anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zakupy do 40zł na Smart i zwrot ich części

-orbitkownia-
#12 Orędownik#

Od czasu smart mam sporo zwrotów , nie zdziwiłoby mnie to gdyby nie to że czasem ktoś kupuję 4 takie same przedmioty a później w ramach darmowej dostawy 3 zwraca, lub kupuje kilka tanich rzeczy dokupuje zupełnie coś innego oczywiście droższego a później to co do reszty nie pasuje zwraca. poruszyłam ten temat wśród znajomych którzy nie sprzedają lecz kupują na allegro, tak o to chodzi wykupili smarta i wszystkie wysyłki mają za darmo bo nawet jak chcą coś kupić za 20zł to dokupują byle co za następne np 22 i korzystają z darmowego zwrotu. 

oznacz moderatorów
262 ODPOWIEDZI 262

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@www_e_sklep_pl na końcu raportu znajdziesz specjalną stronę, na której jego autorzy zachęcają do zadawania im pytań i podają swoje namiary.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#11 Animator#

@msniezek  napisał(a):

na końcu raportu znajdziesz specjalną stronę, na której jego autorzy zachęcają do zadawania im pytań i podają swoje namiary.


Tak, widziałem te strony. Gdy znajdę więcej czasu chętnie z nimi pokoresponduję. Znam wiele firm badawczych. Oni też chcą zarabiać, więc czy Allegro wie kto im zlecił to badanie, czy muszę zadać sobie trud i napisać do autorów badnia?

Piotr
oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#11 Animator#

@msniezek  napisał(a):
Po pierwsze osoby, które podejrzewają, że przedmiot może im nie pasować, robią zamówienie w ramach Smart!, bo wtedy zwrot jest darmowy.

Zwrot bez SMART! przy dostawie do Paczkomatów InPost też jest darmowy.

Piotr
oznacz moderatorów

RAFMAR_PL
#9 Pomysłodawca#

Wystarczy usunąć darmowe zwroty i temat sam się rozwiąże - tylko pytanie czy allegro chce tego?

 

oznacz moderatorów

ejczbi
#12 Orędownik#

Pytanie czy my - sprzedawcy tego chcemy? My jesteśmy bardzo zadowoleni, z tego, że są te darmowe zwroty. Darmowe także dla sprzedawców. Tu trzeba patrzeć szerzej - zwrotów rzeczywiście jest więcej, ale jeszcze większy jest dzięki temu wzrost sprzedaży.

Allegro ma dużo wad (ostatnio coraz więcej), ale nie popadajmy w przesadę z krytykowaniem ich za wszystko. Kiedy coś jest zrobione dobrze, trzeba to pochwalić - zwłaszcza, że ostatnio zdarza się to bardzo rzadko.

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

Zasadniczy problem to : JAK USTALIĆ CENĘ TOWARU GDY NIE WIESZ ILE PROWIZJI ZAPŁACISZ ?  kto da odpowiedź na to pytanie zadowoli wszystkich sprzedających przedmioty o niskiej wartości 

dajcie przykład np. dla przedmiotu o wartości 3 zł i z różnymi formami dostawy z cennikiem sugerowanym przez allegro.

Może temat zostanie rozwiązany i uznany za zakończony!

oznacz moderatorów

a_brod
#12 Orędownik#

@BURZYNSKID Mam ten sam problem co ty. Teoretycznie zostało nam 2 miesiące na przygotowanie się do zmiany. Mam ok. 3500 pozycji na magazynie z tego na allegro wystawione ponad 2000. Pasowałoby już zacząć  w programie magazynowym tworzyć nowy poziom cenowy z uwzględnieniem dodatkowej prowizji, bo potem w dwa tygodnie nie przeglądnę wszystkich pozycji. Tylko kto mi poda ten magiczny wzór ????

Endrju
oznacz moderatorów

ELMIX-SHOP
#12 Orędownik#

Są plusy i minusy - malutkie podsumowanie.

Najlepiej przy zwrotach jest, gdy kupujący ma SMARTA, gdzie wysyłka za darmo i zwrot (oprócz opcji kurierem, gdzie sprzedawca dopłaca do kosztów wysyłki). Fakt , zwrotów więcej - nic przeciw nim nie mam, takie prawo klienta. Sam polecam kupującym, żeby wybrali sobie smarta np. paczkomatem, gdy nie są pewni zamawianego towaru - obie strony zadowolone, ja trochę mniej, ale cieszy mnie zadowolenie klienta, że będzie mógł za darmo odesłać towar, gdy mu nie spasuje. Tylko teraz pytanie - dlaczego taki klient nie zwróci paragonu wraz z towarem - bo nie musi? - Czy to takie trudne wrzucić paragon do przesyłki i jakiś kawałek kartki chociażby z imieniem i nazwiskiem kupującego. Przecież taki zwrot bez paragonu to pół godziny roboty dla sprzedawcy. Pochwały - pochwałami. Część nie wychodzi im chyba tak jak by to sami chcieli - np polityka zwrotów i FZP - miało być łatwiej - a jest trudniej. jak klient nie zwróci paragonu, muszę sporządzić całą dokumentację transakcji, wraz z potwierdzeniem przelewu z banku. FZP do ALL - odrzucony, gdyż środki nie zostały zwrócone przez Płatności Allegro. I znów trzeba pisać odwołania, w standardowym formularzu (zresztą wyszukiwanym cały czas przez google), nie ma możliwości już dołączenia pliku z potwierdzenie zwrotu z konta bankowego.

Kolejny minus? - korzystam cały czas z MS Allegro - dziś szwankuje - nigdzie nie widzę żadnych informacji na temat występujących problemów ani o żadnych rekompensatach. Są np. problemy z wystawianiem aukcji, mam akurat czas, ale nic z tego.

PLUS-MINUS - nie wiem jak to określić, teraz stawiam na plus - odpowiedzi serwisu w dyskusjach - chociaż z automatu, ale dobre i to. Tak samo dla kupującego, jak i dla sprzedawcy. Niestety, wcześniejsze dyskusje zakończyły się blokadą jednego mojego konta - z powodów serwisu, ale jak zwykle zeszło to na sprzedawcę, Teraz nieco się zmieniło - trochę na plus (częstsze odpowiedzi Allegro), trochę na minus - dlaczego? Ano dlatego, żeby nie otrzymać ostrzeżenia z Allegro za brak terminowej odpowiedzi w dyskusji (chociażby nawet klient nie miał żadnego powodu otwierać dyskusji - np kupił przedmiot, z powodu awarii Płatności Allegro nie mógł zapłacić, lub miał w koszyku i zakupił przez pomyłkę i otwiera dyskusję) trzeba zapłacić - za autorespondera. Niedawno byłem w sytuacji kupującego , miesiąc czekałem na kilka towarów z aukcji, nie otrzymałem go, w dyskusjach odpowiadał automat sprzedawcy.

Po miesiącu kupujący zwrócił pieniądze - po kilku interwencjach. Ja po takich akcjach miałem zablokowane konto (oczywiście pieniądze wcześniej zwracałem, razem z wyjaśnieniami i przeprosinami), a ten sprzedawca nadal działa pod zmieniona nazwą (nie wiem jak to możliwe, konto to samo, tylko nick inny - coś jestem do tyłu? można zmienić nazwę sprzedawcy?)

Kolejny minus? - proszę bardzo - sprzedawcy wystawiający po kilkaset tys. aukcji - zaśmiecają wyszukiwarkę, aukcje łamią regulamin allegro, powody - wystawianie po kilkadziesiąt ofert tego samego przedmiotu (pod inna nazwą), manipulacja słowami kluczowymi w tytułach ofert i w opisach, opisy niezgodne z regulaminem Allegro.

Na nic się zdają zgłaszania ofert - mają się nadal dobrze, pomimo niezgodności z regulaminem. Sprzedawca wystawiający ponad 300 tys. ofert ma już pewnie swojego opiekuna i doradcę z All - przecież niesamowicie nabija statystykę i rachunki. Wobec takiego sprzedawcy są stosowane zapewne ulgi, aukcje nie są usuwane, nie ma ostrzeżeń ani blokad. Pomimo zgłoszeń i ewidentnych naruszeń opisów aukcji - nadal one się wyświetlają.

Info dla serwisu Allegro - proszę mnie nie pytać, o jakie aukcje chodzi. Sami dobrze wiecie, a ja nie mam czasu, żeby zgłaszać ileś tys. aukcji jednego sprzedawcy. On jest zbyt "duży", zbyt dużo aukcji ma wystawione i pewnie zbyt duże rachunki płaci. Z kolei na podstawie 1-go zgłoszenia serwis jest w stanie zamknąć kilkaset aukcji mniejszego sprzedawcy. To jest kolejny minus - NIERÓWNE TRAKTOWANIE SPRZEDAJĄCYCH.

Plus - otwarcie allegro gadane, to taka namiastka forum, które zostało zlikwidowane z wiadomych względów (przynajmniej dla stałych forumowiczów, ja byłem raczej tylko "przeglądającym", ale wiem o co chodziło - po prostu zrobiło się zbyt "gorąco"). Nie pisze już dla kogo. Minus tego allegro-gadane - zbyt mała przejrzystość, trudność dotarcia do odpowiednich postów, coś typu facebook, czyli bez mała śmietnik. Ale cos tam jest.... za to plus.

