
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Jestem jedną z "uszczęśliwionych" osób która przechodzi jakieś nonsensowne testy w których allegro narzuca przewoznika w przesyłkach smart. We wszystkich ofertach jest podany kurier dpd smart którego nie mogę dodać. Absurd goni absurd. Nie po to płacę allegro smart żeby nie moc wybrac przewoznika. Nie chcę kurierów pocztex, ups czy innych którzy mnie zawiedli. Chcę wybrac przewoznika dpd z którym nie mam problemów, paczki przywozi na czas itd. Mimo że płacę za smarta odebraliście mi wybór. Zakończcie te durne testy i pozwólcie ludziom wybrac to co im odpowiada.
Wychodzi na to że ja przez 5 tygodni nie zrobię zakupów na allegro. Poczekam na zakończenie testów.
Jeszcze jedno pytanie do twórców ów godnego pożałowania pomysłu... jak zbadacie zadowolenie klientów że swojego testu? Na jakiej podstawie uznacie że test się powiódł czy to była porażka? Bo chciałabym wyrazić swoją opinię na ten temat w ankiecie dotyczącej właśnie tego. Patrząc na niezadowolenie innych klientów wasz test nie zdał egzaminu. I chyba będę wnosić o zwrot kosztów smart za te 5 tygodni testów gdzie nie mogę wybrac przewoznika.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@TomBanknoter niestety są produkty które mogę zamówić tylko przez Allegro bo wysyłka ze sklepu wyszłaby np. 60 zł. Czasami zależy mi na czasie i jestem zmuszona zrobić zakupy. Jak widać niepotrzebnie. Jeśli produkty byłyby wysłane tak jakbym sobie tego życzyła czyli przez dpd to miałabym je w poniedziałek około 11. A tak jest środa. Jutro swieto a ja wyjeżdżam... tyle w temacie...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@gargulce2 polecam złożyć do one reklamację za niedostarczenie w terminie i domagać się odszkodowania. Ich kurier ma 3 dni robocze na doręczenie i oczywiście nie wywiązał się to niech każdy poszkodowany składa o odszkodowanie u ciebie powód np towar potrzebny na wyjazd nie doręczony w terminie zakładając że w takim celu był zamawiany
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@gargulce2 to tak wcale idealnie nie wygląda
gdybyś zamówiła u nas przez dpd też byś nie miał tych produktów
w przeciwieństwie do inposta
i tak jest u wielu sprzedawców
serwis pozbawił sprzedawców publicznego określenia, który kurier jest dla nich główny i najszybszy
polecam telefony do sprzedawców przed zakupem w celu ustalenia najlepszego dostawcy dla obu stron

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@RED polecam telefony do sprzedawców przed zakupem w celu ustalenia najlepszego dostawcy dla obu stron
Czemu miałyby służyć takie ustalenia? Żadna ze stron transakcji nie ma wpływu na to, jakiego kuriera wybierze system z udostępnionych przez sprzedawcę. Strony nie mogą uzgodnić wyboru dostawcy ani przed zakupem, ani po zakupie.
Jeśli idzie o standardowe dostawy DPD czy DHL, to bardzo rzadko zdarza się, żeby przesyłka nie dotarła do odbiorcy w następnym dniu roboczym po nadaniu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@-Sainkho- kontakt pomiędzy stronami nie ważne która do kogo się odzywa ma to na celu uświadomienie kupującego że darmo smartem nie równa się szybko / pewnie i że do niego dotrze bo wylosowała mu się akurat taka badziewna firma przewozowa jak zielone dziadostwo. Więc jeśli zależy mu na czasie i pewności dostawy to zawsze może odstąpić i zakupić 2 raz płacąc za taką formę doręczenia jaka mu pasuje i być pewny że zakup potrzebny na już dostanie w terminie na 99%. Albo na odwrót można dopytać czy sprzedawca może zmienić przewoźnika i na jakiego a nawet dopłacić sobie mniej za dostawę jak wyjdzie że akurat u tego przewoźnika sprzedawca ma własną umowę z nim. A już w ekstremalnych przypadkach że już bardziej głupiego rozwiązania nie ma i nie wiem czy tak się uda zamawiać x razy i odstąpić od umowy y razy przed wysyłką aż polosuje normalnego przewoźnika a i tak nie wiadomo czy allegro nie przekaże podwykonawcy partaczowi...

