anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Konieczność argumentacji negatywa

Kategorie
Kupujący
Kupujący 264
Inne
Inne 71
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
12
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
65
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
87
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
54
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
239
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
165

Konieczność argumentacji negatywa

konto zamknięte
Nie dotyczy

Chciałbym aby była konieczność argumentacji komentarzy negatywnych. Tak, aby klient napisał co jego zdaniem było nie tak i dlaczego np. zaniża noty w komentarzach. Podobny obowiązek powinien dotyczyć również komentarzy pozytywnych jeśli ktoś wystawił np. notę za zgodność czy koszt wysyłki albo cokolwiek innego, mniejszą bądź równą 2 gwiazdkom.

Z jednej strony pomoże to nam jako sprzedawcom poprawiać swoją jakość, z drugiej, informuje innych potencjalnych klientów co było nie tak, a po trzecie, chociaż minimalnie będziemy w stanie się bronić przed nieuczciwymi transakcjami typu "po złości" czy odwetowe lub konkurencyjne.

28 Komentarze
Butiktalulla
#10 Popularyzator#

witam,

jest masa ocen błędnych ( Klient nie "dociągnął gwiazdek ) ale po prostu nawet nie pamiętał jak wyglądała transakcja - albo myli sprzedawców - oceniając hurtowo swoje zakupy po czasie. Sprzedawca nie ma praw obrony. Klient ma "gdzieś" prośbę o anulowanie. 

Mój pomysł : jeśli Klient np. za obsługę ( lub inny aspekt )  daje poniżej 5 gwiazdek ( oczywiście ma takie prawo )  - pojawia się obowiązkowe pole opisu - jeśli nie wpisze chociaż paru słów logicznego uzasadnienia dlaczego obniża - nie zatwierdzi oceny.

Co to da :

- nie będzie problemy "niedociągnięcia gwiazdek" - bo po prostu nie puści oceny. Klient od razu sam się zorientuje ,że się pomylił. 

- Klient będzie jednak musiał się zastanowić przed zaniżeniem oceny - dlaczego ( a nie wg. własnych humorków ) 

 - jeśli uzasadnienie to np. ciąg znaków lub "bo tak" - sprzedawca będzie miał prawo prosić Allegro - o usunięcie.

Co Wy na to ?

 

kolekcjoner608
#16 Inspirator#

Pomysł dobry i był tu już nieraz poruszany na forum ale klienci są traktowani inaczej i nie wolno ich do niczego zmuszać tym bardziej do uzasadniania swoich błędnych ocen.

AndreGoods
#9 Pomysłodawca#

Pomysł jest bardzo dobry. Tak samo przy wystawiany oceny nie polecam komentarz nie powinien być publikowany bez treści uzasadnienia. Wiem coś o tym straciłem po dwóch latach SS tylko dlatego że klient po 40 dniach wystawia nie polecam bez wcześniejszego kontaktu, informacji, sygnału. 

Butiktalulla
#10 Popularyzator#

to nie forma zmuszenia - nikt nie zmusza kupującego - nie muszą komentować - nie jest to obowiązkowe  - nie pasuje - niech zamkną okno 🙂 

Wg. mnie to forma poprawy jakości obsługi - a przecież Allegro na to naciska nie tak ?  - jeśli Sprzedawca dostanie info - co jest nie tak - może to naprawić. Obecnie jest - BO TAK. 

I jak poprawiać ? 

Client50766361
#9 Pomysłodawca#

Oceny błędne niechcący = oceny błędne przemyślane = jeden wniosek. System ocen to zabawa w piasku. Allegro ma to w wielkim poważaniu, liczy się kasa.

Butiktalulla
#10 Popularyzator#

też tak uważam - dlatego ten post. 

szejk-gmbh
#13 Ambasador#

Obecny system ocen jest niepełnosprawny, a pojawiające się co jakiś czas pomysły na jego modyfikację są spuszczane w klopie.

Butiktalulla
#10 Popularyzator#

niepełnosprawny to mało powiedziane 🙂 

oznacz moderatorów