anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot uszkodzonego towaru

MAMY ROZWIĄZANIE!
rebirth87
#7 Wielbiciel#
  • Witam
Mam taką sytuację jestem osobą prywatna i ktoś wylicytował odemnie komputer na allegro wysłałem 100 % sprawny 
Są screeny na aukcji z  testu karty graficznej dysku itd.. 
Należycie zabezpieczony w środku folią bombelkowa żeby nic się nie urwało 
Kupujący twierdzi że karta graficzna nie działa 
I straszy mnie złożeniem wnioski do pok 
Skoro ja wysłałem 100% sprawny (są screeny i świadkowie że wszystko działało) czemu mam być stratny i dostać spowrotem uszkodzony oraz pokrywać koszty wysyłki 
Czy teraz tylko kupujący ma prawo i żeruje na sprzedawcy 
Teraz trudno powiedzieć czy podczas transportu się coś stało czy może kupującemu upadł czy coś innego robił z tą kartą graficzną 
Wiem jedno ja wysłałem sprawny 
Kiedyś miałem sytuację że kupujący bezczelnie chciał mnie oszukać i wyłudzić pieniądze odemnie kupił kartę graficzną sprawna twierdził ze jeden wentylator hałasuje ale nie chce dawać mi negatywa i proponuję bym mu odesłał 50 zł ja się nie dałem oszukać bo wiem co sprzedaje a on ta sama kartę wraz z kilkoma innymi wystawił u siebie 100 % sprawna nadal zaplombowana
O czy to świadczy zwykły Janusz biznesu 
Któremu było mało zarobić to pomyślał że jak nastraszy to zarobi jeszcze 50 zł na niej 
Poprostu ręce opadają 
Nadmienię nie wiem czy to coś zmienia że mam zaznaczone ze nie przyjmuje zwrotów czy negatywów w związku z uszkodzeniem przez kupujących czy podczas transportu 
Pozdrawiam Michał 
 
oznacz moderatorów
25 ODPOWIEDZI 25
kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Jako osoba prywatna zwrotów nie musisz przyjmować co innego jak byś prowadził działalność a komputer był produktem z twojego sklepu ,jednak jak taki klient złoży ci reklamację będziesz musiał się ustosunkować .Negatywów nie można nie przyjmować ,klient ma prawo zawsze do oceny nawet jak ciebie robi w wała ,takie ma niestety przyzwolenie regulaminowe.

oznacz moderatorów
rebirth87
#7 Wielbiciel#

A jeśli przyjmę zwrot i napisze mu ze zwrócę mu cześć pieniędzy 

kwotę zakupu komputera pomniejsze o cenę uszkodzonej karty graficznej 

oznacz moderatorów
rebirth87
#7 Wielbiciel#

Bo to ja mam dowody ze sprzęt został wysłany sprawny komputer nie ma plomb mógł z tą kartą robić co mu się podoba zresztą mogła mógł komputer mu upaść a nie na poczcie to jest elektronika wystarczy puknąć stuknąć i coś się popsuje 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Jako osoba prywatna nie musisz przyjmować zwrotów, tu mamy reklamację(nie działa karta graficzna) więc musisz to rozpatrzyć(rękojmia) masz na to 14dni, zaproponuj coś albo napraw, dogadaj się z kupującym, z pewnością otrzyma zwrot z POK.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@LEW433 Znowu wprowadzasz w błąd. To nie jest sprzedaż konsumencka, więc jakie 14 dni na rozpatrzenie? W tym przypadku nie ma dokładnie określonego terminu.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@rebirth87 Jeśli reklamację uznasz, nie możesz niczego pomniejszać.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@rebirth87 Odpowiadasz za towar z rękojmi przez 2 lata - kupujący w tym czasie może reklamować sprzęt. To nie jest zwrot bez podania przyczyny, których przyjmować nie musisz, ale musisz rozpatrzyć reklamację. Możesz to zrobić zdalnie, możesz też zażądać odesłania towaru do sprawdzenia. Jeśli reklamację uznasz, powinieneś sprzęt naprawić, wymienić, obniżyć cenę lub oddać wszystkie koszty, także koszt odesłania. Przy naprawie lub wymianie kupującemu również należy się zwrot kosztu odesłania. Jeśli reklamację odrzucisz, a klient ma rację, może otworzyć Dyskusję na Allegro i poprosić o pomoc pracownika serwisu, może też wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, a jeśli ją otrzyma, Allegro może żądać od Ciebie zwrotu kosztów, może też (nie musi) zablokować Ci konto. Wiele zależy od przebiegu Dyskusji i dowodów. Nie możesz nie przyjmować negatywów, nie masz możliwości ich blokowania.

