anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot towaru

RoyalTerm
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry, 

pisze z pytaniem odnośnie zwrotu towaru. Klient zakupił u nas 4 szt. produktu po 5 tygodniach od otrzymania paczki od nas, napisał, że chciałby jeden z nich zwrócić, bo jednak go nie potrzebuje- czas na zwrot minął, co w takiej sytuacji?

Klient po otrzymaniu od nas odpowiedzi, że nie możemy przyjąć zwrotu po upływie 14 dni, powołując się na regulamin Allegro, który sam dokonując zakupu na portalu akceptuje go oraz powołując się na Ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta w Art. 34. 1. mimo to wystawił negatywny komentarz i złą opinię. W dyskusji był bardzo nie miły obrażając politykę naszej firmy, nasze działania i zarzucając brak szacunku do klientów.  

Ocena nie jest obiektywna, tylko wynika z odmowy zwrotu towaru. W komentarzu do opinii napisał również, że "produkt jest źle wykonany" , o czym nie wspomniał wcześniej, nie zgłaszał ani chęci zwrotu produktu ani reklamacji po otrzymaniu towaru- dodatkowo zamontował je w swoim domu- czyli dla nas oznacza to, że z produktem było wszystko w porządku.

Czy da się w jakiś sposób usunąć negatywny komentarz, który ma wpływ na jakoś sprzedaży i ocenę  ? 
Mimo wysłania prośby i uzasadnienia klient nic z tym nie zrobił i raczej nie zamierza tego zmienić. 

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

mdrogeria
#21 Demiurg#

RoyalTerm no i widzisz sam , trzeba było się zgodzić , trochę dobrej woli , klient chętniej by powrócił , a tak masz negatywa .

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@RoyalTerm Dlatego zawsze warto przyjmować zwroty, nawet po terminie. Jeżeli w komentarzu napisał, że towar jest źle wykonany, Allegro go nie usunie, ponieważ nie może tego sprawdzić.

oznacz moderatorów

gierland
#12 Orędownik#

To tylko komentarz, niczym się nie przejmuj. Trafiłeś po prostu na złośliwego trola, nie znającego przepisów prawa w tym zakresie, myślącego że wszystko mu wolno, nawet zwracać towar po 5 tygodniach.

Dobrze zrobiłeś, że nie przyjąłeś zwrotu.  Pamiętaj komentarz jest subiektywną i indywidualną sprawą kupującego - negatywa możesz również dostać za perfekcyjnie przeprowadzoną transakcję bo kupujący miał akurat tego dnia ochotę wystawić komuś negatywa ze względu na to, że akurat padał deszcz albo mu kot kupę zrobił na wycieraczce.

Nie daj sobie wejść na głowę klientom. Kupujący ma czas na odstąpienie od umowy 14 dni i tego się trzymaj. Nie przesłał Ci odstąpienia w tym terminie - jego strata.

oznacz moderatorów

RoyalTerm
#7 Wielbiciel#

Trafiłeś w sedno !

Mam nadzieję, że inni klienci również tak do tego podejdą 🙂

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@RoyalTerm Nie trafił w sedno. Masz zaledwie 98.4% pozytywów. Będziesz słuchał takich rad, procent spadnie Ci jeszcze bardziej, a wtedy Allegro może interweniować, a kupujący mogą zacząć omijać Twoje aukcje.

Takie podejście do kupujących, typowe dla Allegro, w dłuższej perspektywie przynosi więcej szkody niż pożytku.

oznacz moderatorów

WidelecNaTalerzu
#9 Pomysłodawca#

Najzabawniejsze jest to że sprzedając poza Allegro na przykład na własnym sklepie internetowym jak klient napisze po 5 tyg od zakupu że chce zwrócić to może jedynie cmoknąć zad bo nigdzie nie wystawi za to negatywnego komentarza.

Takie podejście Allegro w  stosunku do Sprzedawców i ocen negatywnych, w dłuższej perspektywie przyniesie więcej szkody niż pożytku, klient się przyzwyczai że może znacznie więcej ( jak widać zdarzają się tematy tego typu) 

Jak na moje czas oceny transakcji, powinien być znacznie krótszy, 2 dni po dostarczeniu przesyłki, przecież jest oceniane:

- Zgodność z opisem- ( wygląd i specyfikacja)

- Koszt wysyłki 

- Obsługa kupującego ( jak na moje obsługa związana z samą wysyłką zamówienia czyli odpowiedzi na ewentualne pytania, metody informowania odnośnie statusu paczki itp)

Jeśli nie jest to wyłudzanie za pomocą ocen przez klientów ( działanie na szkodę firmy? złośliwe oczywiście) to jestem święty.

To moje zdanie, nie liczę na jakiekolwiek odpowiedzi, a nawet jak będą to mam je gdzieś więc nie pruj się człowieniu jak coś 😉

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@RoyalTerm Widzę, że odpowiedziałeś na komentarz, przedstawiając sprawę ze swojej prespektywy. To daje innym kupującym pełny obraz sytuacji. Treść opinii klienta nie narusza naszych zasad, dlatego może zostać usunięta tylko wtedy, gdy kupujący się na to zgodzi.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

gierland
#12 Orędownik#

... ale narusza zasady rzetelności oceny.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@nat_not oczywiście komentarz nie narusza zasad allegro

bo kupujący może w nim kłamać, pomawiać i szkalować przedsiębiorcę

oczywiście serwis wiedząc o tym i wbrew prawu nie usuwa takich treści

i nie blokuje konta pomawiającemu

takie są zasady allegro

 

@nat_not zastanów sie co ty piszesz i do czego namawiasz tutaj strony transakcji

może zostać usunięta tylko wtedy, gdy kupujący się na to zgodzi.

kiedy do adminów allegro dotrze wreszcie

że tutaj nie tylko został pomówiony sprzedawca ale tez był szantażowany i mu grożono

taki art Kodeksu karnego znasz?

Art. 190

§ 1. Kto grozi innej osobie popełnieniem przestępstwa na jej szkodę lub szkodę osoby najbliższej, jeżeli groźba wzbudza w zagrożonym uzasadnioną obawę, że będzie spełniona, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

Art.  191.  [Zmuszanie do określonego zachowania. Utrudnianie korzystania z lokalu mieszkalnego]
§  1. 
Kto stosuje przemoc wobec osoby lub groźbę bezprawną w celu zmuszenia innej osoby do określonego działania, zaniechania lub znoszenia,

podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

 
§  2. 
Jeżeli sprawca działa w sposób określony w § 1 w celu wymuszenia zwrotu wierzytelności,

podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

 

ten komentarz to także groźby i próba wymuszenia

a ty chcesz by im uległ @RoyalTerm 

 

 

 

 

 

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

@RED - sorry za małpkę, ale staram się ją zawsze dodawać.

Oczywiście masz rację  - zgadzam się w tym w 100%.

Wszyscy wiedzą, że stanowisko Allegro odnośnie interpretacji prawa zależy tylko od Nich. Np. (w/g pracownika Allegro) odstąpienie od zawartej umowy nie oznacza, że transakcja nie została zawarta - tak twierdzi Allegro dla potrzeb wystawiania komentarza (obowiązujące w Polsce prawo stanowi inaczej). Jednak np. dla zwrotu prowizji - taka transakcja zostaje uznana za nie zawartą. Gdzie jest tutaj sens i logika? I poszanowanie obowiązującego prawa?

Myślę, że pracownik ALL nie skomentuje Twoich odniesień do art.KK. - po prostu brak mu kompetencji. To nie jest tak, że każdy pracownik Allegro musi się znać na wszystkim, tak jak sprzedawca, który musi znać prawo cywilne, karne, handlowe, wszystkie ustawy konsumenckie, regulamin  Allegro (z ciągłymi poprawkami) itp. Masz opinię pracownika Allegro, jak się z nią nie zgadzasz - idź do sądu...

Moim zdaniem: komentarze i oceny produktów powinny być wystawiane do 14 dni od otrzymania towaru przez kupującego. To wystarczający czas na dokonanie oceny.

Następna rzecz - to "nachalne" działania Allegro w wysyłaniu wiadomości do kupujących odnośnie oceny transakcji. To jest działanie negatywne. Mnie wkurza to, że jako kupujący otrzymuję od ALL przypomnienia o ocenie transakcji. To jest sprawa między mną, a sprzedawcą, po co ALL się w to "wcina"? I dlatego, dla zasady nie wystawiam ocen i komentarzy, to chory system.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów