anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Naprawa / Reorganizacja Systemu Komentarzy

Kategorie
kupujący
kupujący 1058
inne
inne 217
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
385
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
198
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1009
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Naprawa / Reorganizacja Systemu Komentarzy

pinsplash
#21 Demiurg#

Naprawcie ( zmieńcie ) system komentarzy – jak najszybciej!

Było to już postulowane wiele razy , chociażby tu:

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/konieczno%C5%9B%C4%87-argume...

lub tu :

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/komentarz-gwiazdki-tylko-do-...

Przy pomocy waszej „jakości”, system komentarzy ma duży wpływ na sprzedaż na Allegro. Każde niepełne gwiazdki to spadek jakości, a co za tym idzie bezpośredni wpływ na pozycjonowanie, smarta itp., a co za tym idzie spadek sprzedaży – są wątki małych sprzedawców, lub początkujących którym jeden negatyw potrafi wpłynąć na sprzedaż znacząco.

Dlatego powinien być jak najbardziej uczciwy. Zwłaszcza teraz gdy będą tylko dwie miary, ocenianie stanie się jeszcze bardziej „ wpływowe”

Co zrobić?

  1. Uświadamiać Kupujących ( webinaria, ankiety, inne..? ) że np. 4 gwiazdki to bardzo zła ocena  na Allegro - inaczej niż w szkole. Była kiedyś dyskusja z kupującym który powiedział ze 5 gwiazdek daje tylko za coś ekstra ( gratis, bonus itp.) a jak wszystko jest w porządku to 4 – bo wg niego to dobra ocena. Tak nie jest! Zwłaszcza początkującym sprzedawcom, lub tym z mała ilością komentarzy może bardzo zaszkodzić.
  2. Zachęcać kupujących do wystawiania ocen !! Monety? Akcje promocyjne? Konkursy? Na chwilę obecną z dyskusji na Gadane wynika że wystawia oceny tylko ok 10% kupujących. To BARDZO MAŁO. Przy takim systemie, jeden lub dwa negatywy bądź obniżone gwiazdki potrafią zniszczyć dorobek sprzedawcy. Bo 90% zadowolonych ich nie wystawi. Przykłady z forów : jednorazowy emailing do kupujących którzy w danym miesiącu nie wystawili komentarza – kulturalny z prośbą o wystawienie. Reakcja : ZERO. Drugi : rozmowa telefoniczna : „Proszę Pana jak nie wystawiłem komentarza to znaczy ze wszystko jest ok ! Wystawiam tylko negatywy”. Taki system po prostu zafałszowuje rzeczywistość. Może domyślnie komentarz np. neutralny? Taki z automatu?
  3. Jeżeli nie ma 5 gwiazdek, konieczność uargumentowania komentarza przez kupującego ( np. minimum 50 znaków ). Tak aby sprzedawca miał się do czego odnieść.
  4. Zastopować coraz bardziej rosnący proceder „szantażu komentarzowego”. Jak nie dostanę gratisu to wystawię negatywa. Jak nie przyjmiesz nieuzasadnionego zwrotu po miesiącu to negatyw. Jak nie obniżysz ceny do takiej jak ja chcę ( już po zakupie) to dowalę negatyw itp. Itd… To obecnie plaga coraz bardziej się rozrastająca.
  5. Wprowadzić brak możliwości oceny tych parametrów które nie dotyczą transakcji. Np. : nie odebrał kupujący paczki? Nie może ocenić zgodności z opisem.
  6. Pomysł mglisty 😊 : dodać coś na kształt oceny przewoźnika ? Tak aby Kupujący nie oceniał sprzedawcy przez pryzmat „nawalenia” firmy przewozowej.  Zagubienie paczki, za długi czas dostawy, niedosłanie kodu, niekulturalny kurier, włożenie paczki do górnej linii skrytek a ktoś ma 150cm wzrostu itp. Itd…
  7. TO TEMAT NA INNY WNIOSEK ale zahacza o ten : Opiszcie dokładnie, że podawany czas dostawy jest SZACOWANY / PRZEWIDYWANY a nie Gwarantowany. I ze ma niewiele wspólnego z rzeczywistością, oraz NIE JEST to podawane przez Sprzedawcę tyko dodawane przez Allegro. A za to bardzo często Sprzedający dostają niezasłużone negatywy „miało być na piątek – jest w poniedziałek” „Już dwa dni a paczka nie wyjęta z automatu paczkowego” itp. itd
74 Komentarze
kostas11
#21 Demiurg#

