Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie,
w wątku "Lista absurdów Allegro" poruszyłem temat odmiennego traktowania przez Allegro tej samej usługi, w zależności od tego, czy została ona wykonana w ramach pakietu Smart, cz też nie. Podkreślmy, że sprzedawca nie ma żadnego wpływu na to, jakiego wyboru dokona klient - i mimo że spełnia wymagane przez Allegro warunki, może zostać karany za nieswoje "przewinienie".
Gwiazdki to jednak drobiazg w porównaniu z niesprawiedliwym biciem nas po kieszeni. W komunikacie Allegro o projektowanych zmianach czytamy: "Aby wpłynąć na obniżenie kosztów dostawy w serwisie, od 2 kwietnia 2020 roku prowizją od sprzedaży obejmiemy wartość całej transakcji - łącznie z kosztem dostawy opłaconym przez kupującego. Nie obejmie to jednak wszystkich transakcji i wcale nie musi to oznaczać podniesienia kosztów prowadzenia sprzedaży na Allegro. Wystarczy spełnić kilka prostych warunków, aby prowizja nadal obejmowała jedynie koszt sprzedanego towaru. Będzie tak w przypadku, gdy sprzedaż będzie zrealizowana w ramach Allegro Smart!, a więc bez dodatkowych kosztów dostawy dla klienta."
Pytanie za 10 zł: jakie proste warunki ma spełnić sprzedawca, by klient skorzystał z dostawy w ramach Allegro Smart? Samo ustawienie odpowiednich cen nie wystarczy, bo klient:
a/ może nie mieć wykupionego pakietu Smart
b/ może kupić za mniejszą kwotę niż wymagane 40 zł
Ani jedno, ani drugie w żaden sposób nie zależy to od sprzedawcy, więc nie jest on w stanie "spełnić kilku prostych warunków" z cytatu powyżej.
W tym samym komunikacie czytam, że "Klienci na Allegro oczekują niskich i przejrzystych kosztów dostawy." Jeśli więc sprzedawca ustala niskie i przejrzyste koszty dostawy, spełniając warunki cenowe Smart, to dlaczego ma być karany dodatkową prowizją za to, że klient nie zechciał skorzystać z tych dobrodziejstw?
Więc albo ten komunikat jest zwykłym laniem wody, gdyż chodzi o zwyczajne wyciągnięcie kasy pod byle pretekstem, albo ktoś nie do końca przemyślał to rozwiązanie. Bo gdyby przyjąć, że Allegro rzeczywiście zależy na niskich i przejrzystych kosztach dostawy, to wtedy dostawy spełniające warunki Smart powinny być bezwarunkowo zwolnione z dodatkowej prowizji - niezależnie od tego, czy klient z nich skorzysta, czy nie.
@msniezek proszę o odpowiedź. U nas nie ma licytacji.
@ejczbi mam informację, że takie sytuacje występują już tylko przy zakupach przez starą, dawno nie aktualizowaną aplikację na Androida. Z czasem ten problem sam się rozwiąże. W tym konkretnym przypadku kupujący wybrał metodę dostawy (kurier DPD), tylko nie dokończył procesu płatności. Najlepiej skontaktuj się z nim, a jeżeli to nic nie da - po prostu wypełnij formularz zwrotu prowizji.
@msniezekTeraz, w tych dniach, kobita kupiła jeden i wylicytowała dwa przedmioty. Nie potrafiła, albo nie mogła tego połączyć w jeden zakup i wypełniła trzy (!) FOD-y!!!! 27 złotych, za dwie przesyłki, jej zwróciłam. Trzy razy zapłacę prowizję od takich przesyłek???!!! Weźcie Wy się zastanówcie i ogarnijcie!
przypadek z 2 marca: nie wybrano metody płatności, nie wybrano metody dostawy - prowizja naliczona 🙂
konieczność wypełnienia formularza zwrotu prowizji....owszem prowizja zwrócona ale PO wypełnieniu formularza...
