Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, zostało nam zabrane 50 punktów w jakości sprzedaży w:
Brak zwrotów od klientów
Czym jest to spowodowane jeśli nie mamy zwrotów od klientów? Co tu się znowu dzieje?
Proszę o pilną odpowiedź
@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_ @
@PanKornik-pl no tak to działa, nie masz zwrotów, nie masz punktów😉
he he he. podobnie bylo z dyskusjami - jak nie masz żadnych to dostajesz ujemne punkty. zrob zakup sam u siebie i go zwróć - allegro bedzie zadowolone i dostaniesz 50punktow :))))))
Niech to wytłumaczą to jest już totalna paranoja , za działanie gdzie klienci są zadowoleni z zakupów i nie zwracają towaru nagle my jako sprzedawcy mamy tracić.
Nadal oczekuję wyjaśnienia ze strony allegro!
@PanKornik-pl jeśli kupujący nie robią zwrotów, to nie dostaniesz punktów w mierze Szybkie zwroty wpłat. Wtedy przyznamy Ci je w mierze Brak zwrotów od klientów. Jeśli jednak masz choć jeden zwrot, to nie otrzymasz punktów w mierze Brak zwrotów od klientów, a w mierze Szybkie zwroty wpłat. Zachęcam do przeczytania artykułu na ten temat.
Obecnie nie mam punktów ani:
-Brak zwrotów od klientów - Brak punktów bo nie ma zwrotów
-Szybkie zwroty wpłat - Brak punktów bo nie ma zwrotów wpłat
Tak jak piszesz @RaBarbar_ka
Według twojego podrzucenia odpowiedzi powinniśmy otrzymać punkty za Szybkie zwroty wpłat których nie ma? Hello coś tu chyba nie tak. Sama napisałaś że adekwatnie powinno być przyznane do którejś z kategorii punktacja a w obydwu nie mamy ani jednego punktu. Tylko zostały zabrane z Brak zwrotów od klientów.
To czyli w naszym przypadku gdy nie mamy zwrotów otrzymujemy 0 punktów i gdy nie mamy szybkich zwrotów wpłat bo nie mamy przecież zwrotów też 0 punktów
Dobra drodzy użytkownicy i sprzedawcy oto wyjście z tej sytuacji:
1. Ok od dziś trzeba raz w miesiącu przykopać w zamówienie żeby się rozpadło i był zwrot od klienta bo inaczej Allegro obdaruje was zerową punktacją!
2. Jeśli klienci nie wytoczą wam dyskusji poproście kogoś znajomego o to aby zamówił od was towar i wytoczył wam dyskusje inaczej obdarowanie 0 punktów.
@PanKornik-pl a czy czasem jakiś klient nie zgłosił wam zwrotu?
Nam odjęli punkty za brak zwrotów od klientow, za brak dyskusji z klientami, dalej za brak zapytań od klientów, nie chcą się pytać bo opisy są bardzo wyczerpujące, ale mimo to dla mnie -15 w dół., moim zdaniem powinno być +15
Brak zwrotów od klientów, wszystkim pasuje, nie chcą nic zwracać, ale dla mnie -10 w dół, a moim zdaniem powinno być +10 za brak zwrotów.
Zadowolenie kupujących , brak ocen, nie chcą dranie wystawiać i już kolejne --50 w dół. Jak ich zmusić? Przewidywałam to jak ogłosili tę hm, pożal się Panie Boże, innowację.
Brak wiadomości w dyskusjach, nb: informacja: W ciągu ostatnich 30 dni żaden z Twoich kupujących nie wysłał wiadomości w dyskusjach. Nie chcą, czy nie potrzebują dyskutować, ale dla mnie to kolejne -5 punktów w dół zamiast odwrotnie, za niezajmowanie miejsca na serwerze +5 w górę.
