anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dyskusja a zamkniętą firma na święta - skracanie przez pracownika allegro 14 dniowego terminu.

Dentall
#9 Pomysłodawca#

Witam, z jakiej racji pracownik allegro blokuje nam konto za brak odp. Jeżeli

 

1. Nasza firma jest zamknięta od 18.12 końca roku.

 

2. Poprosiliśmy kupującego aby dostał zdjęcia w do reklamacji on je wysłał i według pracownika mamy czas do 28.12 na jej rozpatrzenie. (14 dni zgodnie z prawem) po czym kupujący zgłasza się po pomoc i wy magicznie według własnego prawa? skracacie czas do 24.12. I teraz pytanie. 

1. Proszę o podanie prawa do którego zastosował się wasz pracownik skracając nam ustawowy 14 dniowy czas na rozpatrzenie reklamacji. Jeżeli nie odpowiecie, do którego konkretnie prawa zastosował się wasz pracownik sprawa ląduje w UOKIKu. 

2. Dlaczego nasze konto zostało zawieszone mimo, że poprosiliśmy kupującego tylko o dosłanie zdjęć a on to zrobił. Nie musieliśmy na to odpowiadać ponieważ na rozpatrzenie reklamacji mamy 14 dni czyli do 28.12

 

@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

LEW433
#21 Demiurg#

@Dentall W tej kwestii nie licz że moderacja odpowie, tylko dział bezpieki.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

Musisz odpowiadać na każdą wiadomość od kupującego w dyskusji w ciągu 24 godzin (nie licząc weekendów oraz dni ustawowo wolnych od pracy) niezależnie od tego czego ona dotyczy - Twoja odpowiedź musi być zawsze ostatnia

Nawet jeśli kupujący wyśle Ci kropkę „.” To musisz na to odpisać.

Brak odpowiedzi może skutkować nałożeniem blokady - absurdalne ale tak to tutaj wygląda 🙉

Tak sobie skonstruowali regulamin.

 


Odpowiedzi na pytanie 1 nie otrzymasz bo oczywiście takiego prawa nie ma. 
W najlepszym wypadku usłyszysz słowo „przepraszamy” ale to max na co możesz liczyć. 
Z UOKIKu Allegro sobie nic nie robi 😐

oznacz moderatorów

Dentall
#9 Pomysłodawca#

To jest jakiś absurd, że Allegro nam mówi kiedy pracownicy mają być w pracy a kiedy nie hah. Zbytnio się tym nie przejmuje bo i tak jesteśmy zamknięci na ten okres 5 dni czy ile oni sobie tam dają, a dla nas to i tak hurt ważniejszy. Chodzi o samo to że nawet pierwsza odpowiedź ich jest błędna bo czas na reklamacje powinniśmy mieć do 29 bo liczy się go od dnia następnego, ale ta druga wiadomość to jakiś absurd prawny o jakimś dyktowaniu czasu na odpowiedź z pominięciem polskiego prawa. Już od roku zastanawiam się czy ciągnąć ten wózek zwany allegro i dokładać sobie jakiś niepotrzebnych rozmów z pracownikami i dyskusjami nie wspominając już o tym całym smarcie i wyłudzających darmowe wysyłki poprzez zakup 4 i zwrot 3. Z tym tez allegro nic nie robi, bo po co jak bez tego nie istnieją. 

Na tym markecie absurd zaczyna gonić absurd.

Raz że dla sprzedających w większości jest to już nieopłacalne + użeranie się z tymi kupującymi. Jak widzę moich pracowników czasem to aż mi ich żal, że muszą to allegro obsługiwać.. a dwa wystartowaliśmy ze swoim sklepem i tam po 3 miesiącu działania obroty to prawie połowa tego co na allegro w sezonie praktycznie skłanianym się ku końcowi dla naszej branży bez żadnych zwrotów z jakimiś sporadycznymi paczkami, które są nieodebrane, a wartość pojedynczego koszyka jest około 8 razy większa niż na allegro. Nie ma żadnej drobnicy, a nawet jak jest to kupujący i tak sam płaci za dostawę. 🙂 

 

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Dentall  odpowiedź w dyskusji to nie absurd prawny, to wynika z regulaminu Allegro, który zaakceptowałeś.

oznacz moderatorów

Dentall
#9 Pomysłodawca#

Polecam czytanie ze zrozumieniem. Chodzi o drugą odpowiedz allegro, które skróciło czas rozpatrzenia reklamacji - który zaś określa polskie prawo - o 5 dni. To absurd prawny 😉 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tu są 2 aspekty, czas na reklamację i czas odpowiedzi w dyskusji, polecam z zapoznaniem się, może się przydać. A dodam że jak zablokowali konto to nie znaczy że odblokują w jakimś określonym czasie, są i tacy co im nigdy już nie odblokowali, Tak ze zrozumieniem, i to nie jest w jakimkolwiek stopniu złośliwe.

