Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@julienail @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
Co ma znaczyć zdanie napisane przez Waszego doradcę w dyskusji: "Widzę, że prawidłowo wypełnił Pan formularz zwrotny, sprzedająca w przypadka odstąpienia od umowy zwraca koszt zamówienia i przesyłki, oraz najniższy dostępny w ofercie koszt przesyłki zwrotnej."
Stan faktyczny brzmi: Sprzedający zwraca koszt przedmiotu i koszt NAJTAŃSZEJ dostępnej w ofercie formy wysyłki, dodatkowo KUPUJĄCY ponosi koszt zwrotu NIEODEBRANEJ przesyłki do nadawcy.
W tym konkretnym przypadku to KUPUJĄCY musi zwrócił nam bodajże 1,52zł, a nie MY cokolwiek KUPUJĄCEMU.
Pisałem już z 5 razy żeby zamknąć bezpodstawnie otwartą dyskusję to nie dość że przestaliście odpowiadać na moje zgłoszenie, nie dość że w tym zgłoszeniu odpowiadacie mi bzdury, to jeszcze bzdury piszecie w dyskusji z kupującym.
Zamówienie: 0fcd5960-d421-11ef-b059-f7e3cc877e8f
Ticket: 48898061
Może tutaj ktoś odpowie merytorycznie i ZGODNIE Z PRAWEM...
Czyli co, kupujący nie odebrał przesyłki, wróciła do was, kupujący odstąpił od umowy zakupu- kiedy, w jakim momencie. Zakup w Smarcie czy bez?
Przesyłka wraca do nas, kupujący ODMÓWIŁ odbioru. Przesyłka DPD pickup bez smarta koszt zwrotu do nadawcy 14,99. Kupujący odstąpił od zakupu gdy przesyłka była w drodze do DPD pickup (zresztą nie ma to żadnego znaczenia kiedy). Wartość przedmiotu 8,99. Najtańsza dostawa w ofercie 4,49. Koszt wysyłki DPD Pickup 11,99. Łatwo policzyć.
Niestety ma znaczenie kiedy odstąpił od umowy zakupu. Kupujący odmówił odebrania więc można uznać w tej sposób odstąpił od umowy zakupu, oczywiście koszty odesłania ponosi kupujący.
@LEW433 A po co ci to wszystko wiedzieć ? Główka cię rozboli od nadmiaru informacji.
Przecież piszący wyraźnie zwraca się do przedstawicielek Allegro, a nie do ciebie.
Martw się o swoją.🤕
@TechartGSM w przypadku odstąpienia od umowy i zwrotu towaru, koszty odesłania przedmiotu do sprzedającego ponosi kupujący (chyba że wcześniej sprzedający zgodzi się je ponieść lub nie poinformuje kupującego o konieczności poniesienia tych kosztów).
Sprzedający powinien natomiast zwrócić kupującemu – wraz z pieniędzmi za przedmiot – koszt przesyłki w pierwszą stronę w wysokości równej najtańszej przesyłce w ofercie (czyli w tym przypadku 4,49 zł).
Przewoźnik nie doliczył jeszcze kosztu przesyłki zwrotnej do Twoich rozliczeń, przekazałam wszystkie informacje i poprosiłam o wypowiedź pracownika Allegro w dyskusji, aby wszystko było jasne dla obu stron.
Nie doliczył, bo jeszcze nie wróciła przesyłka. Wystarczy spojrzeć na cennik usług w tej dostawie i będzie ślicznie widać że zostanie to zrobione w momencie gdy do nas wróci.
Proszę odnieś się jeszcze może do tej bzdury, którą napisał Wasz pracownik.
"Widzę, że prawidłowo wypełnił Pan formularz zwrotny, sprzedająca w przypadka odstąpienia od umowy zwraca koszt zamówienia i przesyłki, oraz najniższy dostępny w ofercie koszt przesyłki zwrotnej."
@la_nika przesyłka DPD pickup , koszt powrotu zostanie doliczony ... na pewno , cyt autora wątku ,,Przesyłka wraca do nas ,, czyli jeszcze nie pora na naliczenie .
@TechartGSM odniosłam się do tego w mojej odpowiedzi, poprosiłam o sprostowanie tej wiadomości w dyskusji. Nie twierdzę, że nie doliczy, tylko że jeszcze tego nie zrobił.
Poczekaj proszę na wiadomość w dyskusji.
