anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Brak wyboru kuriera w smart!!!

MAMY ROZWIĄZANIE!
gargulce2
#11 Animator#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Jestem jedną z "uszczęśliwionych" osób która przechodzi jakieś nonsensowne testy w których allegro narzuca przewoznika w przesyłkach smart. We wszystkich ofertach jest podany kurier dpd smart którego nie mogę dodać. Absurd goni absurd. Nie po to płacę allegro smart żeby nie moc wybrac przewoznika. Nie chcę kurierów pocztex, ups czy innych którzy mnie zawiedli. Chcę wybrac przewoznika dpd z którym nie mam problemów, paczki przywozi na czas itd. Mimo że płacę za smarta odebraliście mi wybór. Zakończcie te durne testy i pozwólcie ludziom wybrac to co im odpowiada. 

Wychodzi na to że ja przez 5 tygodni nie zrobię zakupów na allegro. Poczekam na zakończenie testów. 

Jeszcze jedno pytanie do twórców ów godnego pożałowania pomysłu... jak zbadacie zadowolenie klientów że swojego testu? Na jakiej podstawie uznacie że test się powiódł czy to była porażka? Bo chciałabym wyrazić swoją opinię na ten temat w ankiecie dotyczącej właśnie tego. Patrząc na niezadowolenie innych klientów wasz test nie zdał egzaminu. I chyba będę wnosić o zwrot kosztów smart za te 5 tygodni testów gdzie nie mogę wybrac przewoznika. 

oznacz moderatorów
480 ODPOWIEDZI 480
-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

Tutaj ten sam problem, kupująca w zaawansowanej ciąży [dokumentuję jako przykład dla przedstawicieli instytucji, którzy będą czytać nasze skargi]: 

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/kurier-nie-dostarczy%C5%82-paczki-pod-adr...

Decydentom nie przyszło do głowy, że narzucanie nieodpowiedniego dostawcy może skutkować poważnymi niedogodnościami dla kupujących lub nawet brakiem możliwości odbierania przesyłek. Kupująca w ciąży, ktoś inny ze złamaną nogą, osoby chore, niepełnosprawne, opiekunowie...

Dla nas wybór właściwego kuriera ma ogromne znaczenie! 

Niektórzy z nas nie są w stanie funkcjonować bez właściwie realizowanych dostaw towarów. Kurierzy dostarczają nam żywność, środki higieniczne, wyroby medyczne. Nie możemy sobie pozwolić na korzystanie z usług przewoźników, którzy notorycznie dopuszczają się zaniedbań czy opóźnień w dostawie.

Nie godzimy się na taki poziom uciążliwości związany z usługą, za którą zapłaciliśmy, licząc, że będzie użyteczna i ułatwi nam życie. Jak długo jeszcze osoby odpowiedzialne będą udawać, że zmiana jest korzystna dla kupujących? 

Domagamy się natychmiastowego przywrócenia warunków usługi do zgodności z umową.

@msniezek @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

Tak wygląda u mnie "doręczenie" przez PP. Nawet nie udają, że próbują.

Screenshot_2024-08-12-18-48-55-2.png

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Może listonosz na urlopie, miej serce.❤️

oznacz moderatorów
-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@LEW433 Cały rok są na takim urlopie.

oznacz moderatorów
-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

Screenshot_2024-08-12-19-22-49-1.png

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@-Sainkho- Wcześniej zajmowali się wyborami.

oznacz moderatorów
-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@LEW433 Acha 😃. Jak mi któryś sprzedawca z własnej inicjatywy zmienił InPost na PP, to musiałam robić interwencję telefoniczną z samego rana, gdy tylko dostałam powiadomienie mailowe, że paczka wydana do doręczenia. I tak nie zdążyłam, już była awizacja. Zreflektowali się i jednak listonosz przywiózł, tzn. zostawił paczkę na ogrodzeniu przy drodze, skąd każdy przechodzień mógł ją sobie zabrać.

Także podziękuję za taką usługę.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

😣

oznacz moderatorów
Halfrunt
#19 Nestor#

U mnie z Łodzi do Warszawy już 2 tygodnie, nawet nie próbują doręczyć. 

Zrzut ekranu 2024-08-13 092545.png

oznacz moderatorów
ART_FOTO
#14 Krzewiciel#

@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  Szczerze powiedziawszy to jest strzelanie sobie w stopę. Dzisiejszy zakup, dostawa "Kurier". Jaki kurier przepraszam? Dlaczego nie mam wyboru? To, żebym już nie miał możliwości wyboru dostawcy który jest dla mnie najlepszy, to jak do tej pory największa porażka jaką Allegro stworzyło w stosunku do kupujących.Czy Wy naprawdę sądzicie że wiecie jaki dostawca jest dla kupujących najlepszy? Niedługo może zaczniecie kojarzyć pary, no bo wiadomo, wiecie najlepiej?

oznacz moderatorów
dlugilong
#8 Zapaleniec#

Ja generalnie przez tą akcję zrezygnowałem z Allegro. Łatwo jest odnaleźć sprzedawcę poza alegro. Często mają taniej niż u nich bo ceny są bez drakońskich prowizji. Na reklamację, że nie widzę firmy kurierskiej, z premedytacją otrzymuję odpowiedzi szablonowe typu:


"Chciałam dodać, że nie uniemożliwiliśmy Panu wyboru dostawy, w ofercie były dostępne różne opcje.

