Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie,
w wątku "Lista absurdów Allegro" poruszyłem temat odmiennego traktowania przez Allegro tej samej usługi, w zależności od tego, czy została ona wykonana w ramach pakietu Smart, cz też nie. Podkreślmy, że sprzedawca nie ma żadnego wpływu na to, jakiego wyboru dokona klient - i mimo że spełnia wymagane przez Allegro warunki, może zostać karany za nieswoje "przewinienie".
Gwiazdki to jednak drobiazg w porównaniu z niesprawiedliwym biciem nas po kieszeni. W komunikacie Allegro o projektowanych zmianach czytamy: "Aby wpłynąć na obniżenie kosztów dostawy w serwisie, od 2 kwietnia 2020 roku prowizją od sprzedaży obejmiemy wartość całej transakcji - łącznie z kosztem dostawy opłaconym przez kupującego. Nie obejmie to jednak wszystkich transakcji i wcale nie musi to oznaczać podniesienia kosztów prowadzenia sprzedaży na Allegro. Wystarczy spełnić kilka prostych warunków, aby prowizja nadal obejmowała jedynie koszt sprzedanego towaru. Będzie tak w przypadku, gdy sprzedaż będzie zrealizowana w ramach Allegro Smart!, a więc bez dodatkowych kosztów dostawy dla klienta."
Pytanie za 10 zł: jakie proste warunki ma spełnić sprzedawca, by klient skorzystał z dostawy w ramach Allegro Smart? Samo ustawienie odpowiednich cen nie wystarczy, bo klient:
a/ może nie mieć wykupionego pakietu Smart
b/ może kupić za mniejszą kwotę niż wymagane 40 zł
Ani jedno, ani drugie w żaden sposób nie zależy to od sprzedawcy, więc nie jest on w stanie "spełnić kilku prostych warunków" z cytatu powyżej.
W tym samym komunikacie czytam, że "Klienci na Allegro oczekują niskich i przejrzystych kosztów dostawy." Jeśli więc sprzedawca ustala niskie i przejrzyste koszty dostawy, spełniając warunki cenowe Smart, to dlaczego ma być karany dodatkową prowizją za to, że klient nie zechciał skorzystać z tych dobrodziejstw?
Więc albo ten komunikat jest zwykłym laniem wody, gdyż chodzi o zwyczajne wyciągnięcie kasy pod byle pretekstem, albo ktoś nie do końca przemyślał to rozwiązanie. Bo gdyby przyjąć, że Allegro rzeczywiście zależy na niskich i przejrzystych kosztach dostawy, to wtedy dostawy spełniające warunki Smart powinny być bezwarunkowo zwolnione z dodatkowej prowizji - niezależnie od tego, czy klient z nich skorzysta, czy nie.
@msniezek Czy jest wogóle możliwość wyfiltrowania zamówień, gdzie był już wypełniony FOD, następnie płatność anulowana i wypełniony FOD ponownie np. z inna formą wysyłki ? Wydaje mi się, że nie mamy nawet takiej możliwości, aby wyłapać sytuacje kiedy kupujący ma problemy z finalizacją zamówienia i kilkukrotnie ponawia płatności czy zmienia FOD-Y. Powiedzmy, że za dziesiątym razem mu się uda, my dostaniemy podsumowanie o zakończonej płatności, w tym czasie licznik nam "nabije" dodatkowe prowizje, o których nawet nie wiemy.
@msniezekNie opowiadaj bajek! W niedzielę wygrał człowiek aukcję, FOD-U nie ma, bo cisza z jego strony a prowizja naliczona 75 zł!
@WREDZIA-W1 może powtórzę 🙂 Co do licytacji, będziemy czekać 7 dni na wypełnienie formularza dostawy, a dopiero potem naliczymy prowizję (to zmiana planowana na marzec).
@msniezekTo pisz łaskawie we właściwym czasie (przyszłym). Wtedy będzie jasne. Co z wysyłką za granicę i kosztem ok.100 złotych. Dlaczego mam być karana jeśli kupi przedmiot klient z Kanady?
@WREDZIA-W1 klientów zagranicznych będziemy musieli spuścić na drzewo. Ja z moimi 15 % prowizji to może nawet i krajowych będę musiała 😄
@Kaliope_BrzegNo jak mam spuścić Kaśkę z Kanady jak kupiła u mnie już dużo, no jak? A przy 15% prowizji to trzeba spuścić wszystkich klientów, a na koniec siebie.
Z tego co wiem, nie masz racji.
Hard data poniżej:
- zamówienie 9efe... nie wiem, czy mogę dalej publicznie
- FOD wypełniony 23:03 piątego lutego, prowizja naliczona 18:26 piątego lutego
Nie naliczyło mi się 2,69 prowizji pięć godzin przed wypełnieniem formularza przez kupującego. W ogóle mi się nie naliczyło...
Dobra, nie doczytałam. To była licytacja, nie KT, to 9efe itd.
Cofam.
A jak to się ma do polskich przepisów np: Art. 15. Utrudnianie dostępu do rynku innym przedsiębiorcom?
Dz.U.2019.0.1010 t.j. - Ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
napisałem o tym posta z pytaniami ale został usunięty
nie kasujemy Twoich postów, a przenosimy je do odpowiednich kategorii, wielokrotnie prosiliśmy Cię o postowanie w jednym wątku i niepowielanie tych samych tematów. Proszę trzymaj się naszego regulaminu.
