Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Jestem jedną z "uszczęśliwionych" osób która przechodzi jakieś nonsensowne testy w których allegro narzuca przewoznika w przesyłkach smart. We wszystkich ofertach jest podany kurier dpd smart którego nie mogę dodać. Absurd goni absurd. Nie po to płacę allegro smart żeby nie moc wybrac przewoznika. Nie chcę kurierów pocztex, ups czy innych którzy mnie zawiedli. Chcę wybrac przewoznika dpd z którym nie mam problemów, paczki przywozi na czas itd. Mimo że płacę za smarta odebraliście mi wybór. Zakończcie te durne testy i pozwólcie ludziom wybrac to co im odpowiada.
Wychodzi na to że ja przez 5 tygodni nie zrobię zakupów na allegro. Poczekam na zakończenie testów.
Jeszcze jedno pytanie do twórców ów godnego pożałowania pomysłu... jak zbadacie zadowolenie klientów że swojego testu? Na jakiej podstawie uznacie że test się powiódł czy to była porażka? Bo chciałabym wyrazić swoją opinię na ten temat w ankiecie dotyczącej właśnie tego. Patrząc na niezadowolenie innych klientów wasz test nie zdał egzaminu. I chyba będę wnosić o zwrot kosztów smart za te 5 tygodni testów gdzie nie mogę wybrac przewoznika.
@-Sainkho- i tu masz jeszcze fragment regulaminu smarta
Allegro zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z uwagi na:
a. zmianę przepisów prawa mającą bezpośredni wpływ na treść Regulaminu;
b. nałożenie przez organy państwa określonych obowiązków mających bezpośredni wpływ na treść Regulaminu;
c. usprawnienie działania Usługi lub obsługi Nabywców;
d. poprawę ochrony prywatności Nabywców;
e. zapobieganie nadużyciom;
f. względy bezpieczeństwa;
Jak widać mogą zmienić regulamin smarta podczas trwania usługi więc mogą zmienić warunki usługi o czym informują mailem ktorego oczywiście nikt nie przeczyta bo po co więc nie odstapi od umowy na smarta tylko niemo akceptuje
@az1rael Naprawdę, ręce opadają, jak się czyta Twoje posty. Wyrywasz fragment z regulaminu i cieszysz się jak dziecko, że ci pasuje do narracji.
Po pierwsze, Allegro dokonało zmiany istotnych warunków świadczenia usługi w trakcie trwania opłaconych okresów rozliczeniowych. Po drugie - zmiana jest niekorzystna dla kupujących, co potwierdzają liczne wypowiedzi użytkowników w niniejszym wątku. Po trzecie regulamin nie został zmieniony i nie zostaliśmy w żaden sposób poinformowani o wprowadzonych zmianach.
Teraz przeczytaj art. X ust. 3 i 5 regulaminu Smart:
"3. Allegro poinformuje Nabywcę o zmianie Regulaminu za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej na adres Nabywcy widniejący w ustawieniach Konta, na co najmniej 15 dni przed wprowadzeniem tych zmian".
"5. W trakcie trwania opłaconych Okresów Rozliczeniowych Allegro nie będzie dokonywać zmian istotnych warunków umowy na niekorzyść konsumenta [...]".
@-Sainkho- a masz jakiś dowód że nie było informacji mailem od allegro o zmianie regulaminu? takim co trafia do spamu i jest usuwany w 2 dni ? dasz sobie obciąć rękę? To jest usługa allegro która wykracza ponad zakres uprawnień ustawy konsumenckiej allegro zapewnia ci w niej darmową dostawę i zwrot jako w warunkach usługi nigdzie nie pisze jakim przewoźnikiem do tego możesz zrezygnować ze smarta w każdym momencie i zostaną ci zwrócone środki za niewykorzystane miesiące
@az1rael a masz jakiś dowód że nie było informacji mailem od allegro o zmianie regulaminu? takim co trafia do spamu i jest usuwany w 2 dni ? dasz sobie obciąć rękę?
Ty tak na serio? Na początku regulaminu masz datę wprowadzenia ostatnich zmian. Aktualna wersja obowiązuje od dnia 16.10.2023 r.
