anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Klient twierdzi ze nie dostał paczki

marcello-jubiler
#9 Pomysłodawca#

witam.

Mam problem z klientem który twierdzi że nie otrzymał paczki od kuriera DPD z zamawianym u mnie produktem.

W sledzeniu przesyłki widnieje ze przesyłka została doreczona.

Klient upiera sie ze jej nie dostał ani nikt z jego domowników, złożyłem zatem reklamacje w DPD klient musiał napisac oswiadczenie ze nic nie dostał i nie kwitował.

W odpowiedzi od firmy DPD przeczytałem ze po wnikliwej analizie stwierdzają ze paczka została doreczona pod wskazany adres. Natomiast w wyniku panującej epidemii koronawirusa nie maja obowiazku pobierać podpisu od na terminalu od odbiorcy,

Teraz pojawia się słowo przeciwko słowu, klient twierdzi ze paczki nie dostał, firma kurierska oficjalnie odpowiada ze tą paczkę mu doreczyła. Co mam zrobić ? zwrócić kientowi pieniadze? Nie widzi mi się oddawac kazdemu kupujacmu pieniedzy ktory powie od tak ze on nic nie dostał...

dodam ze chodzi o przedmiot za 3000zł .

co poradzicie w takiej sytuacji? osobiscie uważam ze kupujacy powinien zgłosic sprawe na policję.i niech wyjasniają gdzie jest paczka

pozdrawiam.

oznacz moderatorów
57 ODPOWIEDZI 57

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

@marcello-jubiler  mam prawie identycznie to samo, tyle że towar mniejszej wartości , napisałam i wysłałam R, że prosze o sprawdzenie GPS kuriera a adresat ma monitoring w domku i nie zaobserwował wizyty kuriera. 

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/dostawa-dpd-była-czy-nie-była/m-p/43390#M1...

oznacz moderatorów

balcerki06
#7 Wielbiciel#

Słuchajcie - właśnie się "kopię" z DPD. Sytuacja analogiczna, tylko ja jestem kupującym. W piątek 08.05.2020 przesyłka została wydana do doręczenia. Ja wiedząc że tego dnia wyjeżdżam od rana próbowałem się skontaktować z kurierem iż nie będzie mnie popołudniu w domu. Bez skutku. Napisałem SMS, dzwoniłem 12 razy - za każdym razem poczta. Wyjechałem. Wieczorem patrzę na status paczki - doręczono. Myślę, zostawiona u sąsiada. Wracam we wtorek, paczki nigdzie nie ma. No to reklamacja do DPD. I co? Dziesiątki telefonów do DPD, na nic. Żadnego kontaktu z ich strony, każą czekać. W międzyczasie stwierdzili że kurier dwa razy był wyjaśniać sprawę (nie było go ANI RAZ, bo żona na opiece siedziała w domu 24/7). Po miesiącu przyszło pismo na maila - reklamacja odrzucona, paczka została dostarczona. To nic że tego dnia byłem od godzin południowych u rodziców 100km dalej. To nic, że mam potwierdzenie płatności z hipermarketu Auchan na 20 minut przed wskazaniem przez kuriera statusu doręczono (potwierdzenie płatności MOJĄ kartą, więc zgonie z prawem tylko ja mogłem nią płacić z godziny 17:36, 100km od miejsca doręczenia paczki o godzinie 17:55). DPD twierdzi że paczka została doręczona i tyle. Potwierdzenie? Nie ma, w dobie koronawirusa nie ma obowiązku pobierania podpisu. I co ja mogę?

oznacz moderatorów

marcello-jubiler
#9 Pomysłodawca#

idz na policję to jedyne rozwiązanie.

oznacz moderatorów

balcerki06
#7 Wielbiciel#

Kwota to 150 zł, nie wiem czy policja w ogóle ruszy taką sprawę. Natomiast dla mnie to nadal jest 150 złotych, które w tym momencie straciłem.

oznacz moderatorów

marcello-jubiler
#9 Pomysłodawca#

datego dla mnie ten kraj jak i allegro jest chore,

Tak się mówi i zacheca klientów zeby kupowali przez internet ze technika idzie do przodu itd, a z drugiej strony przepisy kompletnie nie regulują pewnych kwestii chocby teraz w dobie KORONAŚCIEMY ze kurier nie musi brac podpisu od odbiorcy....

ty zostałes bez paczki i pieniedzy i w sumie nic nie mozesz po za policją. a allegro znajac zycie kazało by sprzedawcy sie bujac i oddac ci kase albo produkt pomimo tego ze ten ma potwierdzenie doreczenia paczki do Ciebie bo klient musi byc zadowolony i wrocic na allegro po kolejne zakupy...