@msniezek To ja przy okazji jeszcze zapytam raz: jak będzie wyglądało naliczenie prowizji, gdy kupujący kupi kilka drobnych przedmiotów, wypełniając do każdego po kolei formularz dostawy (bez Smart, bo przedmioty po kilka złotych), a następnie zapłaci za wszystko razem, korzystając z wysyłki Smart?
Albo będzie zbierał te zakupy przez 2-3 dni, również wypełniając oddzielne formularze, a na koniec zapłaci zbiorczo przez AF za jedną wysyłkę?
Sytuacje wcale nie są wydumane, mam takie przypadki średnio raz-dwa razy dziennie.
@TomBanknoter prowizja naliczy się zawsze zgodnie z wypełnionym(i) formularzem(ami) dostawy. Nie da się też zapłacić przez AF kwoty innej niż ta wynikająca z tychże formularzy.
@msniezek przez AF przelewem tradycyjnym też się nie da wplacić kwoty innej?
@xyz96 oczywiście da się, ale jeżeli wpłacona kwota będzie niższa lub znacząco (więcej niż kilka zł) wyższa od tej prawidłowej - zostanie cofnięta do nadawcy.
@msniezek To może doprecyzuję, bo może się nie rozumiemy: piszesz że "prowizja naliczy się zawsze zgodnie z wypełnionym(i) formularzem(ami) dostawy". To ja się pytam, zgodnie z którym formularzem (ami)? Każdym po kolei, czy tym ostatnim, z podsumowaniem i wpłatą?
@msniezekW dalszym ciągu to nie jest odpowiedź na moje pytanie. Bo w każdym z pojedynczo wypełnionych formularzy będzie jedna kwota za przesyłkę (u mnie rekordzista potrafił wypełnić ponad 60! [słownie: ponad sześćdziesiąt) formularzy, a 5 czy 10 do jedenj transakcji jest na porządku dziennym. A sam piszesz, że prowizja nalicza się z chwilą zakupu (a więc wypełnienia formularza), a nie zapłaty. A na koniec zbiorczo zapłaci tylko za jedną przesyłkę (co zresztą jest logiczne, bo wcale nie mam ochoty pakować każdego banknotu osobno), a może nawet skorzysta ze Smarta.
@TomBanknoter mówisz o licytacjach? Rozmawiajmy o konkretnych przykładach, będzie prościej - podaj numer oferty, zamówienia, cokolwiek. Nie wydaje mi się, żeby było możliwe wypełnienie kilka razy FOD przy zakupie Kup teraz (nie licząc incydentalnych sytuacji zakupów przez starą, od kilku miesięcy nieaktualizowaną apkę na Androida).
@msniezek Ależ jest możliwe, także przy Kup teraz. Kupuje, wypełnia FOD, płaci. Namyśla się, kupuje drugie, wypełnia FOD i znów płaci. I można tak i 50 razy. Powiedz mi jeszcze co z licytacją i wygraniem kilku aukcji. Jak je kupujący ma połączyć i wypełnić jeden FOD?
@msniezek Mówię o KT. Przy zakończonych już nie dojdę, który klient wypełniał każdy formularz osobno, ale zdarza się to dość często. Jednak mam w tej chwili niedokończone, np. 548a9eb2-4537-11ea-b740-5f347debe724 & 3f3028a2-4537-11ea-b740-5f347debe724 (od tej samej osoby, która z reguły zbiera przez kilka dni, a potem płaci zbiorczo).
@msniezek Mówimy jak najbardziej o aukcjach Kup Teraz. Ostatnio Klientka zakupiła na osobnych zamówieniach 19 różnych, pojedynczych przedmiotów. Do każdej aukcji wypełniła FOD. Następnie anulowała wszystkie pojedyncze płatności, wypełniła jeden zbiorczy FOD dla wszystkich kupionych przedmiotów (zresztą wybierając zupełnie inny rodzaj przesyłki niż pierwotnie) i dokonała jednego, zbiorczego przelewu.
