anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nowy sposób rozliczenia z pocztą - straszny bubel. Allegro milczy i cenzuruje

mikeza
#21 Demiurg#

Super - allegro zamiast pomagać to cenzuruje niewygodne tematy. Mam pytanie do @msniezek co jest nie tak z tym serwisem ?

Zainicjowałem post, w którym poruszamy bardzo poważny problem z nadaniem paczek poprzez EN, a allegro zamiast pomóc post wykasowało. Czekam na wyjaśnienia ??

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów
89 ODPOWIEDZI 89

mikeza
#21 Demiurg#

@mdrogeria  tłumaczyłem już wcześniej, nie możemy nadać allegro poleconych za zwykłym koncie, bo wyskakuje komunikat, że to konto nie obsługuje takich przesyłek.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@Janirka @mikeza Z tego, co piszą inni członkowie społeczności, wnioskujemy, że zgłaszane przez Was problemy mają charakter indywidualny. W tej sytuacji prosimy o zgłoszenia przez nasz formularz kontaktowy oraz bezpośredni kontakt z Pocztą Polską. Tą drogą najszybciej otrzymacie pomoc skierowaną bezpośrednio do Was, bo opartą o analizę konkretnych przypadków z Waszych kont.

Powielanie tego samego tematu na forum, nie przybliża do rozwiązania problemu.

   Natalia
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

monikaol111
#7 Wielbiciel#

My mamy co prawda dwa konta EN, ale to stare już od dawna jest nie używane odkąd podpisaliśmy umowę z PP na te smarty a Allegro.

W piątek import przesyłek przebiegł bez problemów, ale... jakoś dziwnie w EN są oznaczone. Część na kolorowo (pomarańczowe i pomarańczowo-niebieskie) allegro smart i allegro, a część na czarno allegro smart i allegro.  Dodatkowo na etykietach przy poleconych bajzel: jedne oznaczone tylko F, inne F (allegro), a jedna to tylko F i na dole mały napis priorytet. O co tu chodzi?

Aneks do umowy z PP podpisaliśmy z tydzień temu więc chyba w tej materii jest ok.

Dodatkowo martwi mnie, że w dalszym ciągu w systemie EN mają status NP czyli niepotwierdzone. Przesyłki jak zwykle zostawiamy na naszej lokalnej poczcie tak bez potwierdzenia, poza kolejką. Mało prawdopodobne by wszystkie (kilkanaście) zaginęły. Albo na poczcie mają jakiś techniczny problem i w poniedziałek się dowiem o co chodzi, albo EN sobie nie radzi. Aż się boję iść w poniedziałek na pocztę, no zobaczymy o co kaman.

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@nat_not  zgłosiłem ten problem wczoraj rano właśnie poprzez formularz, do dzisiaj nikt mi od Was nie odpowiedział. Kiedy dotrze odpowiedź, za kilka dni ???

z pocztą jestem w stałym kontakcie, niestety sami rozkładają ręcę. Mój opiekun wczoraj informował, że to wszystko ledwo działa i sypie się cały czas. Sami mają niewiele wiedzy w tym temacie, więc odsyłanie do nich nie ma żadnego sensu, bo nikt mi nic nie pomoże.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@mikeza dlatego ja w piątek nie nadawałem, odczekałem do poniedziałku i wszystko działało poprawnie, ściągnęło i nadało się bez problemów 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

ELMIX-SHOP
#12 Orędownik#

I tak się to pomału wraca do starego forum Allegro.

Niewygodne wątki są usuwane. Niedługo będzie ich coraz więcej....

Tych "niewygodnych" wątków....

A wraz z ich narośnięciem zaistnieje powód zlikwidowania tego forum (tak jak i poprzedniego) - oficjalny powód - znaczący spadek braku zainteresowania.

Więc jedyny logiczny wniosek - chcąc, żeby to "niby forum" istniało, nie zadawajmy zbyt trudnych pytań, nie wymagajmy zbyt trudnych odpowiedzi angażujących prawników, nie ujawniajmy zbyt wielu przekrętów Allegro.

W przeciwnym wypadku znów zostanie ono zlikwidowane - nie wiem teraz pod jakim pretekstem.

oznacz moderatorów

Kwiatuszek7723
#9 Pomysłodawca#

to zlikwidujcie forum! przecież potraficie likwidować to co dobre i korzystne

oznacz moderatorów

Kwiatuszek7723
#9 Pomysłodawca#

zawsze jak zauważyłam na niewygodne pytania czy na forum czy prywatne jest ciezko uzyskac normalna lub jakakolwiek odpowiedź. może Ci eksperci uważają nas za bandę **piiip**ów??? popiszą, wyprodukują się aż w końcu zrezygnują. przecież o to im chodzi a nie o pomoc. najważniejsza jest kasa i to że oni maj Ciepłe posadki.