oznacz moderatorów

Dentall
#9 Pomysłodawca#

Ale ja wiem co pisałem i do czego się odnosiłem 🙂 jak napisali nam raz złą datę do której mamy rozpatrzyć reklamację i do ich drugiej odpowiedzi o skróceniu tego czasu do 24.12 czyli do 10 dni co jest niezgodne z prawem 😉 

 

ps.  @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  czekamy na odpowiedź na co powołał się wasz pracownik skracając nam termin o 4/5 dni na rozpatrzenie reklamacji :)) 

oznacz moderatorów

Monika__L
#17 Koryfeusz#

Może dlatego że jak piszesz kupujący zwrócił się po pomoc do allegro.
Co to znaczy że zwrócił się po pomoc?

Bo wtedy przywołany konsultant allegro chciał/musiał zainterweniować żeby pokazać że allegro czuwa i wybral taki właśnie sposób 

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@Dentall Bardzo mi przykro, ale to nie jest obszar, którym się zajmujemy i nie mam możliwości udzielenia Ci odpowiedzi. Poprosiłam o pilne udzielenie odpowiedzi na Twoje zgłoszenie numer 48168350. 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@LEW433Mylisz się i to bardzo

Serwis musi działać zgodnie z prawem, wymuszanie odpowiedzi na reklamację wcześniej niż przewidują to przepisy łamie też regulamin serwisu.

To nie jest dyskusja tylko reklamacja, ograniczenie czasu na jej rozpatrzenie narusza prawa konsumenta

Fakt, że allegro zrobiło syf w swoim serwisie i połączyło umowne pytania do sprzedawcy z czymś innym nie zwalnia ze stosowania prawa.

Co ma odpisać @Dentall w takiej dyskusji kupującemu - "smacznej kawusi?" czy ją odrzucić z racji niemożliwości jej realizacji w terminie

Blokada jego konta sugeruje co? Działanie niezgodne z przepisami?

jak zablokowali konto to nie znaczy że odblokują w jakimś określonym czasie, są i tacy co im nigdy już nie odblokowali, Tak ze zrozumieniem, i to nie jest w jakimkolwiek stopniu złośliwe.

 

jakoś sobie serwis nie zablokował nigdy swojego konta z tego powodu, a za uszami tez ma dużo w tym temacie

@LEW433 zapraszam do nas  - poprowadzisz kilka podobnych dyskusji, gdzie wyjaśnisz kupującym, że bzdurne teksty, klikanie poproś o pomoc allegro nie przyspieszy realizacji reklamacji

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Raczej nie mylę się, sprzedający ma 14dni na rozpatrzenie (to właśnie napisalem) i ma 24godz na odpowiedź w dyskusji (to napisalem)

oznacz moderatorów

Dentall
#9 Pomysłodawca#

Właśnie dostaliśmy odpowiedź od allegro, że pracownik popełnił błąd i przyznał się do tego w dyskusji oraz przeprosił. 😉 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

👏

oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

I dlatego coraz więcej firm rezygnuje z usług tego portalu albo bardzo ogranicza jego udział we własnym biznesie, wybierając inną drogę, może czasem trudniejszą ale bardziej opłacalną. 

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

 To jakieś zabobonne legendy allegrowe. Kolejne wiadomości sprzedawcy nie musza być zawsze ostatnie. My mieliśmy kilka dyskusji, w których ostatnia wiadomość była od kupującego przez kilkanaście dni i nic się nie działo z naszym kontem czy statystykami. Wszystko zależy od charakteru wiadomości i jak to allegro zinterpretuje.

 

oznacz moderatorów

Health___Beauty
#14 Krzewiciel#

@Client:44052296 wszystko spoko dopóki kupujący nie kliknie „poproś o pomoc Allegro”. Jeśli w tym momencie jego wiadomość jest ostatnia i nie ma odpowiedzi sprzedawcy to z automatu na sprzedawcę są nakladane ograniczenia. Sama tego absurdu kilka miesięcy temu doświadczyłam - kupujący założył dyskusje, dostał wyjaśnienia, napisał „dziękuję” i była to jego ostatnia wiadomość bez naszej odpowiedzi po czym kolejnego dnia kliknął „poproś o pomoc Allegro” i my dostaliśmy z automatu ograniczania na konto bo „nie odpowiadamy w dyskusji”. 

oznacz moderatorów