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@az1rael Z całego Twojego wywodu wynika tyle, że zakupy ze Smartem na nowych zasadach stały się mało sensowne dla osób, które chcą korzystać z darmowych przesyłek kurierskich.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@-Sainkho- smart im w zeszlym roku zjadł te 30% przychodów wiec allegro patrzy jak tu ciąć koszty a taniej mają u tych partaczących przewoźników lub siebie więc pod płaszczykiem troski o klienta wciskają mega kit kupującym super usługą w smarcie tak ci dobierzemy dostawę, że cud miód i orzeszki ... nigdy nie twierdziłem że tam pracują normalni menedżerowie bo tylko ktoś paranormalny by wymyślił taki syf ale takie czasy nastały, że oszczędności szuka się w cięciach wydatków co odbija się w jakości np afera intela
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@RED Przestań, przecież sprzedający ciągle narzekali i nadal narzekają ze nie maja na nic czasu, że kupujący im zawracają "gitarę" a teraz piszesz żeby dzwonić do nich przed zakupem, żart!
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Wracając do mojej karmy dla psa, okazało się, że kurier one uszkodził paczkę, została przepakowana i dwa dni później trafiła w dużym kartonie, pies gdyby tyle czekał na tę karmę przekręciłby się z głodu. Normalnie DPD było na drugi dzień. Ja zgłosiłam sprawę do wielu miejsc, brakuje jeszcze mediów , teraz sezon ogórkowy ,zamiast tutaj wylewać żale , piszcie do gazet, będą mieli o czym pisać , jak sprawa będzie na tyle głośna, to zobaczycie szybko się zmieni. Osobiście Smart już nie przedłużę albo się bardzo zastanowię , kończy się we wrześniu, przez ostatnie mc zafundowali mi brak możliwości kuriera - więc zamawiałam głownie do paczkomatu , tylko karmę dla psa nie, bo jestem osobą niepełnosprawną mam uszkodzony kręgosłup, gdyby nie to , to bym **piiip**zielała do tego paczkomatu z wózkiem po karmę i tyle. Czuję , że nic nie mogę większego kupić, bo będzie oczywiście problem. Kurier ONE przemęczeni, wkurzeni, że mają karmę dostarczyć, tak jakbym to ja miała na to wpływ. Czas faktycznie zamawiać innymi portalami, które nie robią problemu po co się męczyć. Czuję się jak niesprawna umysłowo i ubezwłasnowolniona, że samodzielnie nie mogę wybrać kuriera w ramach Smart. Fakt i tak zaoszczędziłam , bo ja tylko robię zakupy przez neta ale ... ostatnio tyle nerwów na tych kurierów, sprzedawcy też mają obowiązek mieć obsługiwać allegro one choć tego nie chcą, ale to jest warunek przy smart. A te tłumaczenia metodą zdartej płyty co mi to da , jak pies przez niedostarczenie karmy był głodny... i itak musiałam iść i w sklepie kupić... ?Była fajna usługa SMART to zepsuli