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@balcerki06 Możesz skontaktować się z nimi poprzez prawnika. W przypadku takiej spychologii, nic tak nie motywuje ludzi do wyjaśnienia sprawy, jak papier z pieczątką kancelarii prawnej😏

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

balcerki06
#7 Wielbiciel#

I zapłacić za to więcej, niż kosztowała moja paczka? Jaki to ma sens?

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@balcerki06 "W imię zasad..."😏

Jeśli Ty nic nie zrobisz, i ten po Tobie i ten przed Tobą, to wszystkim będą tak się włamywać między pośladki bez wazeliny, bo będą się czuli bezkarni.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

antyk2013
#7 Wielbiciel#

Na ten moment jestem w takiej samej sytuacji,  będę  starał się jutro wyjaśniać sytuację, paczka dostarczona, której nie ma.  I niestety w obecnej sytuacji kurierzy są bezkarni,  podpisy są niepotrzebne, więc w takiej sytuacji jest słowo przeciw słowu, z jednej strony może być klient który odebrał paczkę i twierdzi, że nic do niego dotarło i może być kurier który nie dostarczył paczki, lub dał osobie postronnej i jeżeli on ma w papierach, że paczka jest dostarczona, a podpisu nie trzeba, to jak mogę udowodnić, że paczki nie otrzymałem ?  

oznacz moderatorów

backie
#7 Wielbiciel#

Prawda nie leży po środku. Mam dokładnie taką samą sytuację, jestem odbiorcą tylko nie dotyczy serwisu allegro. Myślę że ten przepis dotyczący braku pokwitowania dostarczył kurierom możliwość przywłaszczania sobie cudzych rzeczy, bez ponoszenia jakiejkolwiek odpowiedzialności. Wartość mojej przesyłki jest mniejsza niż 3 tys, jednak również jej nie otrzymałam, a Kurier wpisał sobie że ją doręczył i teraz uzyskać jakiekolwiek wyjaśnienia od kogokolwiek graniczy z cudem. Firma kurierska próbuje się wywinąć, Sprzedawca niby próbuje wyjaśniać z nimi ze swojej strony. Nie wiem czy to cokolwiek da. Moja rzeczy była dość osobista więc nie wiem jak sprawa się skończy. Nie obwiniałabym Sprzedawcy ale jako Kupujący wiem po prostu że wina jest po stronie Kuriera, który albo przesyłkę zgubił, albo źle doręczył albo sobie przywłaszczył. I teraz wskutek braku wymaganego podpisu takie sprawy staną się złotym standardem. Nie wiem czy można być aż tak nieuczciwym aby wyłudzać dwukrotnie ten sam produkt od Sprzedawcy, wiem że ja na pewno nie jestem. I nie dziwię się Kupującym, naprawdę. Z firmami kurierskimi już dawno ktoś powinien zrobić porządek w zakresie przepisów.

oznacz moderatorów

Client:94176754
#2 Obserwator#

Na początek zapytam: JAKA USTAWA I JAKI JEJ ARTYKUŁ POZWOLIŁ W CZASIE TEJ "PANDEMII" (histerii i strachu, a nie eboli) ODSTĄPIĆ OD POBIERANIA PODPISU.

 

Jeżeli rzeczywiście jest jak wyżej, to mam rozwiązanie i tak na tego typu problemy:

- zamawiać kurierem tylko z płatnością za pobraniem - gotówką (COD). Żaden klient nie dopuści do tego aby nie widząc paczki zapłacił. Jeżeli zwinie to kurier - nie ma POTWIERDZENIA W POSTACI PIENIĘDZY i NIE MA PACZKI do zwrotu do sklepu. Prosta sytuacja WIN-WIN - wygrał klient i wygrał sprzedawca a płacze kurier, który nie dostarczył. Kurierów którzy nie oferują usługi COD od razu skreślić jako podejrzanych o oszustwo. To jest ściema z tym że płatność jest niebezpieczna - co jest brudniejsze? Paczka czy pieniądze?

