anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

[7.04] Zapytaj Eksperta - Produktyzacja w Allegro

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

Aktualne informacje na temat Katalogu produktów znajdziecie w tym wątku

Od dziś zwiększymy procent ofert powiązanych z Katalogiem produktów Allegro i rozszerzymy go o nowe kategorie, ponieważ
do końca 2021 roku planujemy skatalogować wszystkie oferty w kategoriach, w których jest to możliwe.

Na wasze pytania odpowiadała Katarzyna Owczarek. Poniżej znajdziecie zapis sesji, która odbyła się 7 kwietnia. 

la_nika_0-1617781155027.png

Kasia w Allegro pracuje od 4 lat. Przez 3 lata wspierała Sprzedawców w tematach związanych z wystawianiem ofert, logistyką, jakością sprzedaży, obsługą zamówień i narzędzi dostępnych w serwisie. W codziennej pracy zajmuje się obszarami związanymi z Katalogiem produktów Allegro (produktyzacją) oraz parametryzacją.

UWAGA!! Za wszystkie pytania dziękujemy, było ich bardzo dużo! Poniżej znajdziecie zapis sesji pytań i odpowiedzi.   

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
163 ODPOWIEDZI 163

konto zamknięte
Nie dotyczy

@k_owczarek1 może tych wszystkich parametrów jest za dużo, stąd robi się bałagan. EAN jest unikalnym numerem i powinien wystarczyć do połączenia produktów. Jak będę chciała wystawić Liptona, to pojawi mi się kilka wersji (jak na wcześniejszym zdjęciu) i tak naprawdę nie wiem do którego produktu się podpiąć, bo EAN jest niewidoczny, nie pozostaje nic innego jak stworzyć kolejny produkt, bo szkoda marnować czas na sprawdzanie.

Nie mam ochoty zgadywać o co opierają się wasze reguły, może wszystkie powinny opierać się o EAN. Jeśli chodzi o Irvingi, to mam ich kilkanaście w sprzedaży. Każdy jest inny, każdy ma inny kod EAN i każdy ma inną nazwę, co jest istotne bo herbata czarna, nie to samo co herbata czarna malinowa. Nazwa ma znaczenie, a wy chcecie wszystkie czarne herbaty nazywać jednakowo, chociaż one są różne.  To nie jest kwestia dodatkowego parametru, tylko to jest nazwa produktu nadana przez producenta.  

 

oznacz moderatorów

k_owczarek1
Ekspert Allegro.pl

@konto zamknięte 

Dzięki za Twoją opinię. Generalnie jeśli EAN w ofercie jest identyczny z tym, który mamy już w produkcie to oferta zostanie automatycznie z nim połączona. Nie dajemy już możliwości tworzenia na jednym EANie kilku produktów o różnych parametrach. Ale prawda jest również taka, że musimy się przyjrzeć tym produktom, czy nie da rady ich jakoś uspójnić i połączyć. Przekazałam ten temat do zespołu zarządzającego Katalogiem. 

Jasne, rozumiem, że to kwestia nazwy, jednak w produktyzacji bazujemy na parametrach. Jeśli danego parametru nie będzie w kategorii to nie możemy go używać dalej np. przy budowaniu reguły dla nazwy. Generalnie sprawa ogrania smaku danej herbaty jest w toku. Odezwę się jak będę miała więcej informacji. 

oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

@k_owczarek1 Wyrywkowo czytam twoje odpowiedzi w tym wątku i coraz bardziej jestem przez ciebie przekonany, że u zarania pomysłu "produktyzacji" popełniono zasadniczy błąd w założeniach.

Kod EAN nadawany przez stowarzyszenie GS1 zapewnia unikalną identyfikację produktu, któremu został on nadany. (prosto mówiąc skanując etykietę z kodem EAN masz link tylko do jednego rekordu w bazie z danymi tego produktu). To podstawowa regułą leżąca u podstaw automatyzacji identyfikacji towarów i produktów zdefiniowana jeszcze w ubiegłym wieku.

Skoro tak, to jedynym uprawnionym do podawania wartości paramentów opisujących produkt jest podmiot, który oznaczył tym kodem produkt. Tylko on ponosi odpowiedzialność za zgodność tych parametrów z tym co otrzymuje klient. Allegro, ani nikt inny bez zgody podmiotu wprowadzającego tak oznaczony produkt na rynek nie może zmieniać tego opisu.