Jakieś tam ankiety Allegro. Też plus, ale też i minus. Plus, że w ogóle są. Minus - że są nieraz dziwnie formułowane. Nie wiem jakie są wyniki tych ankiet. Czasem zdaje mi się, że postulaty są uwzględniane, a czasem jest wręcz odwrotnie - a może by tak publikować wyniki ankiet i decyzję Allegro wobec tych wyników?

pzdr - tyle na dziś, może MS już zaczął działać i trzeba sie pracą zająć

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

  @ELMIX-SHOP 

"allegro gadane, to taka namiastka forum, które zostało zlikwidowane z wiadomych względów (przynajmniej dla stałych forumowiczów, ja byłem raczej tylko "przeglądającym", ale wiem o co chodziło - po prostu zrobiło się zbyt "gorąco"). Nie pisze już dla kogo."

Piszesz ten tekst już drugi raz. Może zdradź wreszcie co to były za względy i komu zrobiło się zbyt gorąco?

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

ELMIX-SHOP
#12 Orędownik#

Nie napiszę. Trzeba było być na starym forum.

oznacz moderatorów

ELMIX-SHOP
#12 Orędownik#

Nie będę już więcej pisał takich tekstów. Było być na "starym forum". Ci co byli - wiedzą o co chodzi. Dla innych jest informacja ze strony Allegro - forum zostało zamknięte ze względu na słabe zainteresowanie, lub coś w tym rodzaju. I tego należy się trzymać.

oznacz moderatorów

Mikleks
#9 Pomysłodawca#

Nie no ale w czym problem bo ja nie ogarniam.

Plusy:

  • Kupujący nabija nam popularność przedmiotów które odsyła, dzięki temu zwiększa nam ich sprzedaż. Robiąc nam tym samym reklamę właściwie za darmo.
  • Robi nam obrót na przedmiotach których nie odesłał, a w 90% przypadków takiego zakupu by nie zrobił bo nie kupiłby czegoś za 10 zł płacąc prawie drugie tyle za dostawę. Więc zyskujemy dodatkowy obrót którego inaczej by nie było.
  • Allegro oddaje prowizję za takie zwroty, więc w zasadzie nic nie tracimy.

 

Minusy:

  • Trzeba poświęcić chwilę na zrobienie zwrotu pieniędzy i wniosku o zwrot prowizji.

Dla mnie plusy zdecydowanie przeważają, kocham kiedy ktoś kupi dużo różnych rzeczy a potem zostawi sobie 1 czy 2 i odeśle inne, nabija mi tym samym popularność i często dzięki temu jakiś przedmiot zaczyna się sprzedawać bo ludzie sortują po "popularności". Serio nie rozumiem w czym wy widzicie problem.

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@Mikleks 

Przyczyną irracjonalnego lęku przed zwróceniem konsumentowi jego pieniążków jest sowiecka mentalność (niektórych) sprzedawców. Przez całe dziesięciolecia wmawiano im, że wszyscy kradną i kradzież jest jedynym sposobem na dorobienie się majątku. Dlatego każdy przypadek zwrotu bez podania przyczyny (czyt. bez samobiczowania się) odbierają jako próbę oszustwa ze strony kupujących. Działa tutaj psychologiczny mechanizm projekcji - sprzedawcy przypisują kupującym swoje własne cechy i zachowania. Bywa, że z czasem lęk przed niepowodzeniem w interesach się nasila i przybiera cechy paranoi. Sprzedawcy dotknięci manią prześladowczą widzą wroga w każdym kupującym, nawet w tych, którzy zapłacili w terminie i odebrali towar. Do urażenia dumy takiego handlarza wystarczy najdrobniejszy gest - uszczknięcie jednej gwiazdki, niedostateczna uległość w korespondencji, nieodebranie telefonu w dzień wolny od pracy... Niestety sprzedawcy-paranoicy najczęściej nie poprzestają na roztrząsaniu urojonych win kupujących we własnych umysłach i próbują zarażać swoim obłędem innych. Grupują się na forach internetowych, zamykają w oblężonych twierdzach i nawołują do krucjaty przeciwko ludziom, którzy płacą ich rachunki. Zaiste dziwaczne zaburzenie osobowości.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

@

@client:791899573

Uważam, że tu nie chodzi o sowiecką mentalność, ale zwyczajnie o dodatkowe koszty, jakie sprzedawca ponosi w związku z niepotrzebnie generowanymi zwrotami dla darmowej wysyłki. 

Może inaczej, sowiecką mentalność, masz jak na dłoni ukazaną przez tychże klientów.

@ELMIX-SHOP

W tej sytuacji jednym rozwiązaniem dla sprzedającego jest skalkulowanie kosztów i przełożenie na podwyżki, ewentualnie usunięcie ofert z programu Smart. Jest przedsiębiorcą więc sam skalkuluje co mu się opłaca.

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@Client:79179573  Odstaw Rosję na bok, bo nie o nią chodzi.

