anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja

MAMY ROZWIĄZANIE!
Autozaslony
#12 Orędownik#

@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  

Proszę o odpowiedź.

Czy allegro łamie swój własny regulamin?

16.5.

Spółka rozpoznaje Reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. W przypadku, gdy Reklamacja nie zawiera informacji koniecznych do jej rozpatrzenia, Spółka zwróci się do składającego Reklamację o jej uzupełnienie w niezbędnym zakresie, a termin 14 dni biegnie wówczas od dnia doręczenia uzupełnionej Reklamacji.

Co w przypadku przekroczenia terminu?

Po co tworzyć regulamin skoro się go nie przestrzega?

oznacz moderatorów
29 ODPOWIEDZI 29
LEW433
#21 Demiurg#

Jak co - reklamacja jest uznana zgodnie z prawem.

oznacz moderatorów
Autozaslony
#12 Orędownik#

LEW433 Też tak uważam ale ostatnio któraś z dziewczyn napisała, że tak to nie działa 🙂

Więc dlatego zacytowałem regulamin i czekam na konkretną odpowiedź.

 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Tak, ta dziewczyna zapewne stanowi i stoi ponad prawem, może nich uzasadni, żeby mieć dowód w razie rozprawy sądowej.

oznacz moderatorów
Autozaslony
#12 Orędownik#

Dlatego czekam na oficjalną odpowiedź.

oznacz moderatorów
Monika__L
#16 Inspirator#

pewny jesteś?

tak działa linia firma-konsument. tu mamy b2b

oznacz moderatorów
Autozaslony
#12 Orędownik#
Monika__L 
oznacz moderatorów
w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@Autozaslony Czy możesz doprecyzować, o jaki rodzaj reklamacji chodzi? 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
Autozaslony
#12 Orędownik#

 co za różnica jaka reklamacja.

Zacytowałem Wasz regulamin. Na jedne reklamacje macie 14 dni na te dotyczące dostaw 30 dni.

Pytanie brzmi, co w przypadku niedotrzymania przez Was terminu który podajecie we własnym regulaminie?

Po prostu odpowiedz.

oznacz moderatorów
w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@Autozaslony Tego typu reklamacje nie podchodzą pod ustawę, zatem upłynięcie 14 dni nie jest jednoznaczne z uznaniem roszczeń reklamacyjnych. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
Autozaslony
#12 Orędownik#

 Mhm a mogłabyś odpowiedzieć na pytanie?

Pytanie nie brzmiało pod jaką ustawę podchodzą tylko czy możecie łamać swój własny regulamin i co w przypadku gdy go łamiecie i przekraczacie termin?

W końcu po coś tworzy się regulamin i jego łamanie jest niedopuszczalne. 

 

oznacz moderatorów
Agent555
#19 Nestor#

Gdy reklamacja nie zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni to uznaje się ją za uznana 

@w_kiwi  podajecie że reklamacje są rozpatrywane w ciągu 14 dni , dlaczego nie dotrzymujecie terminów , łamiecie swój własny reguramin 

Dlaczego nie dotrzymujecie terminów.

oznacz moderatorów
Autozaslony
#12 Orędownik#

I jeszcze jedno, oglądnij sobie animację przygotowaną przez  PARP https://www.parp.gov.pl/component/content/article/78002:reklamacje-towarow-i-uslug-w-relacjach-b2b-a...

akurat dotyczy ona B2B i dokładnie działa to tak samo jak konsument sprzedawca.

Jak nie masz wiedzy, to lepiej nic nie pisać. Gdyby tak było to reklamacje mogłyby być rozpatrywane latami bo ich termin rozpatrzenia nie okraślałoby żadne prawo, a tak nie jest.

Czekam na odpowiedź co się dzieje gdy łamiecie swój własny regulamin?

@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
Agent555
#19 Nestor#

Raczej allegro może łamać swój własny reguramin, gdyby złamał reguramin użytkownik otrzymał by upomnienie, może jakieś ograniczenia na koncie 

oznacz moderatorów
Autozaslony
#12 Orędownik#

Agent555 Poczekajmy na oficjalną odpowiedź.

W końcu regulamin to poważna sprawa.

oznacz moderatorów
msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@Autozaslony zgadza się, reklamacje (w rozumieniu Regulaminu Allegro - definicja reklamacji znajduje się w punkcie 16.3 - najczęściej są to reklamacje na decyzje pracownika, ewentualnie na działanie jakiejś funkcji Allegro) zgodnie z Regulaminem powinny być rozpatrywane w terminie 14 dni.

Reklamacje opisane w UPK dotyczą sprzedaży konsumenckiej i określonych żądań (co do zasady jednego z czterech: naprawy towaru, wymiany towaru, obniżenia ceny, odstąpienia od umowy). Takie reklamacje, gdy nie zostały rozpatrzone w ciągu 14 dni, są z mocy Ustawy uznane.

Tym niemniej nie zajmujemy się tu teoretyzowaniem, więc podaj proszę konkretny przykład, wtedy wrócimy do tej rozmowy.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
Autozaslony
#12 Orędownik#

 nie jest teraz istotny przykład. Jak dowiem się to Wam podam.

Zgodnie z tym co napisałeś i co jest w Waszym regulaminie macie na to 14 dni,

Moje pytanie brzmi co jeżeli nie rozpatrzycie w te 14 dni.

Oczywiście mówię o 14 dniach po ewentualnym uzupełnieniu danych.

To jest dosyć proste pytanie. Jakie są konsekwencje złamania regulaminu?

 

oznacz moderatorów
msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@Autozaslony Regulamin nie przewiduje żadnych sankcji związanych z przekroczeniem tego terminu.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
Autozaslony
#12 Orędownik#

 aha, czyli możecie rok nawet rozpatrywać?

Nie wiem czy wiesz, ale w wielu przypadkach regulamin nie przewiduje konsekwencji tylko mówi co można a co nie.  

Zapoznaj się proszę z animacją którą wysłałem wcześniej stworzoną przez PARP bo w niej jest mowa, że identyczne zasady dotyczą reklamacji B2B. Gdyby prawo nie regulowało terminów to by można było reklamacji nigdy nie rozpatrzyć

oznacz moderatorów
msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@Autozaslony niedokładnie obejrzałeś tę animację (poza tym, że animacje prawa nie stanowią) 🙂 Jest w niej mowa, że identyczne zasady dotyczą reklamacji B2B pod warunkiem, że przedsiębiorca kupował na cele niezwiązane z jego działalnością (czas na filmie: 2:22).

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów