anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kto odpowiada za przesyłkę udostępnianą przez Allegro. Allegro czy sprzedawca?

MAMY ROZWIĄZANIE!
kristof461
#8 Zapaleniec#

Mam do Was pytanie kto odpowiada to odpowiada za przesyłkę udostępnianą przez Allegro. Allegro czy sprzedawca?

Wiemy nie od dziś że sprzedawca odpowiada za przesyłkę do momentu wydania jej kupującemu. Niezależnie od tego czy jest to dobry przepis czy nie jeśli ktoś zgłosi uszkodzenie przesyłki już po jej otrzymaniu to i tak wina spada na sprzedawcę który musi przepychać się z firmą kurierską. No ale właśnie. Przeczytałem już parę opinii że w momencie kiedy wybieramy przesyłkę Allegro to sprzedawca nie jest bezpośrednio nadawcą tylko robi to Allegro w imieniu sprzedawcy. I tu rodzi się pytanie. Czy klientowi cokolwiek to zmienia czy też nie? Z jednej strony uważam że nie bo przesyłka nadal do momentu jej wydania jest własnością sprzedawcy. No chyba że przenosi on własność na Allegro. Z drugiej jeśli czytać przepisy dokładnie słowo w słowo to podkreśla się tam nie tyle sprzedawcę a nadawcę. A w tym wypadku to faktycznie sprzedawca nie jest bezpośrednim nadawcą. 
Jestem ciekaw waszej opinii. 

oznacz moderatorów
29 ODPOWIEDZI 29
foto-hurtownia
#12 Orędownik#

Wedle regulaminu i, nazwijmy to, regulacji, nadawcą w tym wypadku jest Allegro i to ono odpowiada za to, co dzieje się z przesyłką.

oznacz moderatorów
kristof461
#8 Zapaleniec#

O jakich regulacjach mówisz? Rozumiem że prawnych. Bo tak naprawdę regulaminy regulaminami ale nie mogą być one sprzeczne z zapisami prawnymi 

oznacz moderatorów
foto-hurtownia
#12 Orędownik#

Tak, regulacji prawnych. Wedle prawa odpowiada nadawca, a nadawcą według regulaminu i umów jest Allegro.

oznacz moderatorów
darwik-firma
#12 Orędownik#

kurier nie dostarcza paczek za friko tylko odpłatnie więc to kurier powinien odpowiadac  paczki od momentu zabrania aż do dostarczenia

Allegro  ma podpisaną umowe z kurierami i to allegro powinno ponosic odpowiedzialnosc za paczki  które są odebrane przez kuriera a nie tylko kasowac duża prowizje i umywac ręce  w razie problemu z paczkami

oznacz moderatorów
gdvorek
Moderator
Moderator

@kristof461 sprawa wygląda tak: w większości przypadków to sprzedawca odpowiada za przesyłkę aż do momentu, kiedy kupujący ją odbierze. Czyli jeśli coś stanie się po drodze – zgubi się, uszkodzi itp. – to sprzedający powinien składać reklamację do kuriera.

Jeśli jednak przesyłka jest nadawana przez Allegro (np. Allegro One, Allegro Smart!), to nadal odpowiedzialność pozostaje po stronie sprzedawcy, mimo że technicznie to Allegro organizuje wysyłkę. Sprzedawca jest wciąż stroną, która musi rozwiązywać problemy, bo to on sprzedaje towar i odpowiada przed kupującym.

Jest jeden wyjątek – jeśli kupujący sam wybierze przewoźnika spoza opcji oferowanych przez sprzedawcę, to wtedy odpowiedzialność przechodzi na niego w momencie przekazania paczki kurierowi.

Podsumowując:  sprzedający odpowiada za dostarczenie przesyłki w całości. Dopiero jak paczka trafi do kupującego, temat się zamyka.

Jeśli wybierzesz naszą metodą, pomożemy Ci w rozwiązaniu problemu np. z reklamacją.

@foto-hurtownia proszę o nie wprowadzanie użytkowników w błąd.

   Grzegorz
   Moderator
oznacz moderatorów
kristof461
#8 Zapaleniec#

Czy możesz przedstawić zapisy prawne? Ja znalazłem coś takiego?

Art.  72.  [Odpowiedzialność nadawcy przesyłki]
1.  Nadawca ponosi odpowiedzialność za szkodę wynikłą z:
1) podania w liście przewozowym lub w innej formie wskazań i oświadczeń niezgodnych z rzeczywistością i nieścisłych, niedostatecznych lub wpisanych w niewłaściwym miejscu, a także za brak, niekompletność lub nieprawidłowość dokumentów wymaganych w przepisach szczególnych;
2) wadliwego stanu przesyłki, braku lub niewłaściwego opakowania albo nienależytego wykonania czynności ładunkowych.
2.  Nadawca przesyłki w transporcie drogowym rzeczy odpowiada za wszelkie koszty, jakie mógłby ponieść przewoźnik na skutek nieścisłości lub niedostateczności danych, o których mowa w ust. 1 pkt 1.
3.  Nadawca ponosi także koszty związane z przeładunkiem przesyłki w przypadku, gdy dane dotyczące masy przesyłki, zawarte w liście przewozowym, są niezgodne ze stanem faktycznym.

no i właśnie. Nie ma tu mowy o sprzedawcy. Zazwyczaj nie ma mowy o sprzedawcy. My po prostu w 99% stawiamy znak =. Sprzedawca=nadawca. Ale pytanie co w przypadku przesyłek Allegro gdzie podobno jest napisane że to allegro wysyła coś w imieniu sprzedawcy. 
Pytanie jak Allegro ma to zapisane w regulaminie i prawnie. Fajnie byłoby zobaczyć te szczegóły. Zapewne są gdzieś one do wglądu. 

oznacz moderatorów
sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@gdvorek proszę o usunięcie tego artykułu ponieważ jesteśmy wprowadzani w błąd https://help.allegro.com/sell/pl/c/program-allegro-delivery 
@msniezek 

"W ramach Allegro Delivery odpowiadamy za cały proces dostawy i kompleksowo dbamy o jej szybkość oraz jakość. Ty nie ponosisz odpowiedzialności za transport przesyłki ani konsekwencji jej ewentualnego zagubienia lub zniszczenia. Pozwoli Ci to skoncentrować się na jakości sprzedawanych produktów, właściwym zapakowaniu przesyłki oraz przekazaniu jej kurierowi. Dla przesyłek przewożonych metodami Allegro Delivery bierzemy również odpowiedzialność za obsługę klienta." 