Rozumiem, że jest Pan niezadowolony z powodu braku możliwości samego przewoźnika.

Zdaje sobie sprawę, że ta sytuacja nie jest dla Pana komfortowa, jednak na ten moment nie jestem w stanie pomóc w tej sprawie.

Mam nadzieję, że niebawem wszelkie niedogodności nie będą doskwierać podczas korzystania z serwisu Allegro.
"

Mają tupet... 
Opcje są PRZED kliknięciem KUP i ZAPŁAĆ, potem jest tylko Kurier. Ale to durnie i nie rozumieją tego albo udają...

Tak czy siak, przez takie akcje konkurencja w końcu ich wybije.

Czekam tylko na wątek na Wykop.pl. 

oznacz moderatorów
-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@dlugilong "Mam nadzieję, że niebawem wszelkie niedogodności nie będą doskwierać podczas korzystania z serwisu Allegro".

Cóż za intrygujące zdanie... Czy mamy przez to rozumieć, że usługa zostanie niebawem przywrócona do normy? Czy może Allegro liczy, że kupujący szybko się przyzwyczają?

Trzeba by dopytać.

oznacz moderatorów
gargulce2
#11 Animator#

@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  

Dlaczego już nie odpowiadacie na pytania? Jest tyle nowych a zarazem takich samych pytań... 

Oto moje ostatnie zamówienia. 

8.08 zamówione 3 produkty. Wszechwiedzące allegro wybralo 2x allegro one kurier, w ostatnim wybrałam paczkomat one z tą różnicą że przewoźnikiem jest dpd.

09.08 (piątek) wysłane wszystkie 3 produkty.

10.08 (sobota) zamówiony kolejny przedmiot. Na szczęście sprzedawca miał tylko i wyłącznie kuriera dpd w smarcie 

12.08 doszla paczka do paczkomatu od przewodnika dpd. Allegro one wisi w przestworzach mimo że powinna dojść w poniedziałek bo była już na miejscu.

13.08 paczka dpd z 10.08 wydana do doręczenia. Paczki allegro one z 08.08 nadal wiszą. Dostawa opóźniona... 

Zdjecia zamówień wymazałam 

 

Screenshot_20240813_083400_Allegro.jpg

oznacz moderatorów
-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

Nie otrzymałam wyjaśnienia, dlaczego usunięto moje posty, dotyczące zgłoszenia nieprawidłowości do WIIH. Mogę się jedynie domyślać, że zostały uznane za naruszające interesy Allegro. Biorąc pod uwagę, jak wiele oskarżeń padło w tym wątku oraz jaki był ton wielu wypowiedzi (w porównaniu z moimi), a także jak często wspominaliśmy o UOKiK-u (który w zakresie merytorycznym nadzoruje Inspekcję Handlową), odbieram tę cenzurę jako milczące przyznanie się decydentów do słuszności naszych zarzutów.

Gdyby zmiany były korzystne dla konsumentów i nie naruszały niczyich interesów, kupujący nie mieliby powodu do zgłaszania skarg. Allegro nie musiałoby się obawiać kontroli ze strony organów państwowych.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Teraz usuwają, za chwilę mogą zablokować.

oznacz moderatorów
-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

Chciałabym zwrócić uwagę, że nawet gdyby "testy" zmian usługi można było uznać za zgodne z jej regulaminem i przepisami prawa (a nie można), to nie mają one żadnego sensu.

Świadczenia usługi na zasadzie: "kurier niespodzianka, o wyniku losowania dowiesz się po zapłacie",
nie można uprawomocnić poprzez zmianę regulaminu. Nie pozwalają na to przepisy prawa konsumenckiego. Wspominaliśmy już o tym, ale rozwinę temat.

Zmiana, którą wprowadzono do usługi, powoduje, że sprzedający na platformie (z winy spółki) oraz Allegro jako właściciel oficjalnego sklepu naruszają art. 12 ust. 1 pkt 8 ustawy o prawach konsumenta:

"Najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o [...] sposobie i terminie spełnienia świadczenia przez przedsiębiorcę oraz stosowanej przez przedsiębiorcę procedurze rozpatrywania reklamacji". Gdyby ktoś miał wątpliwości, co oznacza "sposób spełnienia świadczenia", art. 6 ust. 1 lit. g dyrektywy źródłowej (2011/83/UE) precyzuje, że chodzi o warunki dostarczenia towarów.