Konkluzja: jeżeli właściciel produktu podaje w ofercie opis zawierający numer EAN z jego puli zarejestrowanej w bazie GS1 to nikt poza nim nie może zmieniać tego opisu bez odpowiedniego upoważnienia. 

oznacz moderatorów

k_owczarek1
Ekspert Allegro.pl

@annas14-firma 

Masz rację co do tego, że to producent/ właściciel marki handlowej najlepiej zna swój produkt. Nie ukrywam, że Twoja sugestia ma sens i też ,między innymi, bierzemy pod uwagę takie rozwiązanie. 

oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

@k_owczarek1 Cieszę się, że "między innymi, bierzemy pod uwagę takie rozwiązanie" ale na dzień dzisiejszy koresponduję z działem Zaufanie i Bezpieczeństwo w sprawie bezprawnego oznaczenia moją zastrzeżoną nazwą zupełnie nieznanego mi produktu. Dochodzi do takiej sytuacji, bo każdy sprzedawca może połączyć swoją ofertę ze stworzonym przeze mnie produktem (bez albo za zgodą Allegro). Oznaczanie zastrzeżonym znakiem towarowym produktu bez zgody właściciela praw do znaku jest przestępstwem. 

Aktualnie rozwiązania "produktyzacji" wręcz zachęcają do takich działań. Sprzedawcy dopuszczający się działań bezprawnych będą się bronić, że nie złamali Regulaminu?

Inny przypadek naruszania praw autorskich bez kontroli właściciela jest dyskutowany tu

oznacz moderatorów

k_owczarek1
Ekspert Allegro.pl

Cześć Protier_pl na wstępie dzięki za cenne uwagi dotyczące małych sprzedających. Co do pytań to ad: 

 2) Rzeczywiście obecnie na ścieżce kupującego wyświetlamy listę podpiętych ofert, które są wybierane na podstawie ceny, jednak cały czas pracujemy nad podejściem do tego elementu (rozważamy dodanie innych kryteriów, jak opcje promowania, oznaczenie smartem, dodatkowe opcje finansowania, itp.) Na tym etapie badamy w co klikają kupujący i co ich interesuje. Wyniki jednak mogą nie być pocieszające, bo polski klient lubi kupić taniej i klikalność w odnośnik do najtańszych jest duża.

5) Podczas dodawania produktu do Katalogu sprawdzamy zgodność między parametrami podstawowymi, które identyfikują produkt jakie wskazałeś w ofercie, a tym co mamy w Katalogu. Jeśli jest zbieżność łączymy ofertę z tym produktem. Jeśli nie ma, na podstawie tych parametrów tworzymy nową pozycję w Katalogu. Jeśli chodzi o ten konkretny przykład to wygląda na to, że parametr pamięć nie jest określony jako identyfikujący stąd połączenie ofert z różnymi wartościami pod jeden produkt. Jakbyś wskazał konkretną ścieżkę kategorii mogę sprawdzić, czy coś da radę zmienić w kwestii parametrów, które sprawdzamy. 

6) Nie planujemy wykluczać wybranych użytkowników z procesu i obowiązujących wymagań jeśli wystawiają w kategoriach, które są nimi objęte.

7) Po pierwsze primo sprawdź, czy w kategorii w której planujesz wystawić swój niszowy produkt EAN rzeczywiście jest oznaczony jako identyfikujący (dużo kategorii bazuje na innych parametrach). Jeśli jest to musisz go podać, aby skatalogować swoją ofertę. W tej sytuacji powinieneś skontaktować się z producentem, aby go uzyskać. Jeśli sam jesteś producentem/ właścicielem marki handlowej możesz zwrócić się do GS1.

8 ) Jeśli chodzi o zestawy to rzeczywiście jest to temat, który często się przewija i wiemy, że rozwiązanie dla takich ofert jest Wam potrzebne. Z naszej strony prace nad opcją dodawania zestawów produktowych są już zaawansowanej fazie, dlatego pozwolę sobie zacytować klasyka, że "już bliżej, niż dalej", ale nadal muszę Cię prosić o cierpliwość. 

10) Dokładnego procenta niestety nie znam 😞

11) Trafność jest metodą sortowania wyników wyszukiwania i działa zarówno na liście ofertowej, mieszanej i produktowej. To czy będziemy ją uwzględniać dla ofert widocznych jako najtańsze, na belce produktowej, również rozważamy.

12) Wiemy, dlatego pracujemy nad tym, żeby jednak nie dopuścić do totalnej gry na najniższą cenę i opracować dodatkowe kryteria na podstawie, których wyświetlamy proponowane oferty i reprezentantów produktu.

13) Nie mamy takich planów. 

14) Hmmm, ciekawe. Osobiście odradzam takie działanie, ponieważ wprowadza jeszcze większy bałagan, zamieszanie. Wszystkim nam zależy, aby dane w Katalogu były poprawne i miały wysoką jakość, dlatego wpisywaniu wymyślonych EANów mówimy zdecydowane nie. Co więcej cały czas pracujemy nad walidacją tego pola, tak, aby już na etapie wystawiania oferty ich nie przepuszczać. 

15)  :] owszem zajmuję się obszarem związanym z Katalogiem, ale to nie ja poprawiam wartości w parametrach i analizuje zgłoszone błędy. Przy tylu milionach sugestii do przetworzenia musiałabym porzucić normalną egzystencję. Weryfikacją zajmuje się kilka zespołów, które specjalizują się w asortymencie wystawianym w danym dziale. Wierz mi, że robią to tak szybko jak potrafią, ale mimo wszystko skupiają się na poprawności danych, a nie na czasie. Na szczęście część parametrów jak np. EAN możemy zweryfikować automatycznie, więc może dożyjemy czasów, że zgłoszenia będą sprawdzane 'od ręki"

16) Dzięki za to podsumowanie. Pracujemy nad tymi wszystkimi aspektami. 

oznacz moderatorów

logario_ig
#12 Orędownik#

@k_owczarek1 Klikalność w odnośnik "najtaniej" na pewno jest duża. Kiedy chcę coś kupić na Allegro i widzę ten link, to klikam - a co mi tam, skoro mogę mieć to samo taniej to czemu nie. Ale (piszę z punktu widzenia kupującego) nie działa to tak jak można by się spodziewać. Po pierwsze jest tylko informacja, że o tu masz taniej, wrzuć do koszyka i już. Ale kiedy przyglądasz się bliżej (co wymaga dodatkowego klikania), to okazuje się, że owszem, jest taniej, ale... towar używany, outlet, bez opakowania, sprzedawca 92,5% albo w ogóle chińska podróbka lego zamiast lego. Po kilku próbach nie mam już zaufania do tego mechanizmu. Te tańsze oferty nie są w żaden sposób weryfikowane i nie ma żadnej pewności, że to co wrzucisz do koszyka jest tym samym co widzisz w ofercie głównej. Bardzo źle to działa. I mimo, iż klikam w ten link i sprawdzam, to chyba nie zdarzyło mi się kupić ostatecznie nic co ten mechanizm polecił.

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@logario_ig obawiam się, że te argumenty nie przekonają ekspertów allegro.

W końcu jak na początku wspomniała Pani ekspert zależy im na przejrzystości serwisu i ograniczeniu ilości ofert, a nie przeszkadza im, że są setki powielanych i zdublowanych aukcji. Wielokrotnie wspominałem, że to jest główny problem podczas zakupów. Są sprzedawcy, którzy mają w ofercie kilka przedmiotów, które są wystawione na tysiącach aukcji. Wystarczyłoby z tym zrobić porządek i od razu z dnia na dzień allegro staję się przejrzyste. To taka prosta czynność, więc z czego wynika ta niechęć portalu do takich działań ? a z drugiej strony mamy forsowanie na siłę produktyzacji, która rodzi się w bólach i wymaga pracy niesamowitej grupy ludzi. Gdzie tu jest jakakolwiek logika ?

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

k_owczarek1
Ekspert Allegro.pl

@logario_ig 

Fajnie, że jesteś czynnym użytkownikiem zarówno od strony kupującego i sprzedawcy. Jeśli chodzi o tę część na froncie to cały czas prowadzimy testy elementów produktyzacji. Mogliśmy je zacząć, bo w końcu mamy już mniej więcej co pokazywać. Założenie jest takie, żeby pokazywać klientowi to, czym będzie zainteresowany i to kupi. Obecnie jest tak jak piszesz, że klient widzi tylko najtańsze, bez rozróżnienia np. na stan przedmiotu. Sprawdzimy, czy dodanie innych kryteriów poprawi to doświadczenie i przełoży się na konwersję. 