- Klientom sklep powinien napisać aby całość dostawy paczki nagrywał aparatem lub telefonem wraz ze zbliżeniem aparatu na każde uszkodzenie paczki, które wskazuje, że towar mógł się zepsuć. Przy dostawie tkaniny będą to przebarwienia na paczce (przebarwiona może być tkanina) oraz przedziurawienie - tkanina może ulec zniszczeniu. Przy dostawie kieliszków będzie to wydobywający się dziwny dźwięk dowodzący stłuczenia lub zgniecenie. Przy lapku za 3 kafle będzie to zamoczenie, zgniecenie, ślady rzucania, przedziurawienie paczki. Po odebraniu paczki gdy nie ma zewnętrznych znamion uszkodzenia - dalej mają nieprzerwanie nagrywać aż do otwarcia paczki i najlepiej - uruchomienia sprzętu, wraz z zeskanowaniem (zobrazowaniem) wszystkich numerów seryjnych

- Gdy opakowanie jest dziurawe wnosimy o "protokolarne otwarcie paczki z powodu zniszczeń opakowania zewnętrznego i podejrzenie uszkodzeń towaru. Zezwala nam na to art. 74 ust. 1 i 3 prawa przewozowego.

Mi takie zachowanie co prawda nie zaoszczędziło nerwów (bo przedłużyło czekanie na ważny produkt, który miał być dostarczony na czas, ale zaoszczędziło mi straconych pieniędzy. Paczka przyszła przedziurawiona - i ja powiedziałam, że otwieramy protokolarnie o uszkodzenia. Kurier chwycił paczkę i zwiał. Poinformowałam o tym sklep wysyłając im zdjęcia (aby wiedzieli na co zwrócić uwagę). Teraz sklep może walczyć z kurierem, ja pieniędzy nie straciłam, dostałam drugą paczkę tym razem nie uszkodzoną.

Nie dajcie się wpakowywać w tą Rockefellerowską informatyzację i zakłamanie jakąś epidemią. Niedługo zapłacicie wirtualnymi pieniędzmi i dostaniecie wirtualny produkt lub zapłacicie prawdziwymi pieniędzmi za nieistniejący produkt - to już się dzieje jak widać. Przedpłata to najgorszy rak, a jeszcze gorszy to płatność z konta (nie przysługuje chargeback.

Zauważcie, że:

-nagranie z kamery nic nie daje, bo nie posiada uwierzytelnienia czasu (czas w kamerze można przestawić). O ile udowadnia że coś się nie stało - nie udowadnia którego dnia o ile nie ma znaków charakterystycznych jak kod paczki! Można udowodnić że coś miało miejsce, a nie że nie miało,

- GPS nie udowadnia że klient wszedł w ogóle do mieszkania. Mógł zadzwonić na inny numer lub nie zastać klienta i mieć z sobą puste pudełko a produkt wcześniej ukraść.

- Jeżeli PiS zezwolił na doręczenia bez podPiSu to proponuję odwdzięczcie się im w następnych wyborach. Nie wiem jednak NIC o tym aby były przepisy zwalniające z prawa o dostawach, WIĘC JESZCZE RAZ PYTAM, KTÓRY ARTYKUŁ I JAKIEJ USTAWY ZWALNIA KURIERÓW Z POTWIERDZANIA w sytuacji braku usługi COD (pobranie)?

Podsumuję to wszystko jednym zdaniem:

[edycja]

Pora wyjść i protestować przeciwko temu bezprawiu!

 

BTW. W mojej opinii osobom, które wpadły pozostaje jedynie sąd. Sąd oprze się na oficjalnych przepisach. W razie gdyby coś było w rozporządzeniu, wnioście o zbadanie czy rozporządzenie zostało wydane zgodnie z prawem. Połowa zaPiSów obecnych rozporządzeń jest niezgodna z ustawami - łatwo je podważać. Zawiadomcie też o sprawie RPO (póki jeszcze istnieje).

Czy ktoś miał podobne problemy z paczkomatami? Np. że otwiera skrytkę a tam brak paczki?

oznacz moderatorów

jarmic7
#8 Zapaleniec#

Ja kiedyś otworzyłem  skrytkę paczkomatu a tam pusta koperta. Inpost reklamacji nie uznał,  sprzedający zwrócił pieniądze. Okazało się że koperta była za słabo zaklejona i zawartość gdzieś się straciła. 

