anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zmienimy opłaty za przesyłki Smart! i będziemy je zwracać, gdy klient zwróci lub nie odbierze zakupu

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

3 marca 2025 zmienimy opłaty za przesyłki Smart! na wszystkich rynkach. Zmiany dotyczą sprzedaży na kontach firmowych.

Tabele ze szczegółowymi danymi dotyczącymi opłat za przesyłki Smart! znajdziecie w tym artykule Aktualności.

Jak będziemy zwracać opłaty za przesyłki Smart!

Obecnie nie zwracamy opłat za dostawę  zwróconych lub nieodebranych zamówień Smart!, ponieważ – mimo decyzji klienta o zwrocie – usługa była przez nas zrealizowana. Chcemy jednak, aby sprzedający nie ponosili żadnych kosztów związanych z dostawą Smart!, gdy kupujący rezygnuje z zakupu. 

Od 3 marca, jeśli klient zwróci zakup w ramach odstąpienia od umowy (za pomocą formularza zwrotu w zakładce Moje zakupy i metod zwrotu dostępnych w Allegro Smart!) lub nie odbierze przesyłki, automatycznie zwrócimy Wam opłatę za dostawę przesyłki Smart! (w całości lub części, na zasadach, które dodamy do Załącznika 4 do Regulaminu Allegro). 

Zwrot opłaty obejmuje wyłącznie opłatę podstawową i nie dotyczy usług dodatkowych. Nie musicie składać wniosku, żeby go dostać. Zwrot (w formie rabatu) zobaczycie w zakładce Rozliczenia z Allegro.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów
82 ODPOWIEDZI 82

Health___Beauty
#15 Entuzjasta#

@mdrogeria  wybacz ale nie widzę związku. Przecież 90% zwrotów to jest dobieranie do smarta. Fotki może robić najlepszy fotograf na świecie, opisy mistrz świata w copywritingu a pani Jola kupiła sobie rok darmowych dostaw i zwrotów za 39 zł więc ona nie będzie płacić za dostawę nawet jak potrzebuje tylko maseczki za 5 zł. 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Health___Beauty mam inne zdanie w temacie bo zwrotów mam na prawdę mało w świetle tego co piszą inni sprzedawcy , owszem są zwracane dobierki do smarta  ,ale nie mogę powiedzieć ,że jest to znacząca ilość , są to pojedyncze incydenty , ale patrząc na listę zamówienia wiem co będzie zwrócone i zwykle się nie mylę . Trzeba analizować zakupy , które generują zwroty i wyciągać wnioski .

oznacz moderatorów

Health___Beauty
#15 Entuzjasta#

No. Trzeba. 

IMG_9559.jpeg

IMG_9558.jpeg

IMG_9557.jpeg

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Health___Beauty na prawdę nie widzisz związku ?

oznacz moderatorów

Health___Beauty
#15 Entuzjasta#

@mdrogeria  nie.

oznacz moderatorów

sklep_solpio
#13 Ambasador#

ja niestety zwrotów mam dużo, i widzę że to najczęściej jest przy małych zakupach... 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@sklep_solpio w Twoim przypadku nie dziwię się , taki Masz towar , który ciężko ocenić bez wzięcia w łapy i oceny jak wygląda w aranżacji wnętrza , ten sam problem mają markety budowlane , inne światło , inne gabaryty pomieszczenia .

Natomiast u Ciebie @Health___Beauty nie widzę produktów / a powinnaś je mieć / , które znacząco wpływają na obniżenie ilości zwrotów . Zwrotów nie da się wyeliminować zupełnie , ale da się ograniczyć podsuwając szukającemu dobierki do smarta tzw. ,,przydasia ,,

 

oznacz moderatorów

TomBanknoter
#18 Luminarz#

@mdrogeria Czyli według Ciebie receptą na kombinacje ze strony kupujących są kombinacje ze strony sprzedających? Błagam...

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@TomBanknoter handel z lat 90-tych ub. wieku skończył się i już nie wróci , tak jak w sklepach stacjonarnych robi się wszystko żeby klient włożył do koszyka więcej niż zamierzał tak i w necie tylko z jedna różnicą , w stacjonarnych eksponuje się i krzyczy o produktach wysoko marżowanych w wiadomym celu natomiast my podsuwamy produkt ciekawy i atrakcyjny cenowo , ostateczny cel jest ten sam 

oznacz moderatorów

TomBanknoter
#18 Luminarz#

@mdrogeria Co do ogólnej zasady masz oczywiście rację, jednak handel na Allegro tak już obrósł różnymi wypaczeniami i patologiami, że coraz bardziej odstaje od rzeczywistości pozaallegrowej. Aczkolwiek wiem, że niektórzy w życie pozaallegrowe nie wierzą 😎

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@TomBanknoter zmienił się klient , a za nim zmieniamy się my , z nostalgią wspominam moje początki , klient przychodził nie tylko na zakupy , przychodził do sprzedawcy , łatwo było wpłynąć na decyzję zakupową , teraz sprzedawca traktowany jest przedmiotowo ot.. taki podawacz , trzeba się mocno nakombinować żeby powiększyć koszyk .