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
"gargulce2 to tak wcale idealnie nie wygląda gdybyś zamówiła u nas przez dpd też byś nie miał tych produktów w przeciwieństwie do inposta i tak jest u wielu sprzedawców"
@RED a niby dlaczego? Jeśli paczka była wysłana w piątek to w poniedziałek jest u mnie... jeszcze mi się nie zdarzyło żeby paczka dpd była później niż na drugi dzień roboczy. Kontakt z kurierem jest zawsze. W przeciwieństwie do innych.
Odnośnie moich paczek zamówionych w czwartek 08 sierpnia. Jest 17.08, paczki od poniedziałku są w magazynie. Były w doreczeniu we wtorek ale kurierka one zadzwoniła o 16.30 że ona już dzisiaj nie dojedzie i będzie jutro (w srode) rano. Kolejnej próby doręczenia brak. Telefonu nie odbiera... reklamacja złożona.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jestem po wymianie kilku reklamacyjnych emaili odnośnie Allegro Smart. Czytając zamknięty już temat https://spolecznosc.allegro.pl/t5/smart-dla-kupuj%C4%85cych/brak-wyboru-kuriera-w-smart/td-p/785603 wiem, że sporo osób jest grzecznie mówiąc wkurzanych wyborem kuriera Smart poprzez losowanie. Moja reklamacja została oczywiście odrzucona.
Można było oczywiście przeczytać w odpowiedzi generyczne wysrywy w stylu "allegro cały czas rozwija się dla konsumentów". Moim zdaniem robią z ludzi- hajs się kończy więc wybierają najtańszych kurierów.
Moim pomysłem jest pozew zbiorowy wobec allegro. Niech nie czują się królami internetu. Proszę o konstruktywne opinie- czy taki pozew w ogóle ma sens. pozdrawiam

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Morgoth667 Nie jestem pewien czy to by się udało z pozwem. Usługą Smarta jest udostępniać przesyłki za darmo w określonych ramach. Zmieniły się zasady wyboru kuriera ale nadal kurier sam w sobie jest za darmo powyżej pewnej kwoty. Można teoretycznie powołać się na to, że zmiana mocno ogranicza wybór ale nie jest to bezpośrednio powiązane ze Smartem.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Rozumiem ale czy sam brak transparentności jest podstawą do pozwu? Rzućmy kością i zobaczmy jaki kurier doręczy paczkę. Chociaż w ogóle by mnie nie zdziwiło gdyby allegro po prostu wybierało najtańszą opcję.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Morgoth667 Prześledziłem wątek i są podawane przez innych potencjalne podstawy prawne, które powinny uniemożliwiać budowanie regulaminu smarta w sposób pozwalający na "testowanie", które w istocie jest niejawną zmianą działania usługi. Nie jestem prawnikiem i ciężko mi ocenić na ile to dobry argument ale wydaje się całkiem solidny.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Organy kontrolne mają obowiązek reagować na zgłoszenia i sygnały konsumentów. Wydaje się mało prawdopodobne, żeby UOKiK nie wszczął postępowania w tej sprawie.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Zwłaszcza jeśli byłby to pozew zbiory- allegro wkurzyło wiele osób w tym temacie.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Przeczytanie wątku natchnęło mnie właśnie do tego pozwu.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Client:121447705 Żadna umowa o świadczenie płatnej usługi nie miałaby sensu, gdyby usługodawca mógł sobie dowolnie zmieniać jej warunki, tłumacząc, że to "testowanie" zmiany. Mamy opłacone z góry miesięczne lub roczne okresy rozliczeniowe, a "test" trwa już 4 miesiące! To są po prostu kpiny z konsumentów.
Większość osób, którym Allegro narzuciło nowe zasady Smarta, nie domaga się odszkodowania, tylko przywrócenia usługi do zgodności z umową. Choć jakby się nad tym zastanowić, to słuszne byłoby przedłużenie okresu świadczenia usługi każdemu, kto przez jej nienależyte wykonanie nie mógł z niej normalnie korzystać w okresie "testu".
Przede wszystkim jednak nie godzimy się na naruszanie naszych interesów konsumenckich, zatajanie niezwykle istotnych dla nas informacji i traktowanie nas jak idi○tów.
Jak Allegro chce zmuszać użytkowników do korzystania z określonych dostawców, to musi to robić w sposób jawny i za zgodą nabywców usługi.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Mądre słowa- zgadzam się w 100% 👍

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
(Sainkho) "Większość osób, którym Allegro narzuciło nowe zasady Smarta"
100% podlega "testom", co przez moment było publikowane i w tym wątku i w odpowiedziach na reklamacje.