@AptekaNatolinska @PanKornik-pl i inni - jeszcze raz, bo z jakichś powodów jest to dla wielu osób nadal niezrozumiałe 🙂 W Jakości sprzedaży mamy kilka wykluczających się miar, gdzie otrzymanie punktów w jednej z nich sprawia, że nie otrzymacie ich w drugiej. I odwrotnie: brak punktów w jednej oznacza, że można je otrzymać w drugiej (pod warunkiem właściwej obsługi rzecz jasna). Te miary to:
Spójrzmy bardziej szczegółowo. Jeżeli nie masz zwrotów od klientów, możesz otrzymać max 50 punktów (pod warunkiem, że obsłużyłeś 200+ zamówień - to chyba jasne, że im większa liczba zamówień, tym trudniej o brak zwrotów). Jeżeli masz zwroty, możesz również otrzymać max 50 punktów (jeżeli zwracasz wpłaty w czasie krótszym niż 1 dzień). Wynika z tego, że małym sprzedawcom bardziej "opłaca się" (w sensie punktów w Jakości sprzedaży) mieć zwroty niż ich nie mieć, ale tylko pod warunkiem, że bardzo sprawnie je obsługują.
Analogicznie, jeżeli nie masz wiadomości w dyskusjach, możesz otrzymać max 70 punktów (przy 500+ zamówień). Ale jeżeli masz wiadomości w dyskusjach, możesz otrzymać jeszcze więcej, bo max 140 punktów (40 punktów za 100% odpowiedzi poniżej 24 godzin oraz 100 punktów za średni czas odpowiedzi poniżej 4 godzin). Wynika z tego, że wszystkim sprzedawcom bardziej "opłaca się" (w sensie punktów w Jakości sprzedaży) mieć wiadomości w dyskusjach niż ich nie mieć, ale tylko pod warunkiem, że bardzo szybko na nie odpowiadają.
Miara Terminowych odpowiedzi i Średniego czasu odpowiedzi jest wspólna dla Dyskusji i pytań od klientów, więc warto to sobie samemu przeliczyć.
I jeszcze ważna przypominajka: miara Zadowolenie kupujących za kilka dni zniknie!
@msniezek no właśnie szczegółowo opisałeś, w których punktach i jak bardzo niesprawiedliwy jest system jakości sprzedaży 😃
W pierwszym przypadku dyskryminowani są głównie mali sprzedawcy, gdy nie mają zwrotów.
W drugim przypadku dyskryminowani są wszyscy sprzedawcy, który nie mają wiadomości w dyskusjach.
BO to, czy sprzedawca ma zwroty, czy wiadomości w dyskusjach nie zależy od sprzedawcy!
Czyli tak naprawdę system jakości sprzedaży na Allegro premiuje tych sprzedawców, którzy sprawiają klientom problemy, czyli tych u których są zwroty i dyskusje...
Gdyby system był sprawiedliwy, w przypadku wykluczających się miar, przy danej liczbie zamówień, powinien przyznawać:
a) taką samą max liczbę punków za szybką obsługę zwrotów, jak za brak zwrotów,
b) taką samą max liczbę punktów za brak dyskusji, jak za posiadanie dyskusji (czyli łącznie za 100% odpowiedzi poniżej 24 godzin oraz za średni czas odpowiedzi poniżej 4 godzin)
@ja_Nitka przede wszystkim dostrzegam w Twoim poście sprzeczność. No bo z jednej strony sprzedawcy "nie mają wpływu" na dyskusje czy zwroty, ale z drugiej strony takich sprzedawców określasz jako "sprawiających klientom problemy"... Prawda leży pewnie gdzieś pośrodku.
Brak zwrotów to nie tylko darmowe punkty w jakości sprzedaży (które przy niewielkiej skali sprzedaży stosunkowo łatwo otrzymać), ale również sam brak konieczności obsługiwania zwrotów. Natomiast w przypadku, gdy zwroty już się zdarzyły, jedyną gwarancją otrzymania większej liczby punktów jest ich naprawdę błyskawiczna obsługa. Mniej więcej podobnie działa to w przypadku dyskusji.
Innymi słowy, doceniamy tych sprzedawców, którzy nie mają zwrotów ani dyskusji, natomiast - jak sama zauważyłaś - trudno uznać to za jakieś ich szczególne osobiste osiągnięcie (szczególnie gdy skala zamówień jest niewielka). Można powiedzieć, że taki sprzedawca jest "niesprawdzony w boju". Natomiast na czas odpowiedzi i czas obsługi zwrotów sprzedawca ma bezpośredni i pełny wpływ, dlatego gdy robi to doskonale (a nie jest to łatwe), doceniamy go mocniej.
@msniezek nie zmienia to jednak faktu, że jest to nierówne traktowanie sprzedawców.