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@Kwiatuszek7723  niestety tak to działa, jest weekend, założyli, że przez 2 dni ludzie wyprztykają się z negatywnych opinii, a oni po niedzieli zaczną czarować już jakąś nowinką, żeby problem się rozmył.

Niestety zadałem kilka dosyć ważnych pytań i jak na razie nie uzyskałem żadnej konkretnej odpowiedzi. A pytania są poważne.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

PawHaft
#12 Orędownik#

To allegro wprowadziło "sprzedaż" przesyłek wysyłanych za pośrednictwem poczty polskiej to żądamy aby to wszystko działało a nie wieczne problemy i odsyłanie do innych!!! Co nas to interesuje? ma działać i już bo to od Was kupujemy usługę.

Podobne cyrki były z przesyłkami DPD

Po co te ciągłe zmiany? Tak dużo macie kolan ...

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@PawHaft  allegro niestety od zawsze tak działało. Wprowadzają coś na szybko i byle jak. Sami nie mają wiedzy na temat wprowadzonych zmian, a jak użytkownicy zgłaszają problem, to allegro odsyła do poczty, DPD, inpost, banków, i innych podmiotów, ale nigdy nie biorą odpowiedzialności na swoje barki.

Od dawna to widać - poczta mailowa nie działa , wina dostawcy poczty, płatności nie działają, wina banków, przesyłki się nie importują, wina poczty, doliczane są dodatkowe opłaty do paczek, wina DPD, albo Inpost itd. Nigdy nie zauważyłem, że allegro przyznało się do jakiegoś błędu.

Podobnie było z oficjalnym sklepem allegro, użytkownicy się skarżyli, a allegro twierdziło, że wszystko jest zgodnie z prawem - finał sprawa prowadzona jest przez UOKIK i serwisowi już udowodniono praktyki niezgodne z przepisami, ale oni dalej robią dobrą minę do złej gry.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

PawHaft
#12 Orędownik#

@mikeza wychodzi na to że chcą nakraść od nas za prowizję z kosztu wysyłki aby pokryć karę z UOKiK jaka ich zapewne czeka... Dla mnie to coś co się nazywa Allegro.pl straciło twarz, jeżeli taka jeszcze posiadali... Sprzedaje i kupuje od około 20 lat na tym serwisie, ale takich cyrków to nigdy nie było...

oznacz moderatorów

Client:80340374
#14 Krzewiciel#

Nie szkoda Wam nerwów na korzystanie z usług Poczty ?

Tylko po to by zrobic dobrze klientowi, narażacie się na dodatkowe koszta czy niepotrzebne dyskusje związane z czasem dostawy/wysylki

Zdarza się, że koszt 3,50 za list jest dla klienta zbyt wysoki i przyzna 1 gwiazdke

 

Ja dawno zrezygnowałem i przyznam, że te tanie oferty byly kuszące ale jak tak czytam ostatnie nowinki to cieszę sie, że nie skorzystałem

Ponadto przygoda z Allegro kurier DPD też zakonczyla sie dla mnie bardzo szybko

Wkrótce miną 2 miesiące od wprowadzenia, a chyba kazdy wie, że DPD lubi sobie czasem zrobic z prostokąta niestandard 🙂

Ciekawi mnie ile bedzie doliczen po 14-15zł i komu skladać reklamacje

 

 

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@Client:80340374  z pocztą mam bardzo dobrą współpracę, niestety wszystko popsuło allegro, bo chce sobie na pośrednictwie zarobić.

Umowę na paczki pocztowe mam ponad 10 lat i przez ten okres 2-3 przesyłki może zaginęły, uszkodzeń praktycznie nie ma. Faktury są w porządku, nic nie doliczają

A jak czytam o przekrętach w Inpost, doliczaniu dodatkowych opłat, odrzucaniu reklamacji, jakiś fikcyjnych pozycjach na rozliczeniach, to aż strach się bać.

Z DPD jest róznie, oni też potrafią czasami przekręty robić, a uszkodzenia nie są sporadyczne, do tego dochodzą fikcyjne zwroty wrzucane w system przez kuriera, doliczanie gabarytów, magazynowanie itd.

