Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Szanowni Państwo,
Kupujący zgłosił reklamację, na którą niezwłocznie odpowiedziałam, prosząc o odesłanie towaru w celu jej dalszego rozpatrzenia. Niestety, mimo upływu czasu kupujący nie zareagował – nie odesłał produktu ani nie wyraził chęci kontynuowania postępowania reklamacyjnego.
Dziś mija termin na rozpatrzenie dyskusji, w związku z czym – ze względu na brak odesłania towaru – zdecydowałam się na odrzucenie reklamacji jako bezzasadnej.
Zostałam jednak poinformowana przez Allegro, że odrzucenie reklamacji jest nieuzasadnione, ponieważ to ja – jako sprzedający – powinnam odebrać towar od kupującego. Przyznam, że jestem tym stanowiskiem zaskoczona, ponieważ w moim odczuciu to kupujący, jako inicjator reklamacji, powinien wykazać minimum zaangażowania i przesłać towar do weryfikacji.
Proszę o doprecyzowanie, czy zgodnie z regulaminem Allegro to na sprzedającym ciąży obowiązek organizacji odbioru reklamowanego produktu, nawet jeśli kupujący nie wykazuje żadnej inicjatywy i nie odpowiada na wiadomości.
Z góry dziękuję za wyjaśnienie tej sytuacji.
@AlleMakijazPL widzę, ze nie interesowałaś się przepisami za bardzo😉, ale jak kupię lampę do samochodu i się okaże, ze ona źle działa, to sprzedający ma obowiązek przyjechać wymontować ją i oddać nowa lub kasę, ewentualnie może to zlecić komuś innemu, ale cały koszt jest przerzucany na sprzedającego (chociaż są wyjątki), więc ciesz się, że nie sprzedajesz części samochodowych, bo wówczas każda reklamacja była by dla Ciebie nadużyciem😁
@KOGIEL_T Z tą lampą do samochodu to dałeś bardzo dobry przykład nadużyć.
Klient kupuje lampę do auta bo stara mu źle świeci. Więc kupuje nową, nowa też źle świeci więc czyja wina? Jednak reklamację składa sprzedającemu.
Klient oddaje auto do serwisu, tam lokalizują jakąś usterkę, może bezpiecznik, może jakiś styk.
Wystawiają fakturę, kupujący przedstawia fakturę sprzedającemu, ma darmową naprawę.
Brawo Wy !
Pewnie napiszesz że to sprzedający ma przyjechać i naprawić auto kupującemu. Można i tak ważne że za naprawę zapłaci ten który zlecał a w sumie i tak sprzedawca.
@br. no niestety, mi jako sprzedającemu te przepisy również nie leżą, ale są jakie są😔, podatki tez mi nie pasują, ale muszę płacić 😞
@KOGIEL_T Tak porównywać nie wolno, podatki to składka na działanie państwa na wojsko, na szkoły, no i na limuzyny bo też potrzebne.
Natomiast przepisy to regulacje wewnętrzne, to przyzwolenie komu więcej wolno itp...
Jeżeli działasz sam to musisz sam się bronić albo szