anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dyskusja Reklamacja

MAMY ROZWIĄZANIE!
AlleMakijazPL
#11 Animator#

Szanowni Państwo,

Kupujący zgłosił reklamację, na którą niezwłocznie odpowiedziałam, prosząc o odesłanie towaru w celu jej dalszego rozpatrzenia. Niestety, mimo upływu czasu kupujący nie zareagował – nie odesłał produktu ani nie wyraził chęci kontynuowania postępowania reklamacyjnego.

Dziś mija termin na rozpatrzenie dyskusji, w związku z czym – ze względu na brak odesłania towaru – zdecydowałam się na odrzucenie reklamacji jako bezzasadnej.

Zostałam jednak poinformowana przez Allegro, że odrzucenie reklamacji jest nieuzasadnione, ponieważ to ja – jako sprzedający – powinnam odebrać towar od kupującego. Przyznam, że jestem tym stanowiskiem zaskoczona, ponieważ w moim odczuciu to kupujący, jako inicjator reklamacji, powinien wykazać minimum zaangażowania i przesłać towar do weryfikacji.

Proszę o doprecyzowanie, czy zgodnie z regulaminem Allegro to na sprzedającym ciąży obowiązek organizacji odbioru reklamowanego produktu, nawet jeśli kupujący nie wykazuje żadnej inicjatywy i nie odpowiada na wiadomości.

Z góry dziękuję za wyjaśnienie tej sytuacji.

 

oznacz moderatorów
121 ODPOWIEDZI 121
KOGIEL_T
#19 Nestor#

@br.  interpretacją przepisów, to może niech zajmują prawnicy, albo "odpowiednie zespoły" Allegro😉 ja ze swoimi klientami zawszę  dochodzę do kompromisu😁

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

"ja ze swoimi klientami zawszę dochodzę do kompromisu'

Oby tak dalej, ale nic nie trwa wiecznie,  zawsze jakiś  lepiej wiedzący może ci się trafić....

Pewnie będziesz liczył wtedy na pomoc botów Allegro.

oznacz moderatorów
KOGIEL_T
#19 Nestor#

@br.  wiecznie nie, ale jakoś od 25 lat daje radę😉

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@KOGIEL_T  Ho, ho...  to ja mam tylko 24 latka na Allegro. Młodzian jestem.

Tak przy okazji :  moderatorka @nat_not   dała link do słynnej Ustawy i tam na 2-giej stronie  Art.3.10  jest napisane że:  Przepisów ustawy nie stosuje się do umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa, jeżeli konsument jest zobowiązany do zapłaty kwoty nieprzekraczającej  pięćdziesięciu złotych.

Zakupy na kwotę poniżej 50 zł stanowią chyba znaczną część transakcji na Allegro.

Czy ktokolwiek na Allegro czytał tą ustawę i zaproponował  odrębny sposób postepowania  dla takich tanich reklamacji?

Mam niesmiałe podejrzenie że nikt z autorów tych lipcowych ułatwień nawet ustawy nie przeczytał.

oznacz moderatorów
cztery_bez_atu
#14 Krzewiciel#

@br.  Nie ma takiej tradycji aby czytać przepisy a już szczególnie aktualnie obowiązujące. [edytowano].

oznacz moderatorów
KOGIEL_T
#19 Nestor#

@cztery_bez_atu  chciałbym tylko przypomnieć, że kierownik forum napisał 😉

"Poglądy polityczne i przekonania religijne zostaw dla siebie
Społeczność ma być miejscem spotkania wokół Allegro, dlatego prowadzenie tutaj agitacji politycznej lub religijnej jest nie na miejscu. Szanujemy Twoje poglądy i przekonania, tak samo jak innych. Jako ludzie nie jesteśmy tacy sami, myślimy inaczej, często więc się z sobą nie zgadzamy, ale jeśli wszyscy się tu spotykamy - łączy nas Allegro i sprawy związane z Serwisem powinny być w centrum naszej uwagi."

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@KOGIEL_T  "....łączy nas Allegro i sprawy związane z Serwisem powinny być w centrum naszej uwagi."

Niektórych na pewno łączy,  ale wpisy na tym forum świadczą o tym że dla wielu Allegro tej łączności nie chce  zbytnio eksponować.  Więc jak Kuba Bogu....

 

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

@br. ja przeczytał - nie stosuje się tego fragmentu z 50zł do sprzedaży internetowej tylko fizycznie zawieranych umów bo ktoś się pisząc ustawę pomylił - generalnie ustawodawcy to głąby, ustawy napisać nie potrafią napisać ani poprawić

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@RED  Jest to co piszesz gdzieś napisane,  czy może  nie stosuje się tego fragmentu bo nam się nie podoba a ustawodawcy to głąby?