Tak mnie naszło czytając wątki Smart versus nie-Smart i Lista absurdów Allegro
Czy przypadkiem ograniczanie dostępu do usługi Smart narusza prawa przedsiębiorców?
By sprzedawca, mógł sprzedawać swoje produkty z usługą smart należy spełnić szereg warunków, z których
część może budzić zdziwienie i może być traktowana jako znaczące utrudnianie dostępu do tej usługi.
Warunki by wybrać do wysyłki firmy z którymi współpracuje allegro w ramach tej usługi,
czy też wymóg by oferty spełniały obowiązek informacyjny wynikający z ustawy konsumenckiej
są raczej logiczne
https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/usluga-allegro-smart-warunki-dla-sprzedajacych-9dG9omEnet1
Ale takie np jak posiadanie co najmniej pięciu unikalnych pozytywnych ocen Transakcji (łapki w górę), wskaźnika poleceń na poziomie co najmniej 98% lub posiadanie statusu Super Sprzedawcy - ograniczają lub uniemożliwiają użytkownikom stosowanie tej usługi
2-3% - jak wyczytałem w wielu wątkach na allegro gadane to typowa średnia negatywnych komentarzy jaką otrzymują użytkownicy niezależnie od tego jak dobrze obsługują klientów, a otrzymanie statusu SuperSprzedawcy jest bardzo trudne i wymaga wręcz przekupywania giftami niezadowolonych Kupujących
jeżeli limit procentowy nie łamie prawa - to powinien być ustawiony na 93%
Allegro twierdzi w linku:
https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/jak-otrzymac-dobre-oceny-od-kupujacych-1MqK9oDVMUW
Obsługa kupującego - W 96% przypadków kupujący oceniają ten obszar na 5 gwiazdek. Koszty wysyłki - W 93% przypadków kupujący oceniają ten obszar na 5 gwiazdek. Zgodność z opisem Kupujący na Allegro bardzo dobrze oceniają obszar “zgodność z opisem”. 96% wystawianych ocen to 5 gwiazdek
proponowane zróżnicowanie prowizji od kosztów wysyłki i nie pobieranie ich przy usłudze smart
są raczej nierównym traktowaniem sprzedawców i ustanawiąją obok oficjalnych sklepów allegro i marek
szczególny rodzaj podmiotów które mogą oferować swoje produkty znacznie taniej, łatwiej i więcej
cyt:
Wystarczy spełnić kilka prostych warunków, aby prowizja nadal obejmowała jedynie koszt sprzedanego towaru. Będzie tak w przypadku, gdy sprzedaż będzie zrealizowana w ramach Allegro Smart!, a więc bez dodatkowych kosztów dostawy dla klienta.
Przeglądając wybiórczo polskie przepisy natrafiłem na taki paragraf "
Kto, zajmując się zawodowo świadczeniem usług, [...] umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia świadczenia, do którego jest obowiązany, podlega karze grzywny (art. 138 Kodeksu wykroczeń)”
Karę można nałożyć, jeśli (równocześnie):
odmowa świadczenia usługi była umyślna,
odmowa świadczenia usługi nie miała uzasadnionej przyczyny,
osoba odmawiająca zajmuje się zawodowo świadczeniem usług,
osoba odmawiająca miała obowiązek świadczyć usługę.
Zobacz więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-odmowa-swiadczenia-uslug-przez-przedsiebiorce-co-za-nia-grozi
Ten przepis już obecnie nie obowiązuje gdyż po posiedzeniu niejawnym TK (sygn. akt K16/17) uznał art. 138 Kw za niezgodny z art. 2 Konstytucji.
Jest jeszcze taki przepis:
Art. 15. Utrudnianie dostępu do rynku innym przedsiębiorcom
Dz.U.2019.0.1010 t.j. - Ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
Czynem nieuczciwej konkurencji jest utrudnianie innym przedsiębiorcom dostępu do rynku, w szczególności przez:
1) sprzedaż towarów lub usług poniżej kosztów ich wytworzenia lub świadczenia albo ich odprzedaż poniżej kosztów zakupu w celu eliminacji innych przedsiębiorców;
2) nakłanianie osób trzecich do odmowy sprzedaży innym przedsiębiorcom albo niedokonywania zakupu towarów lub usług od innych przedsiębiorców;
3) rzeczowo nieuzasadnione, zróżnicowane traktowanie niektórych klientów;
4) pobieranie innych niż marża handlowa opłat za przyjęcie towaru do sprzedaży;
5) działanie mające na celu wymuszenie na klientach wyboru jako kontrahenta określonego przedsiębiorcy lub stwarzanie warunków umożliwiających podmiotom trzecim wymuszanie zakupu towaru lub usługi u określonego przedsiębiorcy.
Co się ten tekst źle sformatował tutaj brakujące zdanie
Jak zróżnicowane traktowanie Sprzedawców, ograniczanie im dostępu do usług oraz czy też proponowane zróżnicowanie w pobieraniu prowizji od kosztów wysyłki ma się do polskiego prawa?
Proszę o merytoryczne wypowiedzi także pracowników allegro jak ma się zróżnicownie traktowania Sprzedawców do polskich przepisów
@RED, wyczuwam, że już się zaraziłeś chińskością, bo oni piszą pionowo 😮
Uwaga! Wykryto kolejną osobę zarażoną 😄 Nie stawiaj się, to dla twojego dobra! 😄