Weźmy dla przykładu dwóch wzorowych sprzedawców którzy różnią się jedynie tym, że jeden ma wiadomości w dyskusjach, a drugi nie ma. Ten drugi jest dyskryminowany, tylko dlatego że tych dyskusji nie ma. Jeśli mają takie same produkty, to który z nich będzie miał top ofertę?
Dyskryminacja to nie tylko gorsze traktowanie jednych, ale też faworyzowanie innych. Chcecie mocniej docenić część sprzedawców, ok, ale róbcie to tak, żeby nie utrudniać dostępu do rynku pozostałym. Obniżając im jakość sprzedaży utrudniacie im dostęp do rynku, do klientów, bo jakość sprzedaży istotnie wpływa na widoczność ofert na Allegro.
A szybki czas odpowiedzi na pytania waszych ulubionych, dużych, sprawdzonych w boju sprzedawców, którzy mają ustawionego autorespondera, to naprawdę szczególne osobiste osiągnięcie 🙂
kompletnie nie kumasz allegro. jesli masz kilkadziesiąt/kilkaset sprzedaży dziennie (tysiące aktywnych ocen transakcji) - to NIE MA OPCJI zebys nie mial w ciagu miesiaca albo dyskusji albo wiadomosci, dlatego to świetnie dziala.
A Ty - z reszta bardzo podobnie jak ja - jesteśmy narybkiem sprzedawców na allegro. jesteś wyjątkiem, marginesem błędu ich algorytmu i tyle.
Zacznij porzadnie sprzedawac to zobaczysz ze problem zniknie.
@natalia_z_wasem jednak kumam, nie jestem tu od wczoraj ;
jak ktoś ma kilkaset sprzedaży dziennie, to ma też ludzi do obsługi dyskusji, i odpowiadanie na pytania w terminie nie jest jakimś szczególnym wyzwaniem,
poza tym takie firmy jadą tu na "taryfie ulgowej", im większa firma tym może bardziej olewać klientów, bo 50 komentarzy negatywnych w tą, czy w tą, nie robi większej różnycy
@ja_Nitka ale to można odwrócić. Gdybyśmy przyznawali tyle samo punktów za dyskusje i za ich brak, sprzedawca zmuszony do ich sprawnego obsługiwania mógłby uważać, że faworyzowani są ci, którzy ich nie mają. Twoja interpretacja jest jedną z możliwych, a nie jedyną uprawnioną - Allegro po prostu przyjęło inną.
akurat słaby przykład - bo allegro POWINNO faworyzować tych co nie maja dyskusji. dyskusja = problem. akurat w kejsie zgłoszonym przez kolege chodzi o to ze problemem jest tylko jak nie masz w ogole. a jak masz 1 albo 100 - to juz jest tak samo (byle bys sprawnie odpowiadał i dogadywał sie) .
@msniezek gdybyście przyznawali tyle samo punktów za dyskusje, co za ich brak, to mógłbyś napisać, że system jakości równo traktuje wszystkich sprzedawców.
Powiedz za co karany jest sprzedawca, który np. przez pół roku sprawnie rozwiązuje wszystkie dyskusje i przychodzi miesiąc, w którym w końcu nikt nie ma żadnych zastrzeżeń i pytań - Wy wtedy odbieracie mu 70 punktów w jakości - za co? za to że dobrze prowadzi firmę?
@msniezek Cos tu nie gra: A. Brak zwrotów od klientów oraz B. Szybkie zwroty wpłat - można dostać punkty albo za A (jeżeli nie ma zwrotów), albo za B (jeżeli są zwroty), nigdy za oba
Brak zwrotów od klientów, wszystkim pasuje, nie chcą nic zwracać, ale dla mnie -10 w dół, a moim zdaniem powinno być +10 za brak zwrotów. A skoro brak zwrotów to i brak szybkich wypłat za zwroty, To dlaczego -10 punktów?
Nie ma zwrotów...no nie ma... to i nie ma zwrotów wpłat, jedno powiazane z drugim. Ok, za B nie ma punktów, ale dlaczego za A -10?
@AptekaNatolinska nie rozumiem, jakie -10? Za brak zwrotów przyznajemy od 20 do 60 punktów (w zależności od liczby zamówień). 0 punktów dostaną tylko ci, którzy mieli mniej niż 10 zamówień w miesiącu. Ujemnych nie dostanie nikt.
Wyjaśnione dziękuję za pomoc do zamknięcia.