anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zmiana w systemie komentarzy

Kategorie
kupujący
kupujący 855
inne
inne 169
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
3
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
105
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
992
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
505

Zmiana w systemie komentarzy

konto zamknięte
Nie dotyczy

Koszt wysyłki w notach powinien zostać wycofany lub zmieniony. Ocenie powinien podlegać jedynie fakt czy np. sprzedawca nie żądał jakichś dodatkowych opłat powyżej tych, jakie były widoczne na aukcji. Obecnie bowiem zdarza się, że mamy zaniżane noty nawet przy kosztach wysyłek narzucanych przez Allegro (czyli np. 8,99 za paczkomat). Prawda jest taka, że dopłacamy do każdej takiej przesyłki, kupując karton, taśmę, płacąc od tego podatek dochodowy. Dlaczego więc klienci nas krzywdzą i zaniżają noty? Każdy widzi jaki jest koszt przed zakupem, więc jeśli komuś nie odpowiada gdyż twierdzi, że jest za drogo, to niech poszuka tańszej oferty z teoretycznie "darmową" dostawą. Kiedyś Allegro usuwało takie komentarze, nawet pozytywne. Niestety od pewnego czasu Was to nie interesuje.

Generalnie można się zastanowić czy nie przejść na system krótkiej ankiety do każdej noty (np. po 3-5 pytań, za każde 1*), tylko z tym chyba nie każdemu klientowi chciałoby się bawić 😕

Wprowadzenie systemu oceny kupujących. Tak, było kiedyś tylko były też przegięcia. Jednak żeby nie było, że to narzędzie do odwetu, zastraszania itp. to proponowałbym jakieś zamknięte opcje wyboru. Np. czy klient zapłacił w terminie 7 dni (tak/nie), czy klient odebrał paczkę pobraniową (tak/nie), czy klient był miły (tak/nie). Niech to nie będzie nawet na zasadzie pozytyw/negatyw jak u sprzedawcy, ale jednak niech daje jakiś obraz klienta. Dodatkowo powinno być jakieś pole na drobne osobiste uwagi, załóżmy na jakieś 300-400 znaków. Jest bowiem dużo osób, które nie opłacają zamówień, nie odbierają pobrań albo są wręcz delikatnie mówiąc, "niegrzeczne". Niech mają przy sobie takie staty. Wtedy np. jeśli ktoś notorycznie nie odbiera pobrań może nie być obsłużony przez sprzedawcę, który miałby mu coś wysłać taką formą przesyłki. Po co ma ryzykować, że paczka do niego wróci. Teraz niestety kupujący czują się tutaj bezkarni. Bo przecież to oni mają narzędzie do oceny sprzedawcy i nam mogą wszystko nawciskać.

 

39 Komentarze
msniezek
Administrator
Administrator
Status zmieniony na: Weryfikowany

@konto zamknięte w przyszłym roku planujemy prace nad systemem komentarzy. Sugestię zostawiam otwartą, gdy tylko pojawią się bliższe informacje - wrócimy do Was. Dziękuję!

marcello-jubiler
#9 Pomysłodawca#

komentarze powinny zostać zastąpione ocenami od 1 do 5 lub od 1 do 10

i zrobić wtedy w zalezności od sredniej jakies nazewnictwo typu ekstra sprzedawca itp...

wyłączyc mozliwosc wpisywania tresci w ocene.klienci czesto wypisują brednie tylko po to zeby się dosłownie wyrzyć na sprzzedającym. pozniej są z tego powodu nieprzyjemne sytuacje. klienci piszą pomówienia w komentarzach, sprzedawca na tym traci skarzy sie do allegro , allegro mu odpowiada ze nie ingeruje w "subiektywne oceny" zeby sprzedawca szedł z tym do sądu itd...

sprzedawcy pozniej grożą kupującym sądami ci sie stresuja i pisza do allegro ze kotos ich zastrasza...

zamkniete koło ... po co to ??

msniezek
Administrator
Administrator

@marcello-jubiler oceny od 1 do 5 (aktualnie w trzech obszarach) już na Allegro od dobrych paru lat funkcjonują. A co do Twojej propozycji, żeby zrezygnować z tekstowej treści komentarzy - sprzedający mają raczej postulat przeciwny, aby była ona obowiązkowa... Jak widzisz, co sprzedawca, to opinia.

marcello-jubiler
#9 Pomysłodawca#

tak tak wiem.... zrobicie wszystko dla kupującego... szkoda tylko ze w wiekszosci przypadków negatywnych komentarzy są to próby wyłudzenia czegoś od sprzedawacy. nie raz miałem sytuację ze jak był jakiś mały problem z zamówieniem dostawałem maile typu albo dasz mi ten towar za darmo albo cię obsmaruje w komentarzu pomimo ze proponowało się wymiane towaru na nowy albo zwrot towaru

 

po za tym

co raz wiecej ogloszen w siec typu " wykończymy twoją konkurencję" itd...

