Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzien dobry
Klient kupił towar - męski pasek do spodni 23.04.2023r. W maju 2024r. zgłasza przez dyskusję że żada wymiany w ramach reklamacji bo pasek się mu przetarł. w miejscu gdzie zapinał klamrę.
Nie prowadzę juz sprzedaży na allegro i technicznie nie mam moźliowści przyjąć tego towaru i wymienić. Prowadziłem sprzedaż w ramach dropsipping i miałem umowę z hurtownią. W kazdym normalnym sklepie nikt by nie uznał takiej reklamacji ponieważ mija ponad rok od czasu uzytkowania przedmiotu i pasek nosi zwykłe ślady użytkowania.
Co mi grozi ze strony allegro jak tego nie rozwiąże i co mam dalej działać?
Składa reklamację i ma 2lata, a Ty czy sprzedajesz czy nie masz obowiązek ja rozpatrzyć, możesz uznać możesz odrzucić, masz 14dni a od Allegro jak wypłacą rekompensatę to mogą zablokować konto i skierować zaległość do windykacji.
@LEW433 zarówno na negatyw jak i dyskusje i jakość sprzedaży sprzedawca ma już wyrypane bo nie prowadzi już sprzedaży na allegro
@agledhome poproś o zdjęcia paska lub odesłanie go do ciebie do domu na reklamację po oględzinach jeśli przetarcia wynikają z zużycia przedmiotu to odrzuć reklamacje w terminie dni 14 od jej wpłynięcia. Jeśli nie wydasz decyzji reklamacyjnej w terminie allegro odda mu kasę na twój koszt
Dzięki. Allego napisało w dyskusji że to ja mam odebrac pasek. Natomiast ja napisałem że to klienta ma do mnie przesłać i jak rozpatrzę to odddam za towar i przesyłkę .
Rozumię , że mogę zrobic w ten sposób, ze wygeneruje mu etykietę i on odeśle pasek do mnie i do 14 dni wydaje decyzje . Zdjęcia juz mam normalne slady uzytkowania w pasku za 43 zł.
Jaky kazdy reklamowal takie rzeczy to wszyscy by zbankrutowali .
@agledhome możesz to zdjęcie załączyć ?
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ pokażcie tą fotkę
@agledhome teraz już fotka widoczna i sprawa jest jasna , sprzedałeś jako przedsiębiorca i w związku z tym masz obowiązek zapewnić funkcjonalność produktu minimum przez 2 lata ,przyjmij reklamację i najlepiej oddaj kasę bo widzę ,że to bubel jakich mało .
fakt, że bubel
ale złe używanie też widać 🙂
@RED złe używanie ? pasek ewidentnie wytarty jest tylko w okolicy zapięcia i tylko w jednym miejscu .
Przecież wyraźnie !! widać, że nie było "trafiane" w dziurkę !! Kurcze wzrok mam kiepski, ale zdjęcie jest tak wyraźne i dokładne, ze nie wiem jak tego można nie widzieć !!
@mdrogeria kiedys sie troszke zagłębiłem w ten temat i to nie do konca tak jest że " masz obowiązek zapewnić funkcjonalność produktu minimum przez 2 lata "
Przedsiebiorca ma zapewnic że produkt nie ma wad w ciągu dwóch lat. Natomiast isnieje cos takiego jak naturalne zuzycie co nie jest wadą i nie podlega rękojmi. Ktos kto posiada 10 pasków i używa paska co 10 dni zużyje je w innym tempie niż ktos kto chodzi w pasku 18h na dobe. Z Twojego podwórka dotyczyłoby to np perfum. Jeśli kupujący je zużyje wczesniej niż w dwa lata to nie jest podstawa do reklamacji, lub jeśli je zostawi otwarte i zwietrzeją to także nie jest podstawą do reklamacji..
My np do produktów naszej marki mimo iż to są węże ogrodowe to dołączamy instrukcje użytkowania i przechowywania ( czego nie robi żaden producent) . Własnie z powodu rękojmi oraz udzielanej przez nas gwarancji i aby kupujący wiedział że jeśli np. przetnie wąż ostrym przedmiotem to reklamacja nie bedzie uznana, lub to że naturalne otarcia wynikające z użytkowania nie są wadą produktu. Im wiecej informacji o produkcie otrzyma konsument tym bezpieczniej dla sprzedającego ( to już wyszło na rynku amerykańskim)
@agledhome w przypadku takch pasków myśle że są dwa wyjścia - albo nimi nie handlować ( bo przy normalnym uzytkowaniu ten materiał nie wytrzyma dwa lata) albo tez napisać instrukcje użytkowania z przewidywanym/zakładanym terminem zuzycia przedmiotu Natomiast w tym przypadku ponieważ jak widzimy nie był to przedmiot premium 😉 po prostu oddałbym kase i nie zwracał sobie głowy.
@_Likos_ prawdopodobnie chodzi o ten pasek , opisany jako skóra naturalna , no... nie wiem
i powtórzę bo wątek mocno rozwinięty
Historyjka z mojego życia dotycząca paska do spodni .
W 1986r jesienią zaprzyjaźniłem się z pewnym paskiem do spodni na unitarce w MON , minęły 2 lata i przyszedł czas się pożegnać ,ale tenże bardzo chciał wyjść ze mną do cywila więc uległem i tak idziemy wspólnie przez życie już bez mała 40 lat , ja jestem stary , on też jest stary ,ale trzymamy się nieźle .
i powtórze
@mdrogeria gratuluje trwałej męskiej przyjaźni z paskiem 🙂
Natomiast ja od paska za 32 zł nie oczekiwałbym cudów. Ba nie oczekiwałby dwuletniej trwałości .
Jest takie madre przysłowie " Biednego nie stać na rzeczy tanie" .....
No ale jak nauczyli nas amerykańscy konsumenci : jeśłi nie napiszesz kupujacemu kawe że gorącą kawą może sie oparzyć - to Twoja wina przedsiębiorco i płać odszkodowanie
Dlatego tez pisałem o instrukcjach
@_Likos_ klient jest coraz bardziej świadomy swoich praw , dobrze bo mniej śmieci , produkty lepszej jakości , ale jednocześnie niesie to za sobą rosnąca drożyznę .
@mdrogeria "klient jest coraz bardziej świadomy swoich praw , dobrze bo mniej śmiec"
Osobiście znam dwóch takich "konsumentów" którzy z pełną swadomościa użytkują produkt przed rok i kilka miesiący aby potem nagle "ujawniła sie wada" ( np bluza sie rozciągnęła albo wyblakła, albo sprała) i składają reklamacje.
Tak masz racje świadomośc konsumentów jest coraz wieksza........
@_Likos_ ,,np bluza sie rozciągnęła albo wyblakła, albo sprała ,, a nie powinna w okresie rękojmi .
@mdrogeria każde ubranie można rozciągnąć albo też dosypać proszek do białego zamiast do koloru i .... wyblaknie. Zadne z tych działań nie do udowodnienia a przynajmniej żaden sprzedawca nie bedzie robił ekspertyz. Akurat te sposoby znam dokładnie z ust moich znajonych
Można sie ubierać za free. Masz racje konsument jest coraz bardziej świadomy........
@_Likos_ odkąd przestałem rosnąć moja waga też nie ulegała większym wahaniom , mam jeszcze kilka ciuchów z czasów komuny ,które w dalszym ciągu użytkuję , gdzie gro zakupionych później już nie istnieje , a wiec da się zrobić porządnie .