Ujemne punkty za szybką wysyłkę a odbiór osobisty

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dzień dobry,
mam pytanie do Moderatorów odnośnie punktów za dostawę - jeśli Klient wybiera formę dostawy i ją opłaca, po czym następuje odbiór osobisty i zwracam część wpłaty (za przesyłkę) jeśli to nie SMART i oznaczam zamówienie jako ODEBRANE - dlaczego naliczają się punkty ujemne za dostawę?
Co w takiej sytuacji? Czy można w jakiś sposób uniknąć naliczania punktów ujemnych? Towar dostarczony, opłata za przesyłkę (jeśli jest) zwrócona, odpowiednio oznaczone zamówienie.
Bardzo proszę Moderatorów @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_ o opinię.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Cacy-Zakupy Klient wybiera metodę dostawy i płaci za przesyłkę, a numer śledzenia paczki nie jest dodawany, więc system odejmuje punkty. Nie jest to błąd.
Jeśli kupujący chce odebrać towar osobiście, powinien wybrać odbiór osobisty jako opcję finalizacji transakcji.
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Wybacz, ale to chyba żart? Sprzedawca wykazał prokonsumenckie podejście i zgodził się na odbiór osobisty towaru i ma być za to teraz bity? Jakże często Allegro zachęca nas do proklienckiej postawy, a teraz za to chce karać? Klient mógł przecież zmienić zdanie. Mógł po otrzymaniu dokumentu sprzedaży zauważyć siedzibę Sprzedawcy bliską jego adresowi zamieszkania - może być wiele powodów. I co - Sprzedawca powinien kazać klientowi wykonać anulowanie zamówienia, kazać mu czekać parę dni na zwrot pieniędzy przez Allegro i dokonać ponownego zakupu z właściwą opcją odbioru osobistego? Jako klient postawiony w takiej sytuacji odpowiedziałbym po prostu - kpina!

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Rozumiem jaka jest zasada, lecz chodzi mi o sytuację, gdy Klient dopiero po zakupie zauważa, że może odebrać zamówienie osobiście. Chyba się Pani zgodzi, że proszenie Klienta o anulowanie zamówienia i ponowny zakup z wyborem odbioru osobistego może być dla niego niekomfortową sytuacją i taki Klient może być niezadowolony z przebiegu transakcji. Po co zatem robić Klientowi pod górkę. Wydaje się być logiczne, że umawiam się z Klientem na odbiór i dokonuję zwrotu za zapłaconą przesyłkę (jeśli to nie Smart) wtedy Klient jest zadowolony. Martwi mnie fakt, że Sprzedawca, który chce dla Klienta jak najlepiej, otrzymuje ujemne punkty, bo tak robi system. Stąd pojawiło się moje pytanie, czy w inny sposób niż proszenie Klienta o anulowanie zamówienia i ponowny zakup, można uniknąć ujemnych punktów?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Cacy-Zakupy w takiej sytuacji, jeśli prześlesz zrzuty ekranu z wiadomościami od kupującego, w której prosi o odbiór osobisty, możemy wykluczyć zamówienie z jakości sprzedaży.
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
A co w sytuacji gdy po prostu zadzwoni? Zmuszać Klienta do pisania?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@NajlepszyComPL musimy mieć potwierdzenie, że to prośba klienta, więc jeśli zadzwoni, to należy poprosić, aby np. przesłał smsa (na numer na który jest zarejestrowane konto na Allegro).
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Transakcja miała już miejsce jakiś czas temu, dlatego nie mam możliwości przesłać Wam sms-a. Na przyszłość będę zwracać na to uwagę. Czy w przypadku gdy była płatność za przesyłkę, zwrot takiej płatności będzie dla Was potwierdzeniem? Co jeśli już mam odjęte punkty, przywracacie je wtedy?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Cacy-Zakupy Przykro mi, ale warunkiem wykluczenia zamówienia z dostaw, jest przesłanie nam jakiegoś potwierdzenia. Może napisz do kupującego, że prosisz jedynie o potwierdzenie na czacie waszych ustaleń co do odbioru osobistego?
Moderatorka