anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Moi nieaktywni kupujący: konieczny wybór powodu dodania klienta do zakładki

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

Od 28 lutego 2024 r. podczas dodawania klienta do zakładki Moi nieaktywni kupujący, powód swojej decyzji wybierzecie z listy:

  • Klient wielokrotnie nie opłacił zakupów
  • Klient wielokrotnie wygrał licytacje i nie opłacił zakupów
  • Klient wielokrotnie nie odebrał moich przesyłek pobraniowych
  • Klient wielokrotnie zwrócił mi niewłaściwy towar
  • Klient wielokrotnie groził mi działaniami na moją szkodę
  • Klient wielokrotnie zwrócił mi zniszczony towar.

Wielokrotnie oznacza minimum trzy razy. 

Jeśli nie określicie powodu swojej decyzji, nie dodacie klienta do zakładki i nie ograniczycie mu możliwości zakupu w swoich ofertach. Nadal możecie też dodać notatkę, w której doprecyzujecie powód swojej decyzji. 

Dlaczego wprowadzimy tę zmianę

Listę powodów stworzyliśmy na podstawie analizy dotychczasowych zgłoszeń sprzedających oraz sugestii Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 

Kiedy nie możecie dodać klientów do listy

Do zakładki Moi nieaktywni kupujący nie możecie dodać kupującego tylko dlatego, że wystawił Wam negatywny komentarz. Każdy klient ma prawo do oceny swojego zakupu.  Jeśli klient w Waszej ocenie działa niezgodnie z przepisami prawa lub naszym regulaminem, możecie skontaktować się z nami. W Allegro nieustannie pracujemy nad tym, aby ograniczać nieuczciwe działania. W tym celu między innymi monitorujemy zachowania klientów. Weryfikujemy każde zgłoszenie i jeśli potwierdzimy, że kupujący narusza prawo lub nasz regulamin, możemy nałożyć na niego odpowiednie sankcje, w tym ograniczyć mu dostęp do platformy.

Dowiedzcie się więcej o zakładce Moi nieaktywni kupujący.

   Natalia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
69 ODPOWIEDZI 69

cosmogonia
#9 Pomysłodawca#

Jest to niestety kolejny już krok platformy Allegro na niekorzyść sprzedających, zachęcający do nieuczciwych (albo po prostu bezmyślnych) zachowań kupujących. 

oznacz moderatorów

maximodel_sklep
#2 Obserwator#

A co ich obchodzą sprzedający? CEO kazał zwiększyć ilość transakcji to wymyślili, że wykasują ludziom czarne listy a potem będą utrudnić wsadzenie na czarną listę. Nawet choćby na te 180dni. Myślę nawet, że oni są dumni z tego pomysłu. 

oznacz moderatorów

Client:119645201
#8 Zapaleniec#
oznacz moderatorów

ART_FOTO
#14 Krzewiciel#

Kolejna super zmiana na "korzyść" sprzedających 😞

Czyli niesolidny kupujący będzie mógł robić sprzedającego co najmniej 3 razy w ch... , zanim trafi na listę.BRAWOOO "fachowcy" z Allegro.

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Taki niechciany klient będzie mógł bezkarnie kupować po raz kolejny i nie tylko psuć opinie ale też narażać na koszty(w przypadku aukcji z wyróżnieniem czy promowaniem) to już są duże koszty których szanowne allegro nie odda. Po pół roku absencji taki gość ,nabuzowany złą energią będzie jeszcze bardziej szukał powodu by kogoś uziemić . Sprzedawca już nie ma prawie kompletnie jak się bronić ani nikogo subiektywnie ocenić ,za to klient ma prawo decydować o wszystkim i oceniać według własnego punktu widzenia - tragedia.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Kabaret

Od 28 lutego podczas dodawania klienta do zakładki Moi nieaktywni kupujący, powód swojej decyzji wybierzesz z listy.

Możesz wybrać poniższe powody:

  • klient wielokrotnie nie opłacił zakupów
  • klient wielokrotnie wygrał licytacje i nie opłacił zakupów
  • klient wielokrotnie nie odebrał moich przesyłek pobraniowych
  • klient wielokrotnie zwrócił mi niewłaściwy towar
  • klient wielokrotnie groził mi działaniami na moją szkodę
  • klient wielokrotnie zwrócił mi zniszczony towar.

Wielokrotnie oznacza minimum trzy razy.

 

Wg allegro nie możesz dodać od czarnej listy oszusta, który zwrócił inny towar niż który zakupił.

Musi to u Ciebie zrobić trzy razy - i na to zgodził się podobno uokik

bo jak 2 razy to zrobił to nie jest oszustem

 

brawo allegro

 

 

oznacz moderatorów

AlleMakijaz
#12 Orędownik#

to zaznacza ze groził ci wielokrotnie ja sprawdziłem i można dodać od razu zaznaczając ta opcje 🙂

oznacz moderatorów

SZMIGIEL_DACHY
#9 Pomysłodawca#

to prawda to jest chore, zwróci nie ten towar lub uszkodzony i nic mu nie można zrobić, w żaden sposób zabezpieczyć się przed ponowną taką sytuacją

oznacz moderatorów

Halfrunt
#20 Guru#

 

No no no cóż za ingerencja, rozimię to po to by klienta również automatycznie poiformować, dlaczego dostał się na zasłużoną listę. 

