanse na znalezienie potencjalnego nabywcy a przedmioty w kategorii "antyki i sztuka" najlepiej schodzą w licytacjach i trudno samemu ustalić na nie cenę kup teraz nawet wy to sami widzicie w strefie kolekcjonera .

oznacz moderatorów

kartbialystok
#8 Zapaleniec#

Bonus naliczany jest dla przesyłek wysłanych w tym samym dniu co złożone zamówienie, czyli bonus będzie naliczany dla przesyłek złożonych po północy i wysłanych tego samego dnia, a gdy zamówienie zostanie złożone przykładowo o 23:50, a wyjedzie do klienta następnego dnia o godzinie 14 to bonus nie zostanie przyznany? Dobrze rozumiem? Czy może jednak to jest 24h na wysłanie paczki?

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@kartbialystok Nie zostanie przyznany. Liczy się moment skanowania paczki - wtedy uznajemy ją za nadaną. Zamówienie złożone przed północą i nadane o godz. 14 następnego dnia nie spełnia warunków.

Dodam, że 18 czerwca zmieniliśmy zasady dla przesyłek skanowanych w sortowni od północy do 4 rano - są one uznawane, za nadane poprzedniego dnia. 

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

 🌼 no to już BOMBA !!! czasem pogadam z kurierem i nie dopilnuję czy zeskanował wszystko i taka przesyłka budzi się po północy na sortowni .

oznacz moderatorów

Client:44459415
#9 Pomysłodawca#

A jak nowy program ma się to do zmian wprowadzonych 24.05

Zmieniliśmy moment, w którym traktujemy paczkę jako nadaną w Paczkomatach i punktach odbioru

Od kiedy: 24 maja 2021

Paczkę traktujemy jako nadaną w momencie, gdy kurier ją zeskanuje i otrzymamy o tym informację od przewoźnika. Zasadę tę stosujemy także dla przesyłek, dla których zamawiasz podjazd kuriera. Od dziś dotyczy ona również paczek, które nadajesz w:

  • Paczkomatach i Punktach Obsługi Klienta InPost
  • punktach odbioru (z wyjątkiem placówek Poczty Polskiej).

Paczkę trzeba umieścić w Paczkomacie lub zanieść do punktu odbioru do godziny granicznej przewoźnika.

Czyli jak klient kupi przedmiot o godz 18:00 zapakuję ją i umieszczę w paczkomacie np o godz 19, to taka paczka już się nie kwalifikuje do programu, bo kurier wyciągnie ją z paczkomatu pewnie coś koło godz 8:00 rano.

Czy taka paczka także nie będzie kwalifikowała się do programu gdy zamówię kuriera (u mnie godzina graniczna to 15:00), kurier zazwyczaj odbiera paczki o godz 16-17.

Paczkę traktujemy jako nadaną w momencie, gdy kurier ją zeskanuje i otrzymamy o tym informację od przewoźnika. Zasadę tę stosujemy także dla przesyłek, dla których zamawiasz podjazd kuriera.

Kurier będzie zamówiony przed godziną graniczną, ale paczka zeskanowana przez kuriera po tej godzinie.

Więc proszę mi wskazać jak mam nadać taką przesyłkę, żeby kwalifikowała się do programu.

Czy jak tu coś źle odczytuję?

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Client:44459415 zwróć proszę uwagę, że @nat_not napisała:
"Warto przypomnieć, że paczkę uznajemy za nadaną, gdy kurier ją zeskanje i otrzymamy o tym informację od przewoźnika. Ta zasada dotyczy przesyłek, które nadajecie:

  • bezpośrednio podczas podjazdu kuriera
  • w Paczkomatach i Punktach Obsługi Klienta InPost
  • w punktach odbioru (z wyjątkiem placówek Poczty Polskiej).