Oprócz prac nad samym mechanizmem, testujemy też różne warianty układu i wyświetlanych informacji. Rzeczywiście obecnie jest tak, że z najtańszej odsyłamy bezpośrednio do koszyka, bez przejścia na widok oferty, bądź podgląd parametrów. Dzięki za opinię w temacie, przekażę ją do właściwego zespołu. 

oznacz moderatorów

Irq123
#8 Zapaleniec#

Ofert jest za dużo? Serio. Ja sprzedaję rajstopy 32 kolory w 4 rozmiarach. Zamiast móc wystawić 1 aukcję dla wszystkich rozmiarów i kolorów, a wewnątrz zrobić wybór, to najpierw (kilka lat temu) trzeba było podzielić na rozmiary, a teraz na  kolory. I tak z 1 aukcji robi się 128 tylko dla jednego modelu rajstop 40den. Dalej mamy 60den i 100den troszkę mniej kolorów i zamiast 3 wymagacie ok 400 aukcji. Zatem to co Pani mówi tylko dowodzi temu że to było błędne działanie, a teraz sposób wybrnięcia z niego nie jest najlepszy dla nas.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@k_owczarek1 Pytania podstawowe ;

1. Sytuacja : Sprzedający No1 robi produktowi profesjonalną sesję zdjęciową, przedstawia opis i testy, promuje, daje monety - to wszystko kosztuje. Sprzedajacy No2 ma to w nosie. Ustawia tylko taki sam czas wysyłki i daje niższą cenę. Co robi Allegro jak toś wejdzie na stronę Sprzedawcy No1, ano  mówi : zapraszamy do sprzedawcy numer dwa : TEN SAM PRODUKT ALE TANIEJ.  Jeszcze raz : ten sam produkt, ten sam czas wysyłki - ale taniej. Jak opisać  ( nie używając wulgaryzmów) zachowanie Allegro wobec Sprzedawcy no1?

2. Sprzedawca No1 zrobił super zdjęcia. Sprzedawca No2 nic nie zrobił - po prostu podpiął się pod zdjęcia Sprzedawcy no1 ( Allegro na to pozwala). Całą pracę za niego wykonał kto inny a on z tego korzysta ( normalnie za profesjonalne zdjęcia musiałby sporo zapłacić). Poza Allegro nazywa się to kradzież czyjejś własności. Tutaj Allegro wymusza zgodę na udostępnienie tych zdjęć - czy zachowanie Allegro jest etyczne? i jakie korzyści ze zrobienia tych super zdjęć dla konkurencji odnosi Sprzedawca No1?

Bonusowo :

3. Lego - często sprzedaje się części zestawów klocków. wiadomo że nie mają one kod EAN więc podpinany jest kod całego zestawu co jest błedem. Nikt oczywiście nie będzie generował kodów dla poszczególnych klocków lub figurek za kilka złotych ( zwłaszcza jak ma ich tysiące) - jak to rozwiązać?

4. Sprzedawca Kupuje towar z Chin ale bierze go na tyle dużo, że markuje swoim logo. Wprowadził produkt, nadał EAN. Ktoś inny kupuje w tej samej fabryce w Chinach TEN SAM produkt ale w innym ( nie swoim ) opakowaniu. Po czy podpina się pod EAN pierwszego Sprzedawcy - jak temu zapobiec?

5. Jaki nadać kod EAN produktom "rozsypywanym" z opakowań zbiorczych ( np karma dla psów). Kod EAN ma worek 50kg a Sprzedający chce wystawić 1Kg, 1,5Kg, 2,75Kg itp itd ?

6. Czy nie powinno być wymogu certyfikatu CE dla odpowiednich produktów? Jestem przekonany że spora część sprzedawców z Chin nie ma CE na swoje produkty.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

ELEKTROMARKET
#12 Orędownik#

co to znaczy  "podpiął się pod zdjęcia Sprzedawcy no1 ( Allegro na to pozwala)" ? właśnie namierzyłem typa który użył w swojej aukcji kilku moich robionych pół dnia zdjęć, miałem to zgłośić do Allegro bo to zawsze była kradzież, teraz już nie jest ?  