 

aha - wielokrotnie oznacza minimum 3 razy 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@ART_FOTO @RED @Halfrunt @petinek_pl nic nie stoi na przeszkodzie żeby dać klienta po pierwszym razie, po negatywie itp. to jest tylko definicja allegro że ma być 3 a czemu nie po 5 razach 😄

Zaznaczasz klient dział na moją szkodę i po temacie 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

petinek_pl
#12 Orędownik#

Skoro tak napisali to pewnie doczepią się potem że działamy niezgodnie z regulaminem i jeszcze zablokują albo kij wie co bo nienawidzą sprzedawców

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@petinek_pl masz dzialać zgodnie z prawem regulamin ma być zgodny z prawem. Nigdzie w prawie nie ma zapisane że ktos ma ci zaszkodzić 3x swoich praw możesz dochodzic po 1 szkodzie a jak allegro chce sie w sądzie tlumaczyć że ci prawa ogranicza to proszę bardzo ciekawe jak uzasadni ze akurat za 3 razem

oznacz moderatorów

TomBanknoter
#17 Koryfeusz#

Tak po prawdzie, to tzw. czarna lista od dawna straciła rację bytu - skoro i tak mogą kupować ludzie bez rejestracji, albo dany klient może założyć dowolną ilość kont.

Za to Allegro co chwila weryfikuje sprzedawców, nawet tych co są tu od 15 czy 20 lat...

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@TomBanknoter Zapomniałeś dopisać, że Allegro rygorystycznie weryfikuje wyłącznie polskich sprzedawców , Chińczycy masowo jadą na kotach po 50-70% na ocenach i są uwielbiani przez serwis. Nic im się nie dzieje.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

TomBanknoter
#17 Koryfeusz#

@drekenzes Na tej samej zasadzie działają urzędy skarbowe: kontrolują tych, których mają w ewidencji, a lewusy i szaraki się z tego śmieją

oznacz moderatorów

petinek_pl
#12 Orędownik#

To jest nienormalne co robicie sprzedawcom,przekracza ludzkie pojęcie! Nie dośc że klienci mogą robić sprzedawcom co zechcą na waszym portalu bo sprzedawcy NIKT nie obroni (ile razy było o oszustwach i niesprawiedliwcyh komentarzach ect.) to jeszcze teraz odbieracie sprzedawcy możliwość własnej obrony przed takimi działaniami na szkodę... najpierw skracacie czas dodania klienta do zablokowanych na teraz...nalezy wskazac wymyslony powod z listy i to który był powtórzony CO NAJMNIEJ TRZYKROTNIE?!?! Czy osoba ktora ustala takie zasady w ogóle rozumie co robi i jak bardzo szkodzi innym? Czyli nie mam prawa zablokować klienta który mi groził,nie płacił ect. bo musi to zrobić CO NAJMNIEJ 3 RAZY!! Tak,niech sobie korzystają, niech używają ile można narażą sprzedawców na przeróżne koszty.. nie można też dodać osoby która da negatywa. No pewnie , wasze uzasadnienie klient ma prawo zawsze do opinii a jak się nie podoba tto pisz do nas. Super extra tylko wam to zwisa gdy klient da negatywa jak dał po złości, żeby dokuczyć, bez powodu bo już wielokrotnie było pisane przez sprzedawców że nie reagujecie na to! Sama osobiście to wiem, bo nawet w dyskusji z wami klient groził a wy nie reagowaliście no błagam! Czyli niech klienci robią co tylko zapragną, dają negatywy,nie płacą, grożą..teraz już żadnych ograniczeń brawo. Czemu zamiast wymyślać kolejne i kolejne rzeczy na szkodę po prostu nie powiecie sprzedawcom że nie chcecie aby tu sprzedawali?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Czyli sprawa prosta kupujący szkaluje działa na szkodę pomawia nie odwołujecie się do allegro podajecie delikwenta do sądu. O odszkodowanie plus o zakaz zblizania sie obejmuje to zakupy u was. Z prawomocnym wyrokiem podajecie allegro o odszkodowanie za publikację szkalujących treści i odszkodowanie za zmniejszenie sprzedaży etc trzeba się zebrać założyć coś w rodzaju związku zawodowego ściepnąć się na wynajęcie kancelarii prawnej która was będzie reprezentować na zasadzie oplaty miesięcznej abonamentowej i przez kancelarie kopac sie regularnie z klientami i allegro. Jeszcze dla motywacji scedować kase z odszkodowań wywalczonych na kancelarię by mieli motywację. 

oznacz moderatorów

Halfrunt
#20 Guru#

Nic tylko dać się okradać,

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

nie wierzę, że  uokik zalecił taką ochronę oszustów

@nat_not wielokrotnie zgłaszałem nadużycia Kupujących - typu nie respektowanie przepisów, waszego regulaminu, czy też nieobyczajne zachowanie.

W żadnym wypadku nie zostało zablokowane konto takiego delikwenta. Ponadto Moderatorzy twierdzili, że moje informacje nie są dla nich informacją, podobnie jak treść dyskusji

 

 

oznacz moderatorów