 

oznacz moderatorów

Topgadget
#9 Pomysłodawca#

Po to wymyślono powiadomienia sms/mail, by ktoś reagował. Jeśli klient otrzymał powiadomienie, że odebrał przesyłkę (a wg niego nie odebrał) to należało reagować w tym momencie. Jeśli tego nie zrobił przejął niebezpieczeństwo utraty przesyłki na siebie.     

KODEKS CYWILNY
DZIAŁ I. PRZEPISY OGÓLNE
Art. 548. Chwila przejścia korzyści i ciężarów


§ 3. Jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu.

oznacz moderatorów

Client:41086844
#2 Obserwator#

Z DPD to nie pierwszy raz kiedy kurier leci w kulki nie tylko w Pl. 

Mieszkam.w DE i wlasnie mam taką samą sytuację !! Nie polecam tej firmy!!!

oznacz moderatorów

McLaren_F1
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry.

Szanowni Państwo, napiszę coś, co może Państwu pomóc w ocenie tej sytuacji. Kupiłem coś w innym serwisie (chińskim na A). Wysyłka była z Niemiec, sprzedający wskazał przewoźnika DHL DE i podał numer listu przewozowego. Przesyłkę do mnie wiozła firma GLS, numer listu przewozowego był identyczny.
Na śledzeniu przesyłka doręczona, ja nie odebrałem. Kurier w sms napisał, że doręczył do sąsiada (numer mieszkania o 1 większy od mojego). Sąsiadka (pani w podeszłym wieku, mieszkająca z mężem w takim samym wieku) zaprzeczyła, że w ogóle kurier jej coś przekazywał. Kurier przesyłki nie ma, nie jest w stanie uzyskać jej od sąsiadów, czy gdzie ją tam zostawił. Najlepsze jest to, że na śledzeniu jest wpisane moje nazwisko, że ja odebrałem!!!

Już Państwu piszę, jak to wygląda i co ja myślę. Myślę, że przekazywanie przesyłek bez potwierdzenia, to jakaś horrendalna pomyłka. KAŻDA przesyłka, której odbiór NIE ZOSTAŁ pokwitowany (potwierdzony) jest NIEODEBRANA, tak to powinno wyglądać wg mnie z punktu widzenia prawnego. Mam w d... pandemie i inne g...

Czytając tu lekturę stwierdzam, że po prostu w poniedziałek idę na Policję. Tak na prawdę sprzedawca mógł reklamować przesyłkę, ale ma na mnie wraz z Ali wy... więc idę zgłosić oszustwo na Policję, jak mnie też oleją, to nie wiem. Jeszcze taka krzywa akcja, że ten kurier mi chce oddać pieniądze. Nie chcę tego, to dla mnie jakieś podejrzane, krzywe rozwiązanie, a na dodatek wyjdę przed Ali i sprzedającym na oszusta.

Jeszcze jedną rzecz uważam, bo to bardzo słaby punkt w regulacjach: roszczenia do niedoręczonej przesyłki powinny się należeć równo nadawcy, jak i odbiorcy. W przypadku przesyłek komercyjnych, niepobraniowych, głównie odbiorcy BO! JA! JUŻ! ZAPŁACIŁEM! ZA! MÓJ! TOWAR! I! Z!A! W!Y!S!Ł!K!Ę! T!E!Ż!!!

oznacz moderatorów

Client:42197127
#1 Nowicjusz#

Ja dziś mam taki problem przesyłka odebrana i kuriera nie było i niema nigdzie przesyłki Też dpd 

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@Client:42197127 Opisz proszę dokładniej sprawę. Którego zamówienia dotyczy problem?

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Nannerl-Mozart
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry, ja także dziś nie otrzymałam paczki z firmy DPD, chociaż kurier twierdzi, że dostarczył paczkę (byliśmy wszyscy w domu). Paczki nie ma nawet u sąsiada. Wartość paczki była niemała, bo 430 zł! Rozpoczęłam dyskusję ze sprzedającym, nie obwiniam jego, podejrzewam kuriera. Co mam zrobić? Chodzi o numer zamówienia c481a140-50b0-11ee-92d7-cf28daeb85e4

oznacz moderatorów