anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Naprawa / Reorganizacja Systemu Komentarzy

Kategorie
kupujący
kupujący 1057
inne
inne 217
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
383
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
198
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1009
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Naprawa / Reorganizacja Systemu Komentarzy

pinsplash
#21 Demiurg#

Naprawcie ( zmieńcie ) system komentarzy – jak najszybciej!

Było to już postulowane wiele razy , chociażby tu:

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/konieczno%C5%9B%C4%87-argume...

lub tu :

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/komentarz-gwiazdki-tylko-do-...

Przy pomocy waszej „jakości”, system komentarzy ma duży wpływ na sprzedaż na Allegro. Każde niepełne gwiazdki to spadek jakości, a co za tym idzie bezpośredni wpływ na pozycjonowanie, smarta itp., a co za tym idzie spadek sprzedaży – są wątki małych sprzedawców, lub początkujących którym jeden negatyw potrafi wpłynąć na sprzedaż znacząco.

Dlatego powinien być jak najbardziej uczciwy. Zwłaszcza teraz gdy będą tylko dwie miary, ocenianie stanie się jeszcze bardziej „ wpływowe”

Co zrobić?

  1. Uświadamiać Kupujących ( webinaria, ankiety, inne..? ) że np. 4 gwiazdki to bardzo zła ocena  na Allegro - inaczej niż w szkole. Była kiedyś dyskusja z kupującym który powiedział ze 5 gwiazdek daje tylko za coś ekstra ( gratis, bonus itp.) a jak wszystko jest w porządku to 4 – bo wg niego to dobra ocena. Tak nie jest! Zwłaszcza początkującym sprzedawcom, lub tym z mała ilością komentarzy może bardzo zaszkodzić.
  2. Zachęcać kupujących do wystawiania ocen !! Monety? Akcje promocyjne? Konkursy? Na chwilę obecną z dyskusji na Gadane wynika że wystawia oceny tylko ok 10% kupujących. To BARDZO MAŁO. Przy takim systemie, jeden lub dwa negatywy bądź obniżone gwiazdki potrafią zniszczyć dorobek sprzedawcy. Bo 90% zadowolonych ich nie wystawi. Przykłady z forów : jednorazowy emailing do kupujących którzy w danym miesiącu nie wystawili komentarza – kulturalny z prośbą o wystawienie. Reakcja : ZERO. Drugi : rozmowa telefoniczna : „Proszę Pana jak nie wystawiłem komentarza to znaczy ze wszystko jest ok ! Wystawiam tylko negatywy”. Taki system po prostu zafałszowuje rzeczywistość. Może domyślnie komentarz np. neutralny? Taki z automatu?
  3. Jeżeli nie ma 5 gwiazdek, konieczność uargumentowania komentarza przez kupującego ( np. minimum 50 znaków ). Tak aby sprzedawca miał się do czego odnieść.
  4. Zastopować coraz bardziej rosnący proceder „szantażu komentarzowego”. Jak nie dostanę gratisu to wystawię negatywa. Jak nie przyjmiesz nieuzasadnionego zwrotu po miesiącu to negatyw. Jak nie obniżysz ceny do takiej jak ja chcę ( już po zakupie) to dowalę negatyw itp. Itd… To obecnie plaga coraz bardziej się rozrastająca.
  5. Wprowadzić brak możliwości oceny tych parametrów które nie dotyczą transakcji. Np. : nie odebrał kupujący paczki? Nie może ocenić zgodności z opisem.
  6. Pomysł mglisty 😊 : dodać coś na kształt oceny przewoźnika ? Tak aby Kupujący nie oceniał sprzedawcy przez pryzmat „nawalenia” firmy przewozowej.  Zagubienie paczki, za długi czas dostawy, niedosłanie kodu, niekulturalny kurier, włożenie paczki do górnej linii skrytek a ktoś ma 150cm wzrostu itp. Itd…
  7. TO TEMAT NA INNY WNIOSEK ale zahacza o ten : Opiszcie dokładnie, że podawany czas dostawy jest SZACOWANY / PRZEWIDYWANY a nie Gwarantowany. I ze ma niewiele wspólnego z rzeczywistością, oraz NIE JEST to podawane przez Sprzedawcę tyko dodawane przez Allegro. A za to bardzo często Sprzedający dostają niezasłużone negatywy „miało być na piątek – jest w poniedziałek” „Już dwa dni a paczka nie wyjęta z automatu paczkowego” itp. itd
74 Komentarze
maxr01
#17 Koryfeusz#

Zauważcie, ile ocen zostało z systemu "ocen i komentarzy".

Ostatnio zostało usunięte z systemu ocen i komentarzy komentarzy - "koszt wysyłki".

Dlaczego? - sprawa jest prosta, koszt wysyłki był podany na aukcji. Jeśli kupujący się z nim zgodził, zawarł umowę, to dlaczego potem w komentarzu pisze, że koszt wysyłki jest za wysoki?

Ja myślę, że chodziło tutaj o przesyłki Allegro - wszystkie przesyłki Allegro, typu paczkomat, list polecony itp. kupujący mógł skomentować i ocenić jako "za wysokie". Sprzedawca nie ma wpływu na koszt wysyłki, wręcz do niego dokłada, nieważne, czy to przesyłka Allegro, Allegro SMART czy każda inna - sprzedawca do każdej przesyłki dokłada - kosztów nie będę już wskazywał, zależą od firmy, lecz to min. 2 zł.

Nie pamiętam jaki wcześniejszy parametr był usunięty - pewnie też bzdurny.

Teraz kolejny parametr - zgodność towaru z opisem.