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@ELEKTROMARKET Odkąd wprowadzono produktyzację, możesz mieć autorskie zdjęcia, ale jak dodasz je do oferty, to "zgadzasz się na ich przetwarzanie", czyli:

  • zdjęcia będą udostępnione innym sprzedającym
  • inni sprzedający mogą wystawić swój produkt z pliku z Twoimi zdjęciami i z Twoim opisem
  • stworzony przez Ciebie produkt w Katalogu Allegro będzie "kopią- ktoś posiadający EAN lub inny identyfikator produktu, wystawi produkt z Twoimi danymi (opis zdjęcia) przez Allegro API

Raz: Co możesz z tym zrobić? Nic - odeślą Cię do regulaminu.

A tak na skróty - tworzysz pusty produkt bez autorskich zdjęć, wtedy ani przez aplikację, ani przez CSV nie wystawi ktoś produktu z Twoimi danymi.

Dwa: Edytujesz ofertę i wrzucasz autorskie zdjęcia po stworzeniu produktu (nie będzie ich w Katalogu Allegro) i jak ktoś je skopiuje - można to zgłaszać.

I znów na skróty - nic to nie da, bo wystarczy zrzut ekranu i zabezpieczenia Allegro pominięte, nikt nie będzie w stanie udowodnić kto jest właścicielem zdjęć, dopóki nie udokumentujesz tego na filmie - od sesji zdjęciowej aż po obróbkę graficzną.

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@ELEKTROMARKET tak teraz to już nie jest kradzież. Działamy w jakiejś allegrowej komunie, co Twoje to i wspólne. Jak połaczysz ofertę z produktem, to godzisz się na wykorzystanie własnych zdjęć, opisów, a przede wszystkim bezcennej wiedzy, którą zdobywałeś latami.Tak działa ten portal aktualnie, za nic ma wartości intelektualne i niematerialne, co moim skromnym zdaniem ewidentnie łamie obowiązujące prawne przepisy.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

ELEKTROMARKET
#12 Orędownik#

@mikeza cisną mi się do głowy powiedzonka ludowe "kto bogatemu zabroni" albo "duży może więcej" 

plusem jest to że nie muszę już zgłaszać kradzieży zdjęć a jak będę wystawiał nowy produkt to poszukam gotowych zdjęć na All zamiast tracić czas na  ich samodzielne przygotowywanie (chyba że jest gdzieś głęboko w regulaminie zaszyte że moje zdjęcia wolno kraść ale ja nie mogę robić podobnie 😉

oznacz moderatorów

k_owczarek1
Ekspert Allegro.pl

@ELEKTROMARKET mimo wszystko przekazałabym do weryfikacji tę ofertę, bo jeśli 'typ' wystawiał ofertę przez formularz to znaczy, że nie pobrał ich z Katalogu, a bezpośrednio z Twojej oferty. 

oznacz moderatorów

k_owczarek1
Ekspert Allegro.pl

@pinsplash 

1) Masz rację, obecnie na belce produktowej pokazujemy inne oferty z tym samym produktem sortowane po najtańszych i najtańszych z najszybszym czasem dostawy. Cisnące się wulgaryzmy są zrozumiałe. Dotarło do nas to przesłanie, dlatego rozpatrujemy dodanie innych czynników, które decydowałyby o tym jakie oferty wyświetlają się w proponowanej piątce, ale prawda jest taka, że klienci lubą kupić taniej i gdzieś musimy zaadresować tę potrzebę. 

2) Nie do końca. Jeśli chodzi o możliwość pobrania zdjęć, które sprzedawca numer 1 wrzucił do Katalogu produktów Allegro, sprzedawca numer 2 musiałby wystawiać swoje oferty za pomocą pliku lub po API. Korzyścią dla sprzedawcy numer 1 jest to, że to on decyduje w jaki sposób jest prezentowany jego produkt na całym Allegro i klient nie musi oglądać efektu jego pracy na zdjęciu z koca. 

3) Z tego co się orientuję w Lego nie mamy ustawionej identyfikacji na EANie, a na kodzie produktu i zdjęciu. Jeśli wskażesz konkretne kategorie będę w stanie powiedzieć dokładnie. 

4) Okej, jeśli sprzedawca nadaję markę produktowi i dodaje oznaczenia na swoim produkcie to inny sprzedawca, który sprzedaje produkt bez tego oznaczenia de facto handluje innym produktem, innej marki. W tej sytuacji wartość parametru Marka powinna być inna, co odróżniałoby od siebie te produkty. Taka 'podejrzana' oferta powinna również trafić do naszej weryfikacji i jeśli rzeczywiście okaże się, że wystawiony w niej przedmiot nie jest produktem, do którego jest przypięty zostanie od niego odłączona. 