Aby skutecznie nadać paczkę, należy umieścić ją w Paczkomacie lub zanieść do punktu odbioru do godziny granicznej przewoźnika. Po tej godzinie kurier odbiera i skanuje paczki". 
Jeśli zeskanuje ją tego samego dnia, ale po godzinie, którą deklarował to rabat będzie naliczony. 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów

Client:44459415
#9 Pomysłodawca#

Czyli jest program z którego i tak w dużej mierze nie będzie można skorzystać, bo wszystkie zamówienia złożone po godz 15 już się na niego nie kwalifikują, bo są po godzinie granicznej.

Nawet jak sprzedawca się postara i "popołudniowe" przesyłki zapakuje (a popołudniami sprzedaż zwykle jest największa) i wieczorem wrzuci do paczkomatu (kuriera nie da się już zamówić) nie skorzysta z programu, bo wg nowych zasad przesyłka będzie traktowana jako nadana w następnym dniu, bo wtedy kurier ją zeskanuje.

Wcześniejszy program to była totalna porażka, a nowy niby lepszy, prostszy, ale skonstruowany tak, że w dużej mierze nadal nie ma jak z niego skorzystać.

Dla mnie lipa.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

Uporządkowaliśmy dla Was odpowiedzi na pytania, które sobie i nam zadajecie w związku z nową odsłoną programu bonusowego. Jeśli uznacie, że nie wyczerpują one tematu, zachęcamy do zadawania kolejnych w tym wątku. Zrobimy co w naszej mocy, żeby rozwiać Wasze obawy i wątpliwości 🙂

  1. Kiedy dokładnie startuje program?
    Program startuje 19 lipca. Nagradzamy zamówienia w ramach Allegro Smart! z dostawą kurierem lub metodą Allegro Paczkomaty InPost. Musisz nadać przesyłkę w dniu, w którym kupujący złożył i opłacił zamówienie lub wybrał płatność przy odbiorze.
  2. Czy muszę ustawiać godzinę wysyłki tego samego dnia?
    Nie, w Programie Szybkich Wysyłek nie bierzemy pod uwagę tego, czy masz ustawioną godzinę wysyłki tego samego dnia ani czy spełniasz tę deklarację. Nie sprawdzamy również, czy zamówienie zostało złożone przed tą godziną.
  3. Czy będzie możliwość śledzenia statystyk w Programie Szybkich Wysyłek?
    Tak, do końca lipca planujemy udostępnić podgląd, ile przesyłek oraz jaka kwota została Ci przyznana w ostatnich 30 dniach. Podgląd będzie dostępny na panelu w Moim Allegro.
  4. Kiedy przesyłka jest nadana?
    Aby skutecznie nadać paczkę, musisz umieścić ją w Paczkomacie, przekazać kurierowi lub zanieść do punktu odbioru do godziny granicznej przewoźnika. Po tej godzinie kurier odbiera i skanuje paczki i wówczas uznajemy je za nadane.
  5. Czy paczki muszę nadać w Paczkomacie InPost?
    Nie, sposób, w jaki nadajesz przesyłki nie ma znaczenia. Ważne jest to, żeby przewoźnik przesłał do nas status “W drodze” maksymalnie do 4 nad ranem następnego dnia po tym jak kupujący złożył i opłacił zamówienia.
  6. Czy muszę cokolwiek robić, aby wziąć udział w Programie Szybkich Wysyłek?
    Nie, nie musisz nic robić. Do programu nie trzeba się zgłaszać. Wystarczy, że dla danego zamówienia spełnisz wszystkie warunki, a my automatycznie przyznamy Ci rabat. Znajdziesz go w rozliczeniach z Allegro na Twoim koncie.
  7. Czy dni świąteczne (ustawowo wolne od pracy) będą traktowane inaczej w Programie Szybkiej Wysyłki w porównaniu do sobót, niedziel i dni powszednich?
    Nie, rabat przyznajemy za nadanie przesyłki w tym samym dniu kalendarzowym, a nie roboczym.
  8. Dlaczego naliczyliście mi opłatę za dostawę w Allegro Smart! skoro paczkę nadałem tego samego dnia?
    Opłaty w Allegro Smart! oraz rabaty w ramach Programu Szybkich Wysyłek będą naliczane niezależnie od siebie. Oznacza to, że najpierw naliczymy opłatę w ramach Allegro Smart!, a jeśli dla danego zamówienia spełniłeś warunki Programu to w kolejnym kroku przyznamy Ci rabat.
  9. Kiedy otrzymam rabat?
    Rabat przyznamy po tym, jak otrzymamy od przewoźnika potwierdzenie, że przesyłka została przekazana przewoźnikowi i rozpoczęła swoją podróż do kupującego. Zobaczysz go w rozliczeniach z Allegro najpóźniej do końca następnego dnia od momentu, kiedy otrzymamy status.
  10. Czy rabat za dostawę następnego dnia będzie jakoś specjalnie oznaczony w rozliczeniach z Allegro?
    Tak, rabat będzie widoczny w rozliczeniach z Allegro jako osobny wpis. Będzie też powiązany z konkretnym zamówieniem, dzięki czemu łatwo rozpoznasz rabat na liście operacji.
  11. Czy paczki nadane w Paczkomacie/ PUDO po godzinie granicznej będą się kwalifikować do otrzymania rabatu?
    Tak, jeśli kurier odbierze je i zeskanuje i otrzymają status “w drodze” do 4 nad ranem następnego dnia po tym, jak kupujący złożył i opłacił zamówienie.
  12. Czy jeśli nadam przesyłkę w dniu złożenia i opłacenia zamówienia, ale przewoźnik dostarczy ją później niż w następnym dniu, dostanę rabat?
    Tak, przyznamy Ci rabat, ponieważ nadałeś przesyłkę w dniu złożenia i opłacenia zamówienia.
   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