Dla mnie jest też nie zrozumiałe karanie spadkiem jakości za czas dostawy na który nie mamy wpływu, co ma do jakości obrót czy udział w akcjach sprzedażowych 😞

Komentarze które nie są weryfikowane, i jak wspominasz jeden może zrujnować sprzedaż 😞

A konkurencja ściga coraz więcej sprzedawców którzy mają dość, szczególnie mniejszych 🙂

Client:94057046
#14 Krzewiciel#

"Na chwilę obecną z dyskusji na Gadane wynika że wystawia oceny tylko ok 10% kupujących. To BARDZO MAŁO."

 

Nie, to jest bardzo dużo. Oczekiwanie liczb rzędu 50% czy więcej to jest absurd i kompletnie nierealna rzecz. Zresztą wystarczy spojrzeć na konkurencyjne serwisy, za granicą szczególnie gdzie towar dociera do klienteli międzynarodowej. Tam nie ma miliona ocen i opinii, tylko tysiące. Ludzie zwyczajnie ich nie wystawiają, bo mają to gdzieś dopóki kupili, pasuje, działa itd. 10% to wbrew pozorom jest całkiem dobry wynik.

 

Tak samo ludzie wystawiający tylko negatywy jak coś jest nie tak - może to niesprawiedliwe, ale tacy są właśnie ludzie. Nie czują potrzeby dzielenia się ze światem tym, że coś kupili. Ale czują solidarną potrzebę informowania, kiedy występuje problem - aby przestrzec innych. Monety tylko tymczasowo zwiększą napływ pozytywnych opinii a raczej i bez większego rezultatu. Zresztą takie można klepać setkami, więc musieliby te monety podzielić na allegroszówki, czy coś, żeby to się zwracało. Ce Neo miało taki system i go wygaszają w tym roku. 🙂

 

3 punkt jest fair, tutaj racja. Jeżeli coś jest nie tak, klient chciałby wiedzieć czytając opinie - co się stało i dlaczego. Tutaj skorzysta na tym i kupujący i sprzedawca.

 

4 punkt powinien być banowany jako zakazany proceder na Allegro, ale oczywiście Allegro umywa ręce i każe iść do sądu. Moim zdaniem skoro kontrolują tak mocno wiadomości wysyłane przez sprzedawców, mogą też wykrywać szantaż od kupujących.

 

5 punkt - sytuacje bywają różne. A co, jeżeli ktoś kupił przedmiot, dopytał o coś sprzedawcę i okazało się, że opis był niewłaściwy? Takie sytuacje mogą wystąpić, przesyłka może być w drodze a klient może jej już nie chcieć. Wszystko się zgadza, negatyw za niezgodność z opisem. Jednak tutaj nadal byłby punkt 3, który by informował o tym, co się właściwie stało.

 

6 punkt - ludzie będą i tak pisać tobie negatywy. Głupoty ludzkiej nie naprawi taka zmiana. Na Ce Neo to widać.

 

7 punkt - Allegro tu powie "nie", bo to ma przyciągać ludzi i dokładnie tak zostało zaprojektowane. To ma wzbogacać Allegro, mając gdzieś to, co sprzedawca chce. Rozwiązaniem jest uciekać do miernej konkurencji.

 

"Przy pomocy waszej „jakości”, system komentarzy ma duży wpływ na sprzedaż na Allegro. Każde niepełne gwiazdki to spadek jakości, a co za tym idzie bezpośredni wpływ na pozycjonowanie, smarta itp., a co za tym idzie spadek sprzedaży – są wątki małych sprzedawców, lub początkujących którym jeden negatyw potrafi wpłynąć na sprzedaż znacząco."

 

Tylko Allegro tego nie widzi. Widzi rosnące słupki sprzedaży na wykresie. Nikt nie pochyli się nad problemem drobnych sprzedawców, bo ich odejście będzie mało odczuwalne. Mogliby śmiało powiedzieć dzisiaj, że poniżej progu sprzedaży w ciągu n miesięcy sprzedawca zostanie zablokowany albo wysłany z automatu na Allegro Lokalnie. I nie straciliby. 🙂

pinsplash
#21 Demiurg#

@kostas11 Sprzedawcy obrywają często ( lub bardzo często) za to na co nie mają wpływu ( np dostawa ), lub za to co doda "od siebie" allegro ( że wspomnę o czasie dostawy lub produktyzacji). Jak sprzedający może brać za to odpowiedzialność?

