anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Konieczność argumentacji negatywa

Kategorie
kupujący
kupujący 1037
inne
inne 216
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
349
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1006
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Konieczność argumentacji negatywa

konto zamknięte
Nie dotyczy

Chciałbym aby była konieczność argumentacji komentarzy negatywnych. Tak, aby klient napisał co jego zdaniem było nie tak i dlaczego np. zaniża noty w komentarzach. Podobny obowiązek powinien dotyczyć również komentarzy pozytywnych jeśli ktoś wystawił np. notę za zgodność czy koszt wysyłki albo cokolwiek innego, mniejszą bądź równą 2 gwiazdkom.

Z jednej strony pomoże to nam jako sprzedawcom poprawiać swoją jakość, z drugiej, informuje innych potencjalnych klientów co było nie tak, a po trzecie, chociaż minimalnie będziemy w stanie się bronić przed nieuczciwymi transakcjami typu "po złości" czy odwetowe lub konkurencyjne.

75 Komentarze
Butiktalulla
#13 Ambasador#

witam,

jest masa ocen błędnych ( Klient nie "dociągnął gwiazdek ) ale po prostu nawet nie pamiętał jak wyglądała transakcja - albo myli sprzedawców - oceniając hurtowo swoje zakupy po czasie. Sprzedawca nie ma praw obrony. Klient ma "gdzieś" prośbę o anulowanie. 

Mój pomysł : jeśli Klient np. za obsługę ( lub inny aspekt )  daje poniżej 5 gwiazdek ( oczywiście ma takie prawo )  - pojawia się obowiązkowe pole opisu - jeśli nie wpisze chociaż paru słów logicznego uzasadnienia dlaczego obniża - nie zatwierdzi oceny.

Co to da :

- nie będzie problemy "niedociągnięcia gwiazdek" - bo po prostu nie puści oceny. Klient od razu sam się zorientuje ,że się pomylił. 

- Klient będzie jednak musiał się zastanowić przed zaniżeniem oceny - dlaczego ( a nie wg. własnych humorków ) 

 - jeśli uzasadnienie to np. ciąg znaków lub "bo tak" - sprzedawca będzie miał prawo prosić Allegro - o usunięcie.

Co Wy na to ?

 

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Pomysł dobry i był tu już nieraz poruszany na forum ale klienci są traktowani inaczej i nie wolno ich do niczego zmuszać tym bardziej do uzasadniania swoich błędnych ocen.

AndreGoods
#9 Pomysłodawca#

Pomysł jest bardzo dobry. Tak samo przy wystawiany oceny nie polecam komentarz nie powinien być publikowany bez treści uzasadnienia. Wiem coś o tym straciłem po dwóch latach SS tylko dlatego że klient po 40 dniach wystawia nie polecam bez wcześniejszego kontaktu, informacji, sygnału. 

Butiktalulla
#13 Ambasador#

to nie forma zmuszenia - nikt nie zmusza kupującego - nie muszą komentować - nie jest to obowiązkowe  - nie pasuje - niech zamkną okno 🙂 

Wg. mnie to forma poprawy jakości obsługi - a przecież Allegro na to naciska nie tak ?  - jeśli Sprzedawca dostanie info - co jest nie tak - może to naprawić. Obecnie jest - BO TAK. 

I jak poprawiać ? 

Client50766361
#9 Pomysłodawca#

Oceny błędne niechcący = oceny błędne przemyślane = jeden wniosek. System ocen to zabawa w piasku. Allegro ma to w wielkim poważaniu, liczy się kasa.

Butiktalulla
#13 Ambasador#

też tak uważam - dlatego ten post. 

szejk-gmbh
#13 Ambasador#

Obecny system ocen jest niepełnosprawny, a pojawiające się co jakiś czas pomysły na jego modyfikację są spuszczane w klopie.

Butiktalulla
#13 Ambasador#

niepełnosprawny to mało powiedziane 🙂 

allegrojp
#7 Wielbiciel#

Uważam, ze nie powinniście brać pod uwagę opinii o produkcie jeśli kupujący nie wysili się na jakikolwiek tekst komentarza. Obecnie mam taki przypadek, że ktoś wystawił do mojego produktu dwie gwiazdki, tzn 'słaby', może przypadkiem, może coś klientowi nie pasuje, a może jest inna przyczyna.

Jest to krzywdzące; nic z tym nie mogę zrobić a może to powodować nieufność potencjalnych klientów.

Ba, nawet jeśli klient ma uzasadnione zastrzeżenia do produktu to taka opinia (same gwiazdki) w żaden sposób nie przydaje się do ulepszenia produktu.

StudioScorpion
#8 Zapaleniec#

Pomysł jest bardzo dobry!
Czasem borykam się z klientami, którzy ni z tego, ni z owego wystawiają negatywną ocenę, telefonów nie odbierają jak chcę się dowiedzieć co było źle, oczywiście ocena bez żadnego komentarza, tylko np 2 gwiazdki za obsługę klienta (Gdzie żadnej obsługi ani kontaktu z klientem nie było, bo nie dzwonił, nie pisał).
Zostałem z negatywem, którego nie mogę w żaden sposób wyjaśnić.

Bardzo przydałoby się wymuszenie komentarza kupującego jeśli coś mu się nie podobało - jak daje max, ok, szybka ocena i po sprawie, ale jak coś niżej, to powinien napisać co było źle, żeby sprzedający wiedział na jakim aspekcie się skupić i go poprawić. 

oznacz moderatorów