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@TomBanknoter prowizja też poszła w górę 14.76% na 15.99% podwyżka o 1,23 % masakra 😞 ceny do góry i lecimy dalej, puki klienci kupują i dają się golić będzie to hulać potem ostatni gasi światło 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

drekenzes
#18 Luminarz#

@kostas11 Zmiany mają na celu wyciąć dobrych rodzimych sprzedawców z portalu, a na nasze miejsce wejdą lipni sprzedawcy azjatyccy. 

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

Szybkiewysylki
#7 Wielbiciel#

Patrząc na to zdroworozsądkowo to są wspaniałe wiadomości. Szkoda, że podwyżka nie będzie większa.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Szybkiewysylki i tu masz rację, czym bardziej kombinują, utrudniają, podnoszą opłaty tym ma więcej kupujących w sklepach internetowych 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

TomBanknoter
#18 Luminarz#

@kostas11 No tak, u mnie też o 1% netto, czyli koszty sprzedaży towaru za 150 zł przy wysyłce Smart na InPost będą wynosić już ponad 30 zł. Myślałem, że od marca wyłączę tylko Samrta, ale wygląda na to, że wyłączę wszystko. Dziękujemy Państwu za uwagę 😎

oznacz moderatorów

GaleriaAV
#9 Pomysłodawca#

Nie rozumiem tych opłat w ogóle, kupując rzecz równo za smarta muszę wygenerować taką samą etykietę -skorzystac z tego samego paczkomatu i usługi (gdzie koszt bez smarta  jednakowo 11,49) bez względu na gabaryt, jak przy zakupie za ponad 200 zł. Wyższa opłata w zależności od kwoty zakupu (gdzie prowizja już mi zabiera chleb), jest irracjonalna i bez logiki. 9,99 to już oplata jak za całą wysyłkę - gdzie allegro miało współdokładać. Przy zakupach za ponad 150 to już tyle się nachapią marży że powinna być większa ulga w opłacie smart. Swoją drogą prowizje w zależn. od kwoty wysyłki - gdzie nie mogę dać wyższej niż sugerowana cena allegro też nie mają sensu . Mam dokładać do interesu (dla mnie to rodzaj kary) bo klient zażyczył sobie waciki pod drzwi? W niektórych przypadkach to zysk tylko na minusie. Nie normalne jest że produkt zakupiony w hurcie w koszcie 20 zł ja muszę wystawić za 40 by mieć złocisza na rękę. Mam tak DOSŁOWNIE w wielu przypadkach. Trzeba sie narobić żeby mieć na sam ZUS w małej firemce. Allegro nie rozumie chyba że ludzie harują od rana do wieczora by zarobić na chleb a nie tylko na allegro. Płakać się chce ale na razie nie mam innej możliwości zarobku więc proszę mi nie mówić że sama się na to zgodziłam. Bo zmiana w kółko regulaminów, zasad i podwyżki to jednak nie to na co się godziłam. ParaBanki i urzędy działają podobnie.. 

oznacz moderatorów

VEARS
#9 Pomysłodawca#

Skoro zakup Smart jest od 45 zł , to co w cenniku opłat za przesyłki w ramach allegro smart  - robi pozycja Metoda dostawy - od 30 do 44.99 i koszt dla smarta np 1.59. Niech ktoś mi wytłumaczy. Czy smart jest juz od 30 zł??

oznacz moderatorów

Sa_nova
Moderatorka
Moderatorka

@VEARS Nie, próg dla dostaw Allegro Smart! się nie zmienił - wciąż jest to 45 zł dla dowstaw do punktu i 65 zł dla dostaw kurierem. 

Cytując to, co Monika napisała wcześniej "Stawki z przedziału 30-44,99 zł możemy brać pod uwagę między innymi podczas częściowego zwrotu zamówienia oraz przy planowaniu potencjalnych promocji."

   Sandra
   Moderatorka
oznacz moderatorów

taakarybaa
#9 Pomysłodawca#

skoro tak, to czemu ma służyć ten próg od 30zł?

oznacz moderatorów