kakadupoznan
#7 Wielbiciel#

Witam,

 

Ale jak rozumieć gdy paczki odbiera przewoznik PP i zawozi je na swoja poczte gdzie sa dopiero skanowane?

 

 

 

Czyli jeśli paczki sa nadawane jako  Allegro Pocztex Kurier 48  przez EN, odbiera je przewoźnik poczty polskiej np. około godziny 13 ale zanim objedzie wszystkie firmy i zawiezie je na poczte to będzie np. 16 godzina -  i taka godzina widnieje później jako nadanie w sledzeniu na stronie WWW poczty.

 

Natomiast allegro podaje na swojej stronie:

 

 

Kiedy uznajemy paczkę za nadaną

Gdy kurier ją zeskanuje i otrzymamy o tym informację od przewoźnika.

Zasada ta obowiązuje dla paczek, które nadajesz:

  • bezpośrednio podczas podjazdu kuriera
  • w Paczkomatach i Punktach Obsługi Klienta InPost
  • w punktach odbioru (z wyjątkiem placówek Poczty Polskiej).

Aby skutecznie nadać paczkę, musisz umieścić ją w Paczkomacie lub zanieść do punktu odbioru do godziny granicznej przewoźnika. Po tej godzinie kurier odbiera i skanuje paczki i wówczas uznajemy je za nadane.

 

 

 

A godzina graniczna dla pocztex48 to godzina 15 wiec jak rozumiem mimo że paczki wyjazda z firmy np. o 13 to nie ma szans na załapanie się na ta akcje??

 

Pozdrawiam

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@kakadupoznan Liczy się godzina zeskanowania paczek. Jeśli są skanowane dopiero gdy dotrą do placówki (już po godzinie granicznej), nie zostaną objęte programem.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

KsiegarniaDANIEL
#9 Pomysłodawca#

@nat_not

Czy to oznacza, że nadający Pocztą Polską są dyskryminowani, bo jak InPost zeskanuje paczkę o 3:59, to jest ok, a jak poczta o 15:01 (13 godzin wcześniej) to już nie jest ok.? U mnie kierowca poczty zawsze przyjeżdża przed 16-tą, dzięki temu, jak są wolne moce przerobowe, to nawet zakupy z 15-ej mają szansę pojechać tego samego dnia, ale właśnie się dowiaduję, że nie łapię się na ten program.
Proszę o potwierdzenie.

oznacz moderatorów