5) Jeśli mówimy o kategorii Sucha karma dla psów to rzeczywiście tam wymagamy EANu do skatalogowania oferty. Jeśli skala takich ofert jest duża to możemy się temu przyjrzeć. Tak bardziej doraźnie możemy sprawdzić, czy w nazwie produktu rzeczywiście niezbędne jest info o gramaturze. Jeśli okaże się, że nie wtedy taką informacje należałoby zawrzeć w opisie przedmiotu. Potrzebowałabym konkretnej oferty za przykład. 

6) Uwaga do rozpatrzenia. Przekażę gdzie trzeba. Dzięki. 

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

Ja mam dwa pytania

1 Czy jest szansa na poprawe ?????? Bo to co sie dzieje teraz jest kompletnie bez sensu. Jeśli jako jeden produkt jest sprzedawane kilka czy kilkanascie różnych ponieważ sprzedawcy piszą co chcą w parametrach podpinając sie pod istniejące produkty a sprzedając cokolwiek innego.Wiem że jako sprzedawcy możemy to zgłaszac le zgłosić to można pojedynczy błąd a nikt nie bedzie zatrudniał pracownika tylko od zgłasznia błednie powiązanych produktów.Produktyzacje wprowadziło allegro i to allegro powinno działać tak aby tam byl porządek. Wiec czy allegro zamierza jakis porzadek tam wprowadzić ??????

 

Pytanie 2 . Czy to uczciwe i zgodne z  Ustawą o nieuczciwej konkurencji. Jeśli ktos promuje własną oferte przez długi czas ponosząc i płacąc allegro znaczne koszty to czy uczciwym jest umieszczanie w takiej ofercie linków do innych sprzedawców pod tytułem: produkt najtanszy????

Przenosząc to na grunt realnego sklepu : to tak jakbym wynajmował od kogoś lokal (allegro) i ten ktos by mi NAKAZAŁ wywieszanie plakatów z cenami konkurecyjnych sklepów. Przecież to jeste chore. Jedna firma ponosi koszty reklamy aby wypracować uczciwie dużą sprzedaż taka kampania trwa czasem długo i kosztuje drogo. W zamian za to inna firma nie ponosząc żadnych kosztów ma reklame za darmo. Wystarczy że obniży cene czasami bardzo niedużo ( A MOZE PONIEWAZ NIE PONIOSŁA KOSZTÓW REKLAMY). Zaznaczam że prduktyzacja to nie jest WYBÓR lecz każdy sprzedawca jest do tego zmuszony

Wiec jeszce raz ponowie pytanie : Czy takie poraktyki są po pierwwsze uczciwe a po drugie czy są zgodne z prawem ???

Licze na konkretna odpowiedź. dziekuje.

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@_Likos_ Przy okazji, co do pkt 2 ja już wiem jaka będzie odpowiedź:

  • chcemy, aby kupujący jak najszybciej dotarł do szukanej przez niego oferty z atrakcyjną ceną
  • oferty innych sprzedających są już wyświetlane w danej ofercie, więc jest to sprawiedliwe dla wszystkich

^ nie zmienia to faktu, że sponsorowane oferty (drugi punkt) to "trochę mniej inwazyjna forma reklamy w danej ofercie" i nie mówią mi one wprost: "masz tutaj najtańszą ofertę, lepiej kup w innym sklepie" 🙂

Na pewno pamiętasz ten temat oraz ten pomysł 😉

Będzie to dosyć ciężka bitwa (z góry przegrana (przez nas, sprzedających)).

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@DarkStoorM  Wiesz to czego chce allegro to ja mniej wiecej wiem. Raczej pytalem czy takie działania zmuszające sprzedawców do tego aby w swoich aukcjach mieli odnosniki do konkurencji nie naruszaja ustawy o nieuczciwej konkurencji

Na szybko z tej ustawy znalazłem art  16 pkt 3 Ustawy o nieuczciwej konkurecji.

Jeśłi produktyzacja nie jeste rzetelnie zrobiona ( apóki co nie jest) może stanowić nieuczciwą reklame do której dopuszcza a wręcz która generuje serwis

oznacz moderatorów