oznacz moderatorów
rebirth87
#7 Wielbiciel#

To kupujący może tak sobie bezkarnie uszkodzić rzecz która odemnie kupił i ja mam za to płacić? 

oznacz moderatorów
rebirth87
#7 Wielbiciel#

No coś jest chyba nie tak? 

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@rebirth87 A kto Ci każe płacić? Wyżej masz podany schemat, jak to działa i jak może się skończyć. Nie ma obowiązku uznania reklamacji, ale jest obowiązek jej rozpatrzenia.

oznacz moderatorów
rebirth87
#7 Wielbiciel#

Z tego schematu wynika jasno że kupujący ma prawa a sprzedawca żadnych on dostanie kasę od pok a oni ściągną ze mnie 

 

oznacz moderatorów
rebirth87
#7 Wielbiciel#

A co w sytuacji w której jasno pisze na mojej aukcji że nie przyjmuje zwrotów w związku po przez nie właściwe podłączenie i uszkodzenie podczas transporty czy to nie jest równoznaczne z tym że klient został poinformowany ze kupuje od osoby prywatnej i nie przysługuje mu żadna rękojmia 

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@rebirth87 Nie jest to jednoznaczne. Minęły czasy, gdy wystawiało się towary uszkodzone na Allegro i za nic się nie odpowiadało. Nawet jeśli klient otrzymał towar sprawny, który jednak ulegnie uszkodzeniu po dostawie, za wady odpowiada sprzedawca na podstawie rękojmi. Reklamację trzeba rozpatrzyć i ją uznać lub odrzucić. Nie ma obowiązku uznania reklamacji.

oznacz moderatorów
rebirth87
#7 Wielbiciel#

Tzn że rozpoczęły się czasy że kupujący może uszkodzić rzecz która kupił  która była 100% sprawna i nie opowiada za to a wszystkie koszty pokrywa sprzedawca 

oznacz moderatorów
Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@rebirth87 

Nie musisz przecież oddawać pieniędzy. Możesz przyjąć zwrot, wymienić kartę na sprawną (taką samą albo lepszą) jeśli faktycznie nie działa, i odesłać komputer. Koszty wysyłek ponosisz oczywiście Ty. Możesz sprawdzić kartę, stwierdzić że działa (jeśli działa), odrzucić reklamację i odesłać sprzęt kupującemu.

Nie napisałeś, czego domaga się kupujący. Wymiany, zwrotu pieniędzy, obniżenia ceny, czy po prostu zawiadomił Cię o niesprawnym komputerze? Jeśli kategorycznie żąda gotówki i nie chce odsyłać sprzętu, nie musisz się na to godzić.

oznacz moderatorów
Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@xyz96 

Rękojmia na towar używany kupiony od osoby prywatnej wynosi jeden rok. To oczywiście niczego tu nie zmienia, ale zaznaczam dla ścisłości.

oznacz moderatorów
rebirth87
#7 Wielbiciel#

Dostałem taką odpowiedź od kupującego.... 

Między czasie wczoraj złożyłem reklamację na poczcie polskiej. Do miesiąca czasu będzie odpowiedź. Jeśli będzie negatywna będę składał wniosek do allegro o zwrot kwoty za jaką najtaniej można kupić taką kartę. Pozdrawiam

 

oznacz moderatorów
rebirth87
#7 Wielbiciel#

Co teraz najlepiej zrobić i jeszcze jedna kwestia kupujący wylicytował komputer w okazyjnej cenie o oznacza to że karta graficzna po cenie rynkowej kosztuje jakies 90% ceny całego komputera i teraz gdybym miał mu oddać za rzekomo niesprawną grafikę to naprawdę bedzie miał komputer za darmo 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Jeżeli reklamuje musisz to rozpatrzyć, zażądaj żeby Ci odesłał kompa i wtedy będziesz wiedział co zrobić. Musisz zadziałać.

oznacz moderatorów