@-Sainkho- i nic z tego nie wynika masz w regulaminie zapis o testach masz więc mogą testować by wg siebie ulepszyć funkcjonalność a tobie jak się nei podoba to możesz w każdym momencie wypowiedzieć smarta i dostać zwrot kwoty za resztę subskrypcji więc nie pasują zmiany to mówisz smartowi papa
Pierwsze zakupy po wygaśnięciu i wykupieniu na nowo Smarta. W dalszym ciągu nie mam możliwości wyboru określonego kuriera. Kupiłam 10 szt. produktu w cenie najniższej na Allegro. System wybrał kuriera, który mi nie odpowiadał. Anulowałam zamówienie (wpisałam powód). Chciałam ponowić zakup, choćby po to, żeby przekonać się, czy za drugim razem system wybierze tego samego przewoźnika (moderatorzy nie chcieli tutaj udzielić informacji na ten temat). Ponowny zakup nie był możliwy, bo "w tej ofercie sprzedający ograniczył możliwość zakupu większej liczby sztuk przez jednego kupującego".
Ten sam produkt kupiłam w bardzo dobrym sklepie internetowym, w niższej cenie, w większej ilości, z darmową dostawą kurierem, który mi odpowiadał. Przy okazji zamówiłam inne potrzebne mi produkty w cenach niższych niż na Allegro.
Od dłuzszego juz czasu, po wrzuceniu do koszyka zakupów, przy podsumowaniu i wyborze wysyłki, BRAK mozliwo,ści wyboru firmy kurierskiej ! Co jest grane ? Kupując, miałam ten komfort zawsze, że mogłam wybrac firmę kuriersą. Od dłuższego już czasu jest to niemozliwe. Jeżeli Sprzedający oferuje rózne opcje, dlaczego Allegro narzuca mi z którego kuriera mam korzystać ?!
A to jest grane, że to celowe działanie Allegro, tak sobie wymyślili i już.
Totalnie wkurzające. Korzystam praktycznie z jednej, jak dla mnie dobrej firmy kurierskiej, z której zawsze byłam zadowolona. Firma ta oferuje np. mozliwośc zmiany daty dostawy. Z czego czasami korzystałam. Można bez problemu dodzwonić się do kuriera (przychodzi Sms z nr telefonu do niego) . Zawsze wszystko bylo super. A teraz nie wiem co mi łaskawie Allegro zafunduje. Nosz, szlag !
😡
Cześć @marwikaa. Zmianę wdrożyliśmy już na początku roku. Szczegóły znajdziesz w tym artykule.
@MiMary Proszę się lepiej zorientować w temacie zmian, które wprowadza Allegro. Przywołany artykuł dotyczy wcześniejszego etapu, kiedy można było jeszcze samemu zdecydować o wyborze dostawcy:
"Co, jeśli chcesz wybrać konkretnego przewoźnika
W sekcji Metody dostawy kliknij [pokaż więcej metod dostawy]. Zobaczysz listę, z której wybierzesz konkretnego przewoźnika".
Aktualnie wielu użytkowników Smarta nie ma już takiej możliwości. Zmiana została wprowadzona niezgodnie z prawem, wbrew zapisom regulaminu usługi i po cichu, bez jakiejkolwiek informacji dla kupujących. Liczymy na szybkie wszczęcie postępowania UOKiKu w tej sprawie, bo skargi i wyrazy oburzenia na forum niestety jak dotąd nie przyniosły żadnego skutku.
Wątek główny na ten temat:
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/smart-dla-kupuj%C4%85cych/brak-wyboru-kuriera-w-smart/td-p/785603
Cześć @-Sainkho-. Przytoczyłam wskazany artykuł, ponieważ chciałam podkreślić, że ta zmiana nie jest niczym świeżym, a pierwsze wzmianki pochodzą już z początku roku 😉.
Dodam, że prowadzone przez nas testy zmian są zgodne z naszym regulaminem, a szczegółowy zapis na ten temat znajdziesz w tym miejscu.
Pierwsza zmiana, o której Allegro informowało w styczniu, nie wykluczała możliwości wyboru dostawcy przez kupującego.
Kolejna zmiana, o której pierwsze doniesienia pojawiły się na forum w kwietniu, jest wprowadzana stopniowo na kontach kolejnych użytkowników bez żadnej zapowiedzi, a polega na tym, że Allegro narzuca kupującemu dostawcę, jednocześnie ukrywając informację o tym, jaki to dostawca. Dopiero po zawarciu umowy i opłaceniu zamówienia kupujący dowiaduje się, jakiego kuriera wybrał system.
Zawarcie umowy bez pełnej świadomości co do jej warunków, zarówno po stronie konsumenta, jak i sprzedawcy, czyni transakcję ryzykowną. Kupujący może być zmuszony do odstąpienia od umowy lub zaakceptowania niekorzystnej dla siebie metody dostawy.