Hahahahahaha jest coraz lepiej:
Kolejny wpis od Allegro w dyskusji:
Client:xxxxxxxx złożył Pan prawidłowo odstąpienie od umowy przed nadaniem paczki przez sprzedawcę. TechartGSM proszę zwrócić pieniądze i dołączyć do dyskusji potwierdzenie ich zwrotu. Nie powinni Państwo wysyłać paczki po złożeniu odstąpienia przez kupującego. W tej sytuacji kwota zwrotu, również nie może zostać pomniejszona. Po otrzymaniu przesyłki zwrotnej, proszę o zwrot pieniędzy poprzez Allegro Finanse. Jeżeli zwrot zostanie wykonany poza Allegro Finanse, proszę o wysłanie potwierdzenia w dyskusji.
Podstawę prawną poproszę.
@TechartGSM to kiedy on odstąpił od umowy, po nadaniu paczki, czy przed🤔 , bo jeśli odstąpił przed nadaniem, to nie musiał jej odbierać, bo to wasza paczka
@TechartGSM nie myl anulowania z odstąpieniem od umowy , nie ma żadnego zapisu obligującego sprzedawcę do przerwania procesu realizacji zamówienia w przypadku zgłoszenia zwrotu przez konsumenta
Tam pewnie ze 30 minut było, przesyłka spakowana oklejona, na dnie kartonu w drodze do DPD Pickup. Dokładnie, odstąpienie to nie anulowanie, niech jakiś inteligent z Allegro powie mi (pomijając że czekam cały czas na podanie podstawy prawnej) skąd osoba pakująca przesyłki i odpowiedzialna za ich nadanie ma wiedzieć że ktoś odstąpił od umowy PO zapończeniu etapu przygotowywania przesyłki do wysłania. Następnie co znaczy "nie powinni państwo wysyłać" Prawo albo coś nakazuje, albo zakazuje, co to ma być za radosna twórczość?
poprawka , mój ostatni wpis jest kierowany do @KOGIEL_T , @TechartGSM jeśli byłoby to anulowanie to jak najbardziej byłbyś zobligowany do wstrzymania wysyłki , ale kupujący miał jasną informację i skorzystał z opcji ,, zwróć zakup ,, biorąc tym samym na siebie wszystkie skutki finansowe określone w UK.
Przy anulowaniu raz że mam włączone automatyczne zwroty, bo po co czas marnować, a dwa OSOBA PAKUJĄCA ZAMÓWIENIE takowy fakt widzi. Skoro nie można wg Allegro nadać przesyłki po zgłoszeniu zwrotu towaru, to dlaczego można to fizycznie zrobić? P.S. Allegro odpowiedziało znów to samo, ale za podstawą prawną każą dalej czekać. 🙂
A jak Allegro ma uniemożliwić fizyczne nadanie przesyłki?
@pecela normalnie, na pakowalni powinien stać ochroniarz z Allegro i zatrzymywać osoby które pakują złe paczki😁
@TechartGSM To skąd osoba pakująca ma się dowiedzieć o anulowaniu przesyłki lub o zwrocie to już problem pakującego i sprzedawcy, nie kupującego. To częściowo problem Allegro ale jak obserwuję to komunikaty Allegro docierają szybko, można powiedzieć błyskawicznie.
Podstawa prawna to ustawa "konsumencka", kupujący ma prawo rozwiązać umowę w każdej chwili nie później niż w ciągu 14 dni od zakupu.
Co tu jeszcze można udowadniać?
Osoba pakująca przesyłkę nie ma dostępu do poczty e-mail. Widzi w zamówieniach to co zostało ANULOWANE przed rozpoczęciem ich realizacji, a nie PO. Co z tego że komunikat Allegro dotrze na @, skoro pracownik nie ma żadnej możliwości go obejrzeć. Kupujący ma prawo rozwiązać umowę w każdej chwili, ale wytłumacz mi dlaczego jeżeli to zrobi przed nadaniem przesyłki, to ma otrzymać całkowity zwrot kosztów i nie wolno go obciążyć kosztami zwrotu nieodebranej przesyłki , a jeżeli zrobi to po wysyłce to zwrot kosztu towaru z najniższym kosztem przesyłki w ofercie? A co jeżeli odstąpi od umowy 5 sekund, tfu! Niech będzie - 3 minuty przed zeskanowaniem przesyłki przez odbierającego przesyłkę kuriera? Sprzedający jest jasnowidzem? Ma nim być w świetle prawa?
@pecela
Anulować etykietę nadawczą, kurier / punkt nie będzie mógł jej zeskanować i odmówi przyjęcia, trudne do wykonania?
@KOGIEL_T bądźmy poważni...