To też jest "bzdurny parametr". I myślę, że niedługo zostanie on usunięty. 

Do oceny towaru jest inna opcja. To z niej należy korzystać.

Natomiast kupujący mają w tej chwili aż 2 możliwości oceny towaru - w komentarzach i w ocenie towaru.

To jest chore...

Otrzymałeś niewłaściwy towar - do tego służy reklamacja i odstąpienie od umowy.

Otrzymałeś po reklamacji właściwy towar, dokonałeś odstąpienia od umowy i dostałeś zwrot kasy - to jakim prawem obcinasz gwiazdki za zgodność z opisem? Nie chcesz złożyć reklamacji - to Twój problem, że nie chcesz skorzystać ze swojego prawa. "Nie chce mi się" odsyłać towaru do reklamacji - to żadne wytłumaczenie. Sprzedawca jakoś musiał zapakować towar, dołożyć do kosztów przesyłki, opakowanie, materiały, koszt pracownika, a kupującemu nie chce się wrzucić towaru do tej samej paczki i odesłać.

Zostawia przedmiot, chociaż nie jest z niego zadowolony, a może go zwrócić. To chyba coś nie tak?

Klient jedzie do "sklepu stacjonarnego" żeby coś kupić, ponosi koszty, kupuje przedmiot - zwrotu nie ma, reklamacje do serwisu, dobrze, jak sklep przyjmie, wyśle do serwisu, potem klient przyjedzie odebrać.

Na All - wszystko na koszt sprzedawcy - ale to i tak za mało...

Kiedy nadejdzie jakieś "opamiętanie"? - niestety, w przypadku zakupów przez internet - nigdy nie będzie jakiegokolwiek "opamiętania się". Nie będę przytaczał setek przykładów - to bez sensu. 

-Outlet-Butik-
#9 Pomysłodawca#

maxr01 - ja sądzę ,że koszt wysyłki został usunięty z zupełnie innego powodu 🙂

To nie tak ,że Allegro się kończą zaraz warunki z Inpost po X latach i będzie nowy cennik ?

Resztę sobię dopowiedz 🙂 Tak - usunięte pewnie ku świętemu ich spokojowi wkrótce - aby kupujący nie wyżywali się ocenami na sprzedających za nowe stawki a sprzedający nie męczyli Allegro 🙂

Co do zgodności - tu sądzę jednak ,że ocena produktu a ocena "zgodności z opisem" - chyba to lekko inne parametry - patrząc od strony kupca. Czasem faktycznie dostaje nieco inny produkt niż wyklikuje w aukcji....

 

Client:96810784
#13 Ambasador#

Kupujący wystawiając ocenę sprzedawcy daje 4/5 gwiazdek w kategorii "Obsługa kupującego" i widzi słowną interpretację tej wartości jako "dobra" natomiast sprzedający otrzymując ocenę 4/5 => 4.0 nagle ma ją opisaną jako nieakceptowalna. Dajcie spójny komunikat, bo kupujący często nie są świadomi, że ocena którą wystawiają jako "dobra" wcale nie jest dobrą.

 

Podobnie z oceną towaru- czym jest mała/średnia/duża niezgodność z opisem?

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Client:96810784 "punkt widzenia zależy od punktu siedzenia"

Client:96810784
#13 Ambasador#

@Ziolko39 Oby to nie było oficjalne stanowisko Allegro 🙄

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

Client:107370536
#12 Orędownik#

@Client:96810784 LOL. Mylisz unikalną ocenę jednej transakcji ze średnią ocen otrzymanych w ciągu 12 miesięcy.

Client:96810784
#13 Ambasador#

@client:107370536 No to wyjaśnij jak średnia z dwóch, trzech lub tysiąca ocen dobrych może dać ocenę nieakceptowalną bo chyba innej matematyki teraz uczą w szkołach skoro tak się da.

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Client:96810784 To jest naj > super > hiper > wyższa matematyka stosowana przez Allegro > oni sami jej nie rozumieją > a co dopiero my "szare żuczki"

nikl
#14 Krzewiciel#

Sprzedawca ma ogromny wpływ na postrzeganie produktu, selekcję, przygotowanie, sprawdzenie, wyregulowanie, opisanie, opakowanie i realizację. Nagle znajduję fatalne opinie o moim przedmiocie, bo zaoferował go jakiś tandetny sprzedawca, który zwyczajnie nie zadbał o cały proces. Nie wrzucajcie do jednego wora wszystkiego. To wielki błąd produktyzacji i zniechęcanie do staranności. Niech każdy pracuje na swoje konto.

Barzy_TPI
#13 Ambasador#

Popieram. Oceny produktów z jednego źródła nie mogą być mieszane z ocenami produktów z innego źródła - to nie tylko fundamentalna zasada dot. zakupów w internecie, ale przede wszystkim nakaz logiki.

Może osoby odpowiedzialne za wprowadzenie produktyzacji nie wiedzą o tym, że jeśli np. 100 osób sprzedaje ten sam (wg katalogu produktów czyli stricte teoretycznie) przedmiot, to te przedmioty mogą pochodzić z różnych fabryk, mogą być z różnych dystrybucji, mogą być przeznaczone na różne rynki, mogły być transportowane przez różnych dostawców, magazynowane w różnych magazynach itd. itd. itd. Różnic między tymi przedmiotami może być ogrom, ale osoby odpowiedzialne za wprowadzenie produktyzacji widocznie żyją w wyimaginowanym, utopijnym świecie, gdzie wszystkie egzemplarze danego produktu są powieleniem siebie samych i mają wręcz identyczną strukturę atomową, która w dodatku jest nienaruszalna.

oznacz moderatorów