Ponadto należy uwzględnić art. 8 ust. 3 dyrektywy:

"Na stronach internetowych służących do prowadzenia handlu elektronicznego wskazuje się w jasny i czytelny sposób, najpóźniej na początku procesu składania zamówienia, czy mają zastosowanie jakiekolwiek ograniczenia w dostarczeniu i jakie sposoby płatności są akceptowane".

W żadnym razie nie można przyjąć, że słowo "kurier", które widzi kupujący na etapie podsumowania transakcji (kasa), stanowi jasną i zrozumiałą informację o warunkach dostarczenia towaru. Brakuje przy tym informacji o ograniczeniu polegającym na wyborze określonego dostawcy przez algorytm. Kupujący może jedynie zgadywać, w jaki sposób towar zostanie dostarczony. Jasna informacja o warunkach dostarczenia jest przekazywana kupującemu dopiero po zawarciu umowy i dokonaniu zapłaty. Kupujacy musi przy tym za każdym razem sprawdzać maila lub szczegóły zakupu na swoim koncie.

oznacz moderatorów
-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

Skutkiem niespełniania obowiązków informacyjnych odnośnie sposobu dostarczenia towaru jest zniekształcenie zachowań rynkowych konsumenta:

●  przed zawarciem umowy - np. konieczność wyszukiwania ofert, które nie zawierają niepożądanych metod dostawy,

●  w trakcie zawierania umowy - brak pewności co do warunków umowy, podejmowanie ryzykownej decyzji o zakupie,

●  po zawarciu umowy - konieczność odstąpienia od zakupu w przypadku wylosowania niepożądanej metody dostawy lub z powodu nienależytego wykonania dostawy przez przewoźnika, którego kupujący by nie wybrał, znając specyfikę działania poszczególnych dostawców.

Jeżeli prezes UOKiK-u stwierdzi przy tym, że praktyka stosowana przez Allegro jest sprzeczna z dobrymi obyczajami, to będziemy mieć do czynienia z nieuczciwą praktyką rynkową, o której mowa w ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, a co za tym idzie – z praktyką naruszającą zbiorowe interesy konsumentów.

Podam jeszcze później szczegółowe odwołania do przepisów ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym i ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, na które można się powołać w zgłoszeniu.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@-Sainkho- Chciałabym zwrócić uwagę, że nawet gdyby "testy" zmian usługi można było uznać za zgodne z jej regulaminem i przepisami prawa (a nie można), to nie mają one żadnego sensu.   więc nie mamy o czym dyskutować. Allegro robi z nas króliki doświadczalne wbrew naszej woli.

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

@LEW433 w ustawie konsumenckiej nie ma czegoś takiego "jak króliki doświadczalne"

jest to oczywiste złamanie przepisów prawa i to na wielu poziomach

- obowiązki informacyjne wymienione w ustawie konsumenckiej

- sugerowanie, że za w/w czynności odpowiada sprzedawca nie serwis

- czyny nieuczciwej konkurencji, nieuczciwe praktyki rynkowe

i itp

 

Serwis uszczęśliwił nas tym na naszym kocie, już odbieramy telefony od kupujących dlaczego nie mamy kuriera dpd lub ups, liczba wysyłek kurierskich spadła do zera

 

Największym chamstwem allegro jest, że oficjalny sklep allegro nie ma takich ograniczeń

 

dlaczego zmiany nie są tam testowane?

oznacz moderatorów
-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@RED Największym chamstwem allegro jest, że oficjalny sklep allegro nie ma takich ograniczeń

Aż sobie musiałam sprawdzić, bo nie kupuję tam. Jednak NIE - sklep Allegro nie jest wyjątkiem. U nich też nie można wybrać przewoźnika.

Sprzedający powinni równie głośno protestować przeciwko wdrażanej zmianie. Nie tylko nie możecie spełnić ustawowych obowiązków informacyjnych, ale i (tak jak my) nie macie wpływu na warunki zawieranej umowy. Dostarczenie towaru jest Waszym zobowiązaniem umownym i to Wy odpowiadacie przed kupującymi za należyte wykonanie dostawy. Allegro w Smarcie jest tylko pośrednikiem i elegancko umywa rączki w razie problemów, mimo że jest podmiotem uprawnionym do składania reklamacji. To Wasze biznesy będą cierpieć przez niezadowolonych klientów, którym się narzuca kuriera wbrew ich woli. Zabawy w losowania, odstąpienia, zwroty pieniędzy, ponowne zakupy to będzie dla Was i dla Waszych księgowych dodatkowa robota. Do tego dojdzie jeszcze obsługa maili i telefonów od zdezorientowanych kupujących.

oznacz moderatorów