 

no ale przeciez to są tylko "subiektywne oceny kupującego" wam nic do tego

big-xl
#9 Pomysłodawca#

proponuję zmianę pytania przy ocenie "kosztu wysyłki" i punktację: Czy sprzedawca zmienił koszt wysyłki na większy bez uzgodnienia z kupujący? Tak/Nie. Jeśli "Tak" to Allegro ma prawo mocno zaniżyć ocenę. 

domkar04
#14 Krzewiciel#

ocena za koszt wysyłki powinna zniknąć - jeżeli kupuję przedmiot, to oznacza, że akceptuję także jego koszt wysyłki. bo chyba nie kupuję specjalnie przedmiotu z dostawą za 200 złotych by móc później wystawić 1 gwiazdkę za koszt wysyłki? no i są przypadki, że klienci wybierają np. dostawę za 20 zł, a mogli wybrać taką za 6 zł, a później dają niską ocenę kosztów wysyłki. no to już jakby jest ich problem, koszt wysyłki zaakceptowali składając zamówienie.

zamiast tego powinna się pojawić ocena czasu realizacji zamówienia - to nie jest to samo co ocena czasu dostawy. dostawa zależy częściowo od przewoźnika, ale czas realizacji (wysłania, nie dostarczenia) zamówienia w pełni zależy od sprzedawcy. chodzi o czas, w jakim sprzedawca wydrukował etykietę, zapakował paczkę i ją wysłał. a czy ta paczka dotrze do klienta w ciągu 1 dnia czy 3 dni to już nie zależy od sprzedawcy i to by już nie mogło podlegać ocenie. a jako kupujący mam prawo ocenić w gwiazdkach np. fakt, że sprzedawca wysyła towar po 4 dniach, chociaż w ofercie zadeklarował czas wysyłki do 24h.

no i może jeszcze ocena jakości realizacji zamówienia / ocena przygotowania paczki - czyli czy sprzedawca dobrze zapakował paczkę, czy ją prawidłowo zabezpieczył, czy oddzielił np. proszek do prania od produktów spożywczych etc. dzięki czemu inni kupujący by wiedzieli, jak dany sprzedawca prawdopodobnie zapakuje ich paczkę.

no i osobna ocena przewoźników - żeby inni kupujący wiedzieli, z kim mają do czynienia.

ScarAngel
#8 Zapaleniec#

Jako kupujący całkowicie popieram, kupując coś widze ile zapłacę za przesyłkę, jak koszt wysyłki jest za wysoki, mogę zrezygnować z zakupu.

Ocena powinna być za zgodność, czas realizacji zamówienia (bez czasu dostarczenia), ocenę dostawcy (czas, stan paczki, czy została dostarczona tam, gdzie miała być, czy wylądowała w jakimś punkcie odbioru), obsługę klienta, która byłaby dostępna dla kupującego po zamknięciu "sporu" który to powinien być zamieniony na "reklamacje".

 

 

solid24pl
#9 Pomysłodawca#

W sumie nie jestem za całkowitym usunięciem komentowania kosztów dostawy, ale za modyfikacją.

Mam sprzedaż ze smartem i uważam, że w sytuacji kiedy przesyłka kwalifikuje się do tego programu nie powinna mieć możliwości oceny tylko domyślnie 5 gwiazdek.

Przez to, że tak nie jest, klienci którzy kupują za mniej niż 40zł i nie kwalifikują się do darmowej wysyłki wystawiają 4 gwiazdki, a sprzedawca traci np Super Sprzedawcę lub ma obniżoną Jakość sprzedaży. 

To zmora małych sprzedawców i bardzo zniechęca, tym bardziej, że kupujący płaci za wysyłkę np do paczkomatu 8,99, my za nią płacimy 8,99 (nawet nie doliczamy kosztów pakowania) i dostajemy 4 gwiazdki... strasznie to słabe

glenmoranghie
#13 Ambasador#

Ocena kosztu wysyłki powinna pozostać, ale powinna zostać zmodyfikowana. 
Słusznie podnosi się kwestię, że oferty ze smartem powinny z automatu mieć pięć gwiazdek, bo w tych ofertach są zawsze dostępne tanie formy wysyłki. 
To samo powinno obowiązywać w ofertach w których udostępnione są tanie formy wysyłki bez zawyżania kosztów. 
Często jednak występuje problem z pozostałymi ofertami, gdzie sprzedawca wystawia przysłowiowe śrubki po 1PLN, a jedyną oferowaną formą wysyłki jest kurier za 25zł. Absurd, ale czasem nikt inny takich śrubek nie oferuje, więc kupuję bo nie mam innego wyjścia klnąc na koszt wysyłki. w takiej sytuacji musi być możliwość pojechania mu po gwiazdkach, niech się następnym razem puknie w czerep i udostępni choćby paczkomat albo allegro polecony. Ten problem jest prawdziwą zmorą i nie ma bata na takich głupich sprzedawców. Czy oni nie pojmują że strzelają sobie w stopę?

oznacz moderatorów