Nie rozumiesz zasadniczej kwestii. Sprzedawcy nie pracują za darmo. Koszt przesyłki i przygotowanie przesyłki to nie tylko naliczana przez serwis prowizja, ale koszt za pracownika, który przygotowuje przesyłkę. To także koszt materiałów do pakowania; karton, folia bąbelkowa, taśma samoprzylepna...

Jeśli ktoś zamówi rzeczy o równowartości 40 zł, po czym zwróci te o równowartości 35 zł, to sprzedawca jest po prostu w plecy, gdyż po potrąceniu prowizji za przesyłkę zostaje praktycznie z niczym.

Owszem, konsument ma prawo do zwrotu towaru, ale kiedy koszt zamówienia po dokonaniu zwrotu spada poniżej 40 zł, klient powinien bez dwóch zdań opłacić koszt wysyłki. 

Wiola
oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#11 Animator#

Tylko skoryguję Cię @Wioletta2701 bo zauważyłem, że wiele osób nie rozróżnia wielu pojęć, czyli wysyłka, dostawa, zwrot itp.

Mamy tak:

  • koszt dostawy (wysyłka do konsumenta)
    • darmowy od 40 zł dla Smart!
    • płatny poniżej 40 zł dla Smart!
  • zwrot (koszt wysyłki do sklepu)
    • zawsze darmowy dla Smart! i dla Paczkomatów bez Smart!

Tutaj często ludzi piszą o DARMOWYM ZWROCIE i zapominają do DARMOWEJ DOSTAWIE 😄

Tak więc wiadomo, o co Ci chodziło, ale zauważyłem, że wiele osób oburza się, że mają darmową wysyłkę i nie wiadomo, czy chodzi im o darmową wysyłkę zwrotną, czy o darmową wysyłkę ze sklepu? 🙂

Moi prawnicy uważają, że w związku z tym, że ani ustawodawca nie określił dokładnie w ustawie konsumenckiej przypadku częściowego odstąpienia od umowy, ani Allegro nie opisało warunków takiego zwrotu w swoim regulaminie (być może niby to niedopatrzenie jest celowe, aby nie posiadać Regulaminu w którym przy jednakowej wartości transakcji raz przysługiwałaby opłata za dostawę, a w innym przypadku nie, czyli "tylko frajerzy płacą za dostawy"), a strony umowy czyli sklep i konsument zaakceptowały Regulamin Allegro Smart!, to po częściowym odstąpieniu od umowy, należy pobrać opłaty od obu stron umowy zgodnie z cennikiem dostaw Allegro Smart!

Piotr
oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@www_e_sklep_pl  Zwrot do paczkomatu InPost jest darmowy niezależnie od wykupienia Smarta przez klienta.

Inna rzecz to regulamin Allegro. On musi bazować na przepisach konsumenckich i basta. Nie może górować nad tymi przepisami.

Poza tym w pełni się z Tobą zgadzam 🙂

Wiola
oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#11 Animator#

@Wioletta2701  napisał(a):

@www_e_sklep_pl  Zwrot do paczkomatu InPost jest darmowy niezależnie od wykupienia Smarta przez klienta.🙂


Dokładnie tak! Dlatego ani razu nie podważałem "darmowych zwrotów" w Allegro Smart! - również w przypadku częściowego odstąpienia od umowy.

Piotr
oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#11 Animator#

@Client:79179573  napisał(a):

@Mikleks 

Przyczyną irracjonalnego lęku przed zwróceniem konsumentowi jego pieniążków jest sowiecka mentalność (niektórych) sprzedawców. 


Chyba mylisz DARMOWE ZWROTY z DARMOWĄ DOSTAWĄ. Zawsze DARMOWĄ!!! Jeżeli będziemy przyzwalać na patologię, to będziemy niszczyć rynek. W końcu przecież możemy do każdego towaru dodać z góry 8,99 za Paczkomaty i nic nigdy nie kupisz taniej! To, że to jest teraz mniejszość transakcji, to prawda! Prawdą jest też to, że jest to PATOLOGIA i staje się coraz bardziej popularna wśród kupujących. Myślę, że obrażasz ludzi uczciwych pisząc, że mają sowiecką mentalność. Nie bawiłbym się w psychologa, tylko otworzył własną działalność i spróbował własnych sił w handlu na Allegro. Zobaczymy jak się owa mentalność zacznie zmieniać w Twojej głowie?

Piotr
oznacz moderatorów

aneta_sk1
#8 Zapaleniec#

To może trzeba doczytać ze nie płaci się tylko prowizji od sprzedaży tylko również prowizję od transportu dotyczy to paczkomatów jak i kuriera. Jeżeli wystawia się tanią rzecz za 1zł procent prowizji sięga nawet 25% a do tego jeszcze prowizja od transportu.

oznacz moderatorów