Client:94057046
#14 Krzewiciel#

@pinsplash Bo wyraziłeś na to zgodę.

pinsplash
#21 Demiurg#

@Client:94057046 No właśnie jestem ciekawy, pod który punkt można podciagnąć ten szacowany czas dostawy...

Client:94057046
#14 Krzewiciel#

@pinsplash A to pytaj moderatorów, może ktoś ci znajdzie ten punkt. 😉

sadliks
#9 Pomysłodawca#

Dzień Dobry 

Opiszę moją sytuację która mocno mnie zirytowała:

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/pocz%C4%85tkuj%C4%85cy-sprzedawcy/sprzeda%C5%BC-uszkodzonego-lapto...

Dyskusja zakończyła się na moją korzyść(mam dyskusję jako rozwiązaną) a kupujący nie dość, że dostał niesłusznie zwrot z POK to jeszcze napisał komentarz negatywny nieprawdziwy.

Odpisałem na niego. 

Prośba do allegro nic nie dała.

Mam ochotę go zgłosić z tytułu pomówienia i założyć sprawę cywilną. Ale strat nie mam żadnych, jestem prywatnych sprzedawcom szkoda mi czasu. 

 

sisa3
#10 Popularyzator#

Bardzo dobrze to opisałeś i popieram wszystko a odniosę się do pomniejszonych gwiazdek.

W 99% przypadków kupujący nie wiedzą o co chodzi z tymi komentarzami, gwiazdkami. Dużo moich usuniętych komentarzy jest na moją prośbę bo dostałam za mało gwiazdek.

Kiedy piszę do kupującego co było nie tak, okazuję się że wszystko jest ok a oni chcieli wystawić 5 gwiazdek. Pewnie coś źle kliknęli i wyszło gwiazdek mniej.

Taki opis przy wystawianiu oceny pomniejszonej to bardzo dobry pomysł, kupujący zorientuje się sam ze coś kliknął nie tak.

Co do szantaży komentarzami to ręce opadają, nie wiem czemu allegro na to pozwala, ale nie tak dawno w wątku założonym przez sprzedawcę przecież dostaliśmy odpowiedź że raz można 😉

Jak dla mnie poprzedni system komentarzy był lepszy bo widziałam negatywa, widziałam za co był wystawiony ale też widziałam kto go wystawia, ile wystawia tych negatywów i za co je wystawia.

To było dla mnie wiarygodne.

Jeżeli ktoś szachował nimi na lewo i prawo to dla mnie jego komentarz nie był wiarygodny i to mi wystarczyło.

Allegro chciało pomóc ale zaszkodziło tym nowym systemem komentarzy, bo z jednej strony jest szantaż klientów ale też i sprzedawców którzy groźbami walczą o usuniecie negatywów lub dodanie gwiazdek.

Dla mnie wszystkie komentarze(oczywiście bez tych niedozwolonych) powinny zostawać, ale nie wpływać na jakość sprzedaży, tutaj leży cały problem komentarzy.

Kupujący sam oceni czy negatyw był słuszny czy od pieniacza, naciągacza.

kaliszaneczka-x
#15 Entuzjasta#

No właśnie na nowym koncie dostałam takie cos:

kaliszaneczkax_0-1656919997301.pngkaliszaneczkax_1-1656920031345.pngkaliszaneczkax_2-1656920077404.png

 

Cukierniczka za 33zł wysłana paczkomatem za 8.99. Nie wiem Pani chyba konto testowe miała, bo nawet jakbym smarta miała to to by się niekwalifikowało...  To jest chore, żeby na zwykłym koncie z nie dużą ilością samych pozytywów mieć 400-600 pkt, a jeden komentarz negatywny czy tylko zaniżona ocena za wysyłkę robiła -2000. 

pinsplash
#21 Demiurg#

@kaliszaneczka-x Niestety tak to właśnie działa 😞 . pewnie jakbyś Pani spytała czy zna tańszą metodę wysyłki to byś wywołała konsternację. Ta miara znika ( ocena kosztów wysyłki), ale to nie znaczy że w pozostałych kupujący nie będą się "popisywać"

oznacz moderatorów