Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie,
w wątku "Lista absurdów Allegro" poruszyłem temat odmiennego traktowania przez Allegro tej samej usługi, w zależności od tego, czy została ona wykonana w ramach pakietu Smart, cz też nie. Podkreślmy, że sprzedawca nie ma żadnego wpływu na to, jakiego wyboru dokona klient - i mimo że spełnia wymagane przez Allegro warunki, może zostać karany za nieswoje "przewinienie".
Gwiazdki to jednak drobiazg w porównaniu z niesprawiedliwym biciem nas po kieszeni. W komunikacie Allegro o projektowanych zmianach czytamy: "Aby wpłynąć na obniżenie kosztów dostawy w serwisie, od 2 kwietnia 2020 roku prowizją od sprzedaży obejmiemy wartość całej transakcji - łącznie z kosztem dostawy opłaconym przez kupującego. Nie obejmie to jednak wszystkich transakcji i wcale nie musi to oznaczać podniesienia kosztów prowadzenia sprzedaży na Allegro. Wystarczy spełnić kilka prostych warunków, aby prowizja nadal obejmowała jedynie koszt sprzedanego towaru. Będzie tak w przypadku, gdy sprzedaż będzie zrealizowana w ramach Allegro Smart!, a więc bez dodatkowych kosztów dostawy dla klienta."
Pytanie za 10 zł: jakie proste warunki ma spełnić sprzedawca, by klient skorzystał z dostawy w ramach Allegro Smart? Samo ustawienie odpowiednich cen nie wystarczy, bo klient:
a/ może nie mieć wykupionego pakietu Smart
b/ może kupić za mniejszą kwotę niż wymagane 40 zł
Ani jedno, ani drugie w żaden sposób nie zależy to od sprzedawcy, więc nie jest on w stanie "spełnić kilku prostych warunków" z cytatu powyżej.
W tym samym komunikacie czytam, że "Klienci na Allegro oczekują niskich i przejrzystych kosztów dostawy." Jeśli więc sprzedawca ustala niskie i przejrzyste koszty dostawy, spełniając warunki cenowe Smart, to dlaczego ma być karany dodatkową prowizją za to, że klient nie zechciał skorzystać z tych dobrodziejstw?
Więc albo ten komunikat jest zwykłym laniem wody, gdyż chodzi o zwyczajne wyciągnięcie kasy pod byle pretekstem, albo ktoś nie do końca przemyślał to rozwiązanie. Bo gdyby przyjąć, że Allegro rzeczywiście zależy na niskich i przejrzystych kosztach dostawy, to wtedy dostawy spełniające warunki Smart powinny być bezwarunkowo zwolnione z dodatkowej prowizji - niezależnie od tego, czy klient z nich skorzysta, czy nie.
@dolina_ksiazki Dziękuję za wyczerpującą i konkretną odpowiedź.
@BURZYNSKID bez jaj. A my tu wszyscy narzekamy , że klienci są leniwi 🙂
@Kaliope_Brzeg Bez urazy, dolina_książki to nie admin. Uzyskałem odpowiedź na moje pytanie .
Z Twojej Maćku wypowiedzi wynika, że jako sprzedająca taniochę powinnam ze wszystkich sił zachęcać klientów do większych jednorazowo zakupów.
W porząsiu. Milutko. Pomijam, że Twoje "itd." w moim wypadku oznacza "w dodatku raczej ogromna", bo u mnie typowa prowizja wzrośnie dokładnie z 10% (wczoraj) przez 15% (dzisiaj) do 36% (w kwietniu).
Tam gdzie jest kij, powinna być i marchewka, chociaż malutka.
Czy ja mogę zachęcać ze wszystkich sił klientów do większych jednorazowo zakupów NA STRONIE AUKCJI, czy nadal obowiązuje zasada umieszczania tam tylko informacji bezpośrednio związanych z (wrrrr...) produktem?
1
@Kasiulki2 nie do końca rozumiem - skąd dokładnie wynika to 36%? Co do ostatniego pytania, musiałbym wiedzieć, jak dokładnie chcesz zachęcać.
@msniezek proste wyliczenie: książka kosztuje 4,90 najtańsza wysyłka 7 złotych. Prowizja przed 4 lutego 0,49, po 4 lutego 0,74, po 2 kwietnia 1,785 (36,428% ceny książki).
Semantyka w stylu "to nieprawda, prowizja po 2 kwietnia nadal będzie wynosiła 15 procent tyle że inaczej liczone" nie zmieni faktu, że podwyżka prowizji przekroczy 260 procent w dwa miesiące.
Nie mam jeszcze gotowego tekstu zachęcającego. Chcę tylko wiedzieć, czy jest sens nad tym myśleć - bo jeśli każda zachęta do większych zakupów, niezależnie od treści, będzie stanowić naruszenie regulaminu, to po co się męczyć...
czy do ceny przedmiotu mogę doliczyć prowizje jaką zapłacę za wysyłkę jeżeli klient kupi bez smart? - poprosić klienta od dopłatę. To klient i all decyduje kiedy zapłacę prowizje - sprzedawca nie ma na to wpływu. Skoro all nie ma jasnych zasad kiedy nalicza prowizje ( loteria) to ja chce tak samo informować klienta że naliczyłem mu prowizje i jak nie dopłaci do nie wyślę przedmiotu,
Właśnie wymyśliłam, jak zachęcać.
I co Ty na to?
Wystawiam na jednym koncie Smart (pardon, szwarc...), mydło i powidło. Bo może się trafi kupujący chętny jednocześnie na telewizor 42 cale, dwie używane książki i jedno różowe dildo (dildo nowiutkie i zapakowane, żeby nie było...).
Klient kupuje jeden telewizor, dwie książki i jedno dildo (nowe, przypominam!), wybiera jedyną dostępną opcję łącznej wysyłki - drogi kurier, bo telewizor swoje cale ma.
I co wtedy? Prowizja od telewizora 2, od książek 15, od dilda 16. A prowizja od wysyłki ile? Policzycie 15 albo 16, to was zaskarżę i wygram. Policzycie 2, to się okaże, że warto mieć telewizor w ofercie jako dodatek do książek (15!), że już o dildzie (16!) nie wspomnę.
Koniec ględzenia, kalkulatory w dłoń: telewizor 1599,90, dwie używane książki 9,80 łącznie, dildo 17,90, wysyłka łączna 49 złotych. Jaka będzie prowizja od wysyłki z zaokrągleniem do pełnego grosza?
@msniezek Powiedzmy, że będę zachęcać tak: każdy, kto dokona zakupu na czternastu moich aukcjach (niezależnie od wartości), dostanie gratis fortepian i żywego słonia, żeby ów fortepian zasłonić w razie potrzeby (karmienie słonia we własnym zakresie).
Nie, to nie jest żart. Nie będzie oczywiście ani słonia, ani fortepianu, ale będzie coś innego. Problem w tym, że o ile owo darmowe coś nie narusza regulaminu w zakresie oferowania gratisów (nie ma losowania), o tyle informacja o tym gratisie umieszczona na stronie aukcji może naruszać warunki dotyczące opisu aukcji (informacja tylko o oferowanym produkcie).
Mogę, czy nie mogę?
Oczywiście zdaję sobie sprawę z problemów wynikających z wyczerpania zapasu gratisowych fortepianów na przykład (ręczna zmiana opisów).
@Kasiulki2 Znając przedsiębiorczość rodaków, ktoś kupi czternaście, zainkasuje słonia i fortepian, a potem trzynaście odda. Słonia już nie odda, bo będzie zafortepianiony.
Widziałam, jak słoń się zafortepiania - dawno temu, w komiksie.
Pomyślałam wtedy: biedny fortepian... Za to słoń był przeszczęśliwy 🙂
Ja chciałabym wiedzieć co z wysyłką za granicę. Ostatnio wysyłałam do Irlandii za 65 zł (zgodnie z cennikiem poczty) Nawet nie doliczyłam podatku, który muszę zapłacić, a nic nie odliczę. Wysyłałam do Kanady za 110 zł, bo klientka chciała priorytet.
Pytanie: Czy cenniki zagraniczne też będą objęte tą chorą prowizją???
@WREDZIA-W1obstawiam na 99% ze placisz. I tu dopiero moze być śmiesznie. Przedmiot za 10PLN, wysyłka 100PLN ( stany, kanada czy inna Nowa Zelandia ) i prowizja tylko od przesyłki jest taka jak koszt przedmiotu😋 I pytanie czy bedzie mozna zroznicowac koszty przedmiotu dla Polski i Zagranicy ?? 🤔
@pinsplashA powiedz mi jeszcze co z tą prowizją, jak kupujący zapłaci bezpośrednio na konto, nie prze PayU i bez formularza dostawy.
@WREDZIA-W1wydaje mi się ze All będzie naliczało jakoś "domyślnie" ?? Dobre pytanie
@pinsplashTrzeba się tego dowiedzieć. Ma być jasność w temacie. Jak znajdę chwilę to do nich napiszę.
@WREDZIA-W1 z tego co wiem, takie sytuacje już się nie zdarzają - aby zakup doszedł do skutku, formularz dostawy musi być wypełniony. Jak formularz nie jest wypełniony, do zakupu nie doszło, więc prowizja w ogóle się nie nalicza.
@msniezekNa Allegro do zakupu (zawarcia umowy) dochodzi z chwilą przybicia lub skorzystania z opcji Kup teraz.
@xyz96 ten punkt (7.2) wygląda teraz inaczej. Poza tym kliknięcie Kup teraz przekierowuje Cię do formularza dostawy, dopiero po jego wypełnieniu klikasz "Kupuję i płacę". Co do licytacji, będziemy czekać 7 dni na wypełnienie formularza dostawy, a dopiero potem naliczymy prowizję (to zmiana planowana na marzec).
@msniezek Jak to co piszesz, się ma przykładowo do zamówienia: 6500e9b2-4088-11ea-b547-a96145675d6a ?
Tak na przykład. Ogólnie z 3-5 razy w tygodniu zdarza nam się zamówienie bez wypełnionego formularza dostawy.