Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klient reklamuje żarówki po 1,5 roku czasu. Żarówki mają prawo się wypalić po tak długim czasie,a on żąda ode mnie zwrotu pieniędzy. To jest chyba jakiś żart. Po za tym prowadzę outlet , nie posiadamy gwarancji producenta i nigdzie nie piszemy o gwarancji, a on się upiera że to jest zaznaczone w ofertach, owszem reklamacja produktu jest, ale nie gwarancja. Reklamacji nie przyjęliśmy, ponieważ produkt nie był wadliwy tylko nadzwyczajnie się zużył. Poza tym towar , który u nas zakupił był na działalność, z tego co wiem to gwarancja obejmuje tylko rok. Jeżeli mielibyśmy gwarancje, a jej nie mamy, bo jesteśmy tylko sprzedawcami a nie producentami.
Proszę o pomoc w tej sprawie ...
Trafiłes na cwaniaka wyslesz mu drugie to napewno za 1.5 roku bedzie znowu to samo az do konca życia będziesz mu wysyłał
Proszę nie określać ludzi w ten sposób tylko dlatego,że nie odpowiada Ci prawo które ten klient stosuje. Najlepiej jest poradzić temu sprzedającemu aby zaprzestał sprzedaży towaru z którego gwarancją ma problem. A jeśli słowo "cwaniak" już padło to częściej użyłbym je w stronę sprzedających. To oni uśmiechają się niejednokrotnie wciskając towar na który mają reklamację, oczywiście jednocześnie zaprzeczając jakimkolwiek reklamacją "do tej pory". Wystawiają jakiś czas na reklamację np. 3 miesiące. I doskonale wie, że nie robi tego zgodnie z prawem. Robi z klienta przysłowiowego "leszcza" na szczęście tylko tego nieobznajomionego. To odwieczna walka tych co za ladą i tych sprzed lady. Najwyższy czas aby za nieznajomość przepisów Prawa Konsumenta zacząć karać sprzedających bo prowadzą działalność jak kierowca bez Prawa Jazdy.
@EmiliaEMh cóż , poza gwarancją jest jeszcze rękojmia , dla produktów nowych trwa 2 lata , jeśli nie wyłączyłeś jej dla przedsiębiorców pozostaje Ci naprawić towar lub oddać kasę
@EmiliaEMh "pozostaje Ci naprawić towar lub oddać kasę " ja bym sie nie zgodził z @mdrogeria .
z pewnosćią jedno co musisz to rozpatrzeć reklamacje.
Pamietaj że jeśśli było to półtora roku temu czyli zakup z 2022r. wówcza sprzepisy o rekojmi stanowiły że w przypadku wady wykrytej w drugim roku użytkowania to na kupującym ciąży obowiązek udowodnienią że produkt by wadliwy w momencie zakupu. Wiec niech udowadnia
Pamietajćie też ze sama rękojmie nie mówi nic o tym że prodkt ma działać przez dwa lata. Mówi ona tylko o tym że produkt ma NIE POSIADAĆ WAD w momencie zakupu. Wiec jeśli np żarówka była zamontowana w pomieszczeniu w którym swieciła sie 24/h to niewykluczone że przyczyną jej wypalenia nie była wada lecz naturalny koniec przewidzianego okresu żywotności.
@_Likos_ nie znamy charakterystyki towaru , autor wątku nic nie pisze , co za lampa , jaka żarówka , nie wiemy co nawypisywał w ofercie ,przykałdaowo LED w zależności od producenta ma dość szeroki przestrzał godzin żywotności , ale o tym parametrze klient powinien być poinformowany najpóźniej w chwiliu zakupu .
@mdrogeria własnie dlatego te napisałem że nie roztrzygłabym i nie uznawał od razu reklamacji.
Pełna charakterystyka żarówki jest z pewnościa na opakowaniu ( które zakładam że kupujący otrzymał). A reszta no cóż. Rozpatrzec reklamacje należy leczy na forum tutaj tego nie zrobimy
Jaka charakterystyka? Czy ma to być wykres zależności czasu świecenia od wadliwego wypełnienia gazem obojętnym czy nieosiągnięciem odpowiedniej próżni. A może zastosowaniem nieodpowiednich półprzewodnikowych źródeł światła? Co piszesz człowieku. Na opakowaniu masz napięcie znamionowe, prąd pobierany przy tym napięciu i moc źródła światła przy spełnieniu wcześniejszych. Co jeszcze? Ano sprawność energetyczna w lumenach na wat, rodzaj trzonka np. E 14, E27 lub GU10 MR16 itp. Przy LED-ach temperatura barwowa źródła światła, zimne, neutralne,ciepłe. Czasem można tam znaleźć cenę, jakąś nazwę niby producenta no i taki mały, malutki napis "Made in China" ale tym nie należy się zrażać.