Zgadza się, że poczta idealna nie jest, ale mimo wszystko mam do niej najmniej zastrzeżeń przez te wszystkie lata. A bajzel jaki się pojawił wynika z szybkości wprowadzenia zmian i olewczego podejścia do tematu allegro. Jak rozmawiałem z opiekunem to wspominał tydzień temu, że allegro żadnych szczegółów współpracy im nie przekazało, wszystko było odwlekane do ostatniego momentu.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

PawHaft
#12 Orędownik#

@mikeza prawda że PP i tak jest pod względem obsługi nadawcy najlepsza. Może nie doręczają tak szybko przesyłek ale reklamacje są rozpatrywane obiektywnie i potrafią przyznać się do błędu, zapomnijmy aby tak postąpił inpost czy dpd...

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@PawHaft jest to wysoce prawdopodobne. UOKIK może nałożyć karę w wys. 10% obrotów. Wyobrażacie sobie o jakie tutaj pieniądze chodzi. To jest niewyobrażalna kwota w przypadku allegro - gra naprawdę o wielką stawkę.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

ELMIX-SHOP
#12 Orędownik#

Dokładnie.

Poczta e-mail - od kiedy Allegro przesyła wiadomości przez swoje serwery - jest problem z ich dostarczaniem - oficjalny powód - problem po stronie serwera poczty adresata. dziwne, że wcześniej nie było tych problemów. Dodatkowo - Allegro MONITORUJE TREŚĆ tych wiadomości - wiadomości wysyłane przez kupującego przez Allegro i odpowiedzi udzielane przez sprzedawców są kontrolowane i sprawdzane przez serwis- dotyczy to wiadomości wysyłanych na "zestaw znaczków" - czyli adres maskowany przez Allegro, czyli wiadomość przechodzącą przez serwis Allegro, która jest sprawdzana najprawdopodobniej przez robota pod względem poprawności i zgodności z regulaminem serwisu. Tak to Allegro kontroluje nasze wiadomości i narusza naszą prywatność.  Jesteśmy szpiegowani i kontrolowani przez Allegro na każdym kroku.

Jeśli serwis się z tym nie zgadza - służę odpowiednią wiadomością e-mail z Allegro.

W swojej wiadomości wysłanej do 'XXXXX (XXXXX)' informujesz kupującego o możliwości negocjacji ceny przedmiotu.

Zależy nam, aby zakup przebiegł bezpiecznie. Możemy to zagwarantować tylko wtedy, gdy całość transakcji, w tym płatność zostanie zrealizowana na naszej platformie.

Pamiętaj, że zgodnie z regulaminem naszego serwisu zabronione jest składanie propozycji sprzedaży towaru poza Allegro. Ta wiadomość została wysłana automatycznie. Jeśli chcesz się z nami skontaktować, napisz przez formularz. Odpowiemy na Twoje pytania.

 

Pozdrawiamy
Zespół Allegro

 

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

mam jeszcze pytanie o gabaryty paczek, wcześniej opłata była zryczałtowana w przypadku pocztex kurier, teraz nie wiem jak to działa. Jak importuje to wyskakuje mi gabaryt M, czy mam go zmieniać ? Jak to się będzie miało do opłat zwracanych przez allegro. Czy jeśli klient kupi w smarcie to zwracacie bez względu czy to będzie gabaryt XS, czy XXl ? Ile zapłacę za paczkę kupioną od allegro, w przypadku odbioru z punktu 9,49, ale bez względu na gabaryt ? proszę o odpowiedź kogoś z supportu @nat_not  @cloudcloud 

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@mikeza  ja mam to samo, zawsze był XXL a teraz M.  A da się to w ogóle zmienić ?   Oni zdaje się sami nie wiedzą , na Zjednoczonych na FB na takie pytanie czy trzeba deklarowac wielkość przesyłki była odpowiedź Allegro "  nie ma opcji odznaczenia gabarytu, więc jakiś zadeklarować trzeba. Natomiast ewentualna błędną deklaracja takiej przesyłki nie powinna skutkować żadnymi negatywnymi konsekwencjami. Dla pewności zajrzałbym jeszcze do aneksu umowy"

Coś czuję, że jak nas podliczą na koniec miesiąca to się nie pozbieramy z rozumem.

_____________
Kama
oznacz moderatorów

PawHaft
#12 Orędownik#

@Kaliope_Brzeg bo te wszystkie cudowne zmiany mają właśnie nas tylko skubać z kasy. Wprowadzają coś czego do końca nie sprawdzą i ustalą z przewoźnikiem (to samo było z dpd)

oznacz moderatorów