Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
Proszę o odpowiedź.
Czy allegro łamie swój własny regulamin?
16.5.
Spółka rozpoznaje Reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. W przypadku, gdy Reklamacja nie zawiera informacji koniecznych do jej rozpatrzenia, Spółka zwróci się do składającego Reklamację o jej uzupełnienie w niezbędnym zakresie, a termin 14 dni biegnie wówczas od dnia doręczenia uzupełnionej Reklamacji.
Co w przypadku przekroczenia terminu?
Po co tworzyć regulamin skoro się go nie przestrzega?
Jak co - reklamacja jest uznana zgodnie z prawem.
LEW433 Też tak uważam ale ostatnio któraś z dziewczyn napisała, że tak to nie działa 🙂
Więc dlatego zacytowałem regulamin i czekam na konkretną odpowiedź.
Tak, ta dziewczyna zapewne stanowi i stoi ponad prawem, może nich uzasadni, żeby mieć dowód w razie rozprawy sądowej.
Dlatego czekam na oficjalną odpowiedź.
pewny jesteś?
tak działa linia firma-konsument. tu mamy b2b
@Autozaslony Czy możesz doprecyzować, o jaki rodzaj reklamacji chodzi?
w_kiwi co za różnica jaka reklamacja.
Zacytowałem Wasz regulamin. Na jedne reklamacje macie 14 dni na te dotyczące dostaw 30 dni.
Pytanie brzmi, co w przypadku niedotrzymania przez Was terminu który podajecie we własnym regulaminie?
Po prostu odpowiedz.
@Autozaslony Tego typu reklamacje nie podchodzą pod ustawę, zatem upłynięcie 14 dni nie jest jednoznaczne z uznaniem roszczeń reklamacyjnych.
w_kiwi Mhm a mogłabyś odpowiedzieć na pytanie?
Pytanie nie brzmiało pod jaką ustawę podchodzą tylko czy możecie łamać swój własny regulamin i co w przypadku gdy go łamiecie i przekraczacie termin?
W końcu po coś tworzy się regulamin i jego łamanie jest niedopuszczalne.
Gdy reklamacja nie zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni to uznaje się ją za uznana
@w_kiwi podajecie że reklamacje są rozpatrywane w ciągu 14 dni , dlaczego nie dotrzymujecie terminów , łamiecie swój własny reguramin
Dlaczego nie dotrzymujecie terminów.
I jeszcze jedno, oglądnij sobie animację przygotowaną przez PARP https://www.parp.gov.pl/component/content/article/78002:reklamacje-towarow-i-uslug-w-relacjach-b2b-a...
akurat dotyczy ona B2B i dokładnie działa to tak samo jak konsument sprzedawca.
Jak nie masz wiedzy, to lepiej nic nie pisać. Gdyby tak było to reklamacje mogłyby być rozpatrywane latami bo ich termin rozpatrzenia nie okraślałoby żadne prawo, a tak nie jest.
Czekam na odpowiedź co się dzieje gdy łamiecie swój własny regulamin?
@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
Raczej allegro może łamać swój własny reguramin, gdyby złamał reguramin użytkownik otrzymał by upomnienie, może jakieś ograniczenia na koncie
Agent555 Poczekajmy na oficjalną odpowiedź.
W końcu regulamin to poważna sprawa.
@Autozaslony zgadza się, reklamacje (w rozumieniu Regulaminu Allegro - definicja reklamacji znajduje się w punkcie 16.3 - najczęściej są to reklamacje na decyzje pracownika, ewentualnie na działanie jakiejś funkcji Allegro) zgodnie z Regulaminem powinny być rozpatrywane w terminie 14 dni.
Reklamacje opisane w UPK dotyczą sprzedaży konsumenckiej i określonych żądań (co do zasady jednego z czterech: naprawy towaru, wymiany towaru, obniżenia ceny, odstąpienia od umowy). Takie reklamacje, gdy nie zostały rozpatrzone w ciągu 14 dni, są z mocy Ustawy uznane.
Tym niemniej nie zajmujemy się tu teoretyzowaniem, więc podaj proszę konkretny przykład, wtedy wrócimy do tej rozmowy.
msniezek nie jest teraz istotny przykład. Jak dowiem się to Wam podam.
Zgodnie z tym co napisałeś i co jest w Waszym regulaminie macie na to 14 dni,
Moje pytanie brzmi co jeżeli nie rozpatrzycie w te 14 dni.
Oczywiście mówię o 14 dniach po ewentualnym uzupełnieniu danych.
To jest dosyć proste pytanie. Jakie są konsekwencje złamania regulaminu?
@Autozaslony Regulamin nie przewiduje żadnych sankcji związanych z przekroczeniem tego terminu.
msniezek aha, czyli możecie rok nawet rozpatrywać?
Nie wiem czy wiesz, ale w wielu przypadkach regulamin nie przewiduje konsekwencji tylko mówi co można a co nie.
Zapoznaj się proszę z animacją którą wysłałem wcześniej stworzoną przez PARP bo w niej jest mowa, że identyczne zasady dotyczą reklamacji B2B. Gdyby prawo nie regulowało terminów to by można było reklamacji nigdy nie rozpatrzyć
@Autozaslony niedokładnie obejrzałeś tę animację (poza tym, że animacje prawa nie stanowią) 🙂 Jest w niej mowa, że identyczne zasady dotyczą reklamacji B2B pod warunkiem, że przedsiębiorca kupował na cele niezwiązane z jego działalnością (czas na filmie: 2:22).