...i jeszcze jedno CZAS np. 10 000 godzin i tu się robi problem. Jak udowodnić, że źródło światła tyle pracowało lub jak udowodnić że tyle nie pracowało? Na szczęście w okresie 2 lat udowadniać nie trzeba bo nie jest napisane 10 000 godzin lub dwa lata, a źródło światła nie ma licznika czasu jak samochód kilometrów. Bo przecież dwa lata to coś koło 17 532 godziny.
Tak mi się wydaje 🙂 bardzo dziekuje za pomoc 🙂
Żarówka która świeci 24/h powinna świecić dłużej niż ta załączana i wyłączana, cytat"
Żarówka, która świeci stale (czyli nie jest często włączana i wyłączana) będzie świeciła dłużej niż żarówka, która jest często wyłączana i włączana, niezależnie od typu żarówki (tradycyjna, LED, itp.). Częste włączanie i wyłączanie generuje dodatkowe obciążenie dla żarówki, co może skracać jej żywotność, szczególnie w przypadku tradycyjnych żarówek. Diody LED są bardziej odporne na częste włączanie i wyłączanie, ale nadal częste zmiany stanu mogą negatywnie wpływać na ich żywotność. " Proszę analizować co się pisze. Dlaczego zatem żarówka ma nie być przedmiotem 2 letniej gwarancji. Jeśli sprzedający ma towar outletowy czy pochodzący z niewiadomego źródła to jego problem. W innym przypadku odsyła go do hurtowni albo do producenta i tyle. Ma zaspokoić roszczenia klienta. W tym przypadku należy się zastanowić czy zakup na fakturę ogranicza prawa konsumenta, bo przecież im dłużej nieprzerwanie będzie tę żarówkę używał tym lepiej dla gwaranta.
Jak mu się gwarancja marzy to musi poszukać serwisu gwaranta producenta
A skąd pewnosć ze to twoje żarowki przeciez w każdym sklepie mozna je kupić @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
To nie żart tylko składa reklamację i Ty masz obowiązek jej rozpatrzenia.
Żartem jest to ,że ktoś poużywał żarówkę 1,5 roku i chce dostać w zamian nową albo zwrot pieniedzy, ja tak nie robię... Reklamację rozpatrzyłam i nie wyobrażam sobie żeby komuś oddać kasę za używany towar 1,5 roku... towar w chwili zakupu nie był wadliwy
Nowe przepisy weszly w zycie 1 stycznia czyli zakup byl na starych wiec kupujacy ma udowodnic istnienie wady w momencie zakupu
Ha!Ha!Ha! Napisz proszę jak można udowodnić wadę źródła światła, tę reklamowaną, w momencie zakupu? Można tylko stwierdzić czy świeci czy nie. Przedmiotem reklamacji jest czas jej świecenia, określone przez polskie prawo, czy to takie trudne? Czy się to komuś podoba czy nie źródła światła maja w Polsce świecić minimum 2 lata To producenci w swoich reklamach stwarzają podstawy do domniemywania takiego i jeszcze dłuższego czasu sprawności źródeł światła.
@EmiliaEMh reklamację rozpatrzyłam? Użyłaś zwrotu np odrzucam reklamację bo za napisanie reklamacji nie przyjmuję to cię kupujący allegro dojadą bo według uokiku uniemożliwiasz skorzystanie z prawa do reklamacji kupującemu
Jeśli nie przystajesz do obowiązującego prawa to zamknij działalność a nie wprowadzaj do obrotu prawnego swoich przekonań. Nie jesteś ustawodawcą i coś Ci się chyba pomyliło.
Reklamacji nie przyjęliśmy, ponieważ produkt nie był wadliwy tylko nadzwyczajnie się zużył.
Reklamacja musisz przyjąć i ją rozptrzyć