Jak naliczycie prowizję? Od konsultanta All otrzymaliśmy odpowiedź, że w takim przypadku w nowych warunkach prowizja będzie od ostatniego, zbiorczego FODu i ilość pojedynczych FODów nie ma znaczenia, o ile Klient ostatecznie zgrupuje zakupy w jedno zamówienie. Ale z twoich odpowiedzi wynika coś przeciwnego - że skoro transakcja uznawana jest za zawartą w momencie wypełnienia FOD, to jednak naliczycie nam prowizję od wszystkich pojedynczych FODów. Która wersja jest prawdziwa? Jeśli wariant drugi, to znaczy, że prowizję zapłacimy również od tego ostatniego, zbiorczego , z jeszcze innymi kosztami transportu?
Zrobiłam printscreen tego konkretnego przypadku, ale nie da się wstawić zdjęcia, więc podam kilka numerów ofert: 7819196586, 7819195687, 7946892343, 7819195764, 7819199795, 7812182147 nick kupującego zaczyna się na Kav(...) zakupy z 28 stycznia.
@Mis_Izydor Dokładnie o takie wypadki mi chodzi!
@Mis_Izydor @TomBanknoter dopytałem, w takich sytuacjach naliczymy prowizję od kosztów przesyłki umieszczonych w pierwszym FODzie (lub pierwszych FODach). Tutaj wypadałoby doedukować kupującą, czym jest koszyk - jestem też pewien, że w pierwszych miesiącach będziemy rozstrzygać takie sytuacje na korzyść sprzedawców.
@msniezek Jak znam życie, to my zapłacimy za wasze niedopracowane pomysły. Bo skoro piszesz, że "w pierwszych FOD-ach", to znaczy, że prawdopodobnie w wielu wypadkach będziemy płacić wielokrotnie prowizję od tej samej przesyłki. I będziemy tracić mnóstwo czasu, na sprawdzanie, czy prowizje dobrze się naliczyły i korespondencję reklamacyjną (pewnie liczycie na to, że większości nie będzie się chciało użerać o te parę groszy).
A cały problem by nie zaistniał, gdybyście po prostu naliczali osobno prowizję od jednej przesyłki, w momencie finalizacji zakupu (czyli oznaczenia jako wysłane) - tak jak to jest np. na e-Bay.com.
Pomysł doliczania ułamka prowizji od przesyłki do każdego jednostkowego zakupu jest kuriozalny, i będzie generował mnóstwo sytuacji spornych. Trudno pojąć dlaczego Allegro kopiując pomysły z e-Bay'a zawsze to robi w najbardziej skomplikowany i bezsensowny sposób.
@msniezek"w takich sytuacjach naliczymy prowizję od kosztów przesyłki umieszczonych w pierwszym FODzie (lub pierwszych FODach)" - czyli w zasadzie potwierdzasz nasze najgorsze obawy. Bo jeśli np. klient wypełni kilka FOD na drobne kwoty z przesyłką za 8 zł, a na koniec zrobi jedną wpłatę i skorzysta Smart, to sprzedawca zapłaci za bezdurno x 72 gr (gdzie X oznacza liczbę wypełnionych FOD, przy prowizji 9%). Jest to nie tylko totalnie bezsensowne, ale tez sprzeczne z waszymi założeniami (brak prowizji przy wysyłce Smart)
Maćku, więc Wy (jako Allegro) tak naprawdę NIE WIECIE, jak będziecie to liczyć??? Szacunek, że odważyłeś się zamieścić taką odpowiedź, bo póki co wszyscy twierdzili, że takie zakupy w ogóle się nie zdarzają.
Sugeruję szybkie i jednoznaczne doprecyzowanie kryteriów, bo o ile mali, nieświadomi gracze pewnie zapłaczą i zapłacą, o tyle ci więksi, dysponujący własnymi kancelariami prawnymi, już niekoniecznie. Możecie mi naliczyć prowizję od rzeczywiście wykonanej usługi transportowej - ok, z tym nie polemizuję. Ale nie możecie obarczyć mnie opłatą za teoretyczną możliwość wykonania usługi przez niezależny podmiot trzeci, która to usługa nigdy nie dochodzi do skutku. A tym bardziej nie możecie mi później wystawić na to faktury!
@Mis_Izydor Dokładnie. Pozostaje tylko kwestia, czy koszmar, jaki nam szykują jest wynikiem zwykłej niekompetencji, czy jest co celowe działanie