W ten sposób można każdą ustawę zakwestionować bo ustawodawcy to są głąby,  tylko  geniusze Allegro wymyślają coraz lepsze ułatwienia, usprawnienia...

oznacz moderatorów
cztery_bez_atu
#14 Krzewiciel#

@KOGIEL_T  To tu https://www.youtube.com/watch?v=0jUB4sPaV90 masz coś na temat podatku.

oznacz moderatorów
KOGIEL_T
#19 Nestor#

@cztery_bez_atu  widziałem😉, nawet już założyłaś nowy temat jakieś pół godziny Temu😁

oznacz moderatorów
AlleMakijazPL
#11 Animator#

KOGIEL_T interesowałam sie bardzo  wkoncu nie jestem tu od miesiąca czy dwóch to po 1 

a po drugie od 1 lipca te przepisy na allegro weszły do tej pory jak klient nie doesłał towaru a minęło 14 dni i wydałam decyzje odmowną allegro ją zakańczało 

 

oznacz moderatorów
KOGIEL_T
#19 Nestor#

@AlleMakijazPL  od 1 lipca przepisy się nie zmieniły😉 , wiec Allegro nie będzie interpretować Twojego przypadku jako wyjątkowy😁

oznacz moderatorów
AlleMakijazPL
#11 Animator#

Kogiel- nie bądź przemądrzały bo to nie o to chodzi 

 

Chciałabym uprzejmie zauważyć, że od 1 lipca br. Allegro wprowadziło nowy, bardziej szczegółowy system obsługi reklamacji – oczywiście, wszystko dla większej „jednolitości doświadczeń klientów”.
A co to oznacza w praktyce? Otóż teraz kupujący nie musi już właściwie nic. Nie musi odpowiadać, nie musi wysyłać towaru, nie musi nawet wstać z fotela.

To sprzedawca, jak widać, ma obowiązek zorganizować odbiór reklamowanego przedmiotu, zapłacić za przesyłkę i – uwaga – najlepiej jeszcze wnieść się po schodach, wyjąć rzeczy z szafy i ją zapakować, bo przecież klient już absolutnie nic nie musi.

Zgłosiłam reklamację szafy i teraz cierpliwie czekam, aż pojawi się kurier, który profesjonalnie opróżni mi mebel, złoży go, zabezpieczy i zabierze – wszystko oczywiście w trosce o mój komfort, bo przecież ja jako klientka mam teraz status „nietykalna i bezobsługowa”.

Pozostaję w oczekiwaniu na rozwój wydarzeń – zapewne spektakularny.

oznacz moderatorów
KOGIEL_T
#19 Nestor#

@AlleMakijazPL  Nic się nie zmieniło w przepisach, proszę Cie sama sobie sprawdź, a to, że Allegro sobie coś zmieniło to nie jest żadna zmiana przepisów prawa 😁

oznacz moderatorów
AlleMakijazPL
#11 Animator#

dobrze to jeszcze mi pani napisze czy taką etykietę wydrukować lub podesłać kuriera na dane z zamówienia 

czy trzeba ustalić z kupującym ? i jaki czas ma ten klient na odesłanie tego towaru po otrzymaniu etykiety 

 

oznacz moderatorów
KOGIEL_T
#19 Nestor#

@AlleMakijazPL  zawsze musisz ustalić z kupującym, a jeśli chodzi o terminy, to również jest magiczna czternastaka (chociaż ja osobiście bym wolał trzynastkę 😉)

oznacz moderatorów
republicbikes
#8 Zapaleniec#

Czyli generalnie w dyskusji jak zapytam klienta czy mogę wygenerować kod do paczkomatu a po stronie klienta będzie cisza i nie uzyskam odpowiedzi od klienta to będzie to podstawa do odrzucenia reklamacji? Jak myślicie?
Czy może muszę od razu zaproponować parę form odbioru? 🙂

oznacz moderatorów
republicbikes
#8 Zapaleniec#

Ja otrzymałem wiadomość od pracownika allegro w dyskusji, że nie podjąłem próby odbioru i przez to muszę uznać. Czyli generalnie jak zapytam klienta czy mogę podesłać mu kod do paczkomatu to już będzie próba odbioru przesyłki chyba?

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

@republicbikes to jest ostra nadinterpretacja przepisów

oznacz moderatorów