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@sl-aw-ek no i paa...,, cisza jak makiem....,, @gdvorek jak Ci temat podejdzie to w kilka sekund się odnosisz , ten Ci nie podszedł .....szkoda , nie musisz dziękować ,, za czujność ,,

oznacz moderatorów
drekenzes
#18 Luminarz#

@gdvorek Allegro kłamało w mailach, gdzie informowało sprzedawców, że bierze pełną odpowiedzialność za przesyłki w Allegro Delivery? 

@gdvorek "proszę o nie wprowadzanie użytkowników w błąd." Co chwilę widzę upomnienia tego typu. Jeśli ktoś ma inne zdanie niż Allegro to od razu wprowadza w błąd i łamie regulamin? Przecież my mamy często inne doświadczenia i obserwacje niż Allegro, również to zakulisowe. Więc napisanie odmiennego zdania nie jest wprowadzaniem w błąd. 

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów
kristof461
#8 Zapaleniec#

No no robi się ciekawie. Lubię drążyć więc chyba to czas napisać do UOKiK. UOKiK to nie tylko rozwiązanie po szkodzie ale też dobra prewencja. Myślę że te wszystkie zapisy Allegro są warte porównania z zapisami prawnymi. Bo jak wspominałem. W przepisach wszędzie mamy "nadawcę" a to może mieć kolosalne znaczenie. 

oznacz moderatorów
foto-hurtownia
#12 Orędownik#

@gdvorek A ja proszę o doczytanie zapisów w prawie, gdzie jasno jest napisane, iż to "nadawca" jest odpowiedzialny za przesyłkę. Dodatkowo polecam przeczytać WASZ WŁASNY artykuł, który podlinkował Sławek.

 

Forum jest po to, żeby dyskutować, nawet jeżeli uważasz, że jestem w błędzie. Nie jest po to, żebyś mnie uciszał.

oznacz moderatorów
drekenzes
#18 Luminarz#

@gdvorek Cytuję Allegro:

"Allegro Delivery to partnerski program dostaw, który realizuje Allegro One razem z ORLEN Paczką. Ty wybierasz wygodną dla siebie metodę dostawy, a my bierzemy odpowiedzialność za Twoją przesyłkę na każdym etapie jej podróży, w tym również za reklamację dostawy i zwrot."

To kłamstwo Twoim zdaniem?

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów
gdvorek
Moderator
Moderator

@kristof461 @drekenzes @sl-aw-ek @foto-hurtownia @mdrogeria chętnie odpowiem na Wasze pytania. W przypadku Allegro Delivery, zgodnie z prawem pocztowym to sprzedający jest nadawcą, a my przewoźnikiem i my rozpatrujemy (sprzedający zgłasza) reklamację, a nie zewnętrzny przewoźnik.  Allegro pośredniczy w organizacji dostawy, odpowiedzialność za przesyłkę pozostaje po stronie sprzedawcy aż do momentu jej dostarczenia kupującemu. Sprzedawca w momencie uszkodzenia czy zaginięcia towaru podczas transportu jest odpowiedzialny za złożenie reklamacji.  Po odbiorze przesyłki przez kupującego to na nim spoczywa obowiązek złożenia reklamacji. My na każdym etapie kompleksowo pomagamy.

Dodatkowo, zgodnie z informacjami dostępnymi na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), sprzedawca odpowiada za przesyłkę do momentu jej dostarczenia konsumentowi, chyba że konsument sam wybrał przewoźnika spoza propozycji sprzedawcy.

Odniosę się również do upomnienień o nie wprowadzanie w błąd. Oczywiście każdy z nas ma prawo do swojej subiektynej opinii, natomiast nie zgadzamy się na pisanie na forum kwestii, które są błędne.

   Grzegorz
   Moderator
oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@gdvorek brawo , jednak zauważyłem , że pominąłeś wpis jednego z uczestników  ,a chodzi mi o pewien wątek z aktualności  kierowany bezpośrednio do klientów czyli odbiorców , załączę może zrzut , będzie Ci łatwiej 

Bez tytułu.png

oznacz moderatorów
sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@mdrogeria oj Ty nic nie rozumiesz, to tylko taki żart. Przecież zostało wytłumaczone, że "bierzemy odpowiedzialność za przesyłkę" oznacza nic nie bierzemy tylko ewentualnie "My na każdym etapie kompleksowo pomagamy" co należy rozumieć jako przekazujemy kupującemu informację, że to sprzedawca odpowiada za wszystko i na tym kończy się nasza pomoc. 

oznacz moderatorów
sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@Syrena_zT @julienail @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  @msniezek 

Tak zupełnie poważnie może należało by doprecyzować wskazane wyżej artykuły i zmienić "bierzemy odpowiedzialność" na "pomagamy". 

PS: Tak już normalnie śmieszkowo możecie na końcu dodać tego mema "pomagamy i chronimy" albo najlepiej całą ich serię. 


oznacz moderatorów