Allegro uniemożliwia sprzedającym spełnienie obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 12. ust. 1 pkt 8 ustawy o prawach konsumenta. Najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową na odległość przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o sposobie spełnienia świadczenia, tj. o warunkach dostarczenia towarów. Zgodnie z art. 22 UoPK informacja na ten temat stanowi integralną część umowy zawieranej na odległość i może być zmieniona jedynie za wyraźnym porozumieniem stron.
Całokształt działań Allegro związanych z wprowadzoną zmianą (określaną dla niepoznaki jako "testy") nosi znamiona nieuczciwej praktyki rynkowej, o której mowa w art. 6 ust. 1 oraz ust. 3 pkt 1 w zw. z art. 4 ust. 2 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym
oraz praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 3 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów.
@MiMary Dodam, że prowadzone przez nas testy zmian są zgodne z naszym regulaminem, a szczegółowy zapis na ten temat znajdziesz w tym miejscu.
Zapisy regulaminu serwisu odnośnie testów dotyczą podstawowych usług Allegro, które dla kupujących są bezpłatne.
Zgodnie z regulaminem Allegro:
12.1. "Spółka może świadczyć Użytkownikom inne usługi, wspomagające główną działalność Spółki lub ułatwiające Użytkownikom korzystanie z usług Spółki, [...] na zasadach określonych w regulaminach takich usług".
"Allegro Smart!" jest usługą płatną, świadczoną na podstawie odrębnego regulaminu.
Regulamin usługi Smart (dla kupujących) nie został załączony do regulaminu serwisu i nie stanowi jego części.
Co wiecej, regulamin serwisu w ogóle nie przewiduje usług płatnych dla kupujących (9.1. "Usługi świadczone przez Spółkę w ramach Allegro są odpłatne. Wszystkimi opłatami i prowizjami obciążany jest Sprzedający").
Ze względu na charakter umowy (usługa opłacona z góry na wybrany okres rozliczeniowy) zastrzeżenie w regulaminie możliwości "testowania" zmian byłyby niedozwolonym postanowieniem umownym, w sposób rażący naruszającym interesy konsumenta. De facto oznaczałoby, że Allegro przyznaje sobie prawo do zmiany warunków świadczenia usługi w sposób dowolny (co do zakresu zmian i czasu ich trwania), jednostronny (bez konieczności uzyskania zgody nabywcy) oraz niejawny (bez konieczności zmiany regulaminu oraz informowania konsumenta o zmianach). UOKiK nie zostawiłby suchej nitki na takim pseudoregulaminie.
Art. 3851. § 1 kodeksu cywilnego: "Postanowienia umowy zawieranej z konsumentem nieuzgodnione indywidualnie nie wiążą go, jeżeli kształtują jego prawa i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając jego interesy (niedozwolone postanowienia umowne)".
"Art. 3853. W razie wątpliwości uważa się, że niedozwolonymi postanowieniami umownymi są te, które w szczególności: [...]
4) przewidują postanowienia, z którymi konsument nie miał możliwości zapoznać się przed zawarciem umowy; [...]
10) uprawniają kontrahenta konsumenta do jednostronnej zmiany umowy bez ważnej przyczyny wskazanej w tej umowie; [...]
19) przewidują wyłącznie dla kontrahenta konsumenta jednostronne uprawnienie do zmiany, bez ważnych przyczyn, istotnych cech świadczenia [...]."
Czy zgłaszał ktoś to bezprawie do UOKiK?
@marcus0015 Kupujący wspominali o zgłoszeniach telefonicznych.
Ja ciągle liczę na to, że osoby odpowiedzialne jednak się opamiętają. Ale w końcu pewnie wyślę pismo.
Tak. I na tym się skończyło, po odpowiedzi widzę, że być może nieprawidłowo zostało złożone zgłoszenie, bo UKOiK nie widzi naruszenia. Można zgłosić jako zbiorowe naruszenie, bo moim zdaniem takowe istnieje... Jeśli ktoś chętny, ale anonimowo oczywiście NIE i pisemnie
Allegro powinno uderzyć się w piersi i jak najszybciej wycofać bezprawne zmiany. Miliony zostaną na koncie, a kupujący na platformie.
Optymalizację można było zrobić po ludzku, z poszanowaniem praw konsumenta. Poinformować kupujących, zmienić regulamin. Jeśli narzucać kuriera, to tylko w sposób jawny, a najlepiej porzucić ten poroniony pomysł. Poszukać oszczędności gdzie indziej, np. ograniczyć liczbę zwrotów (sprzedający będą wdzięczni), w najgorszym razie zwiększyć limit kwotowy. Promować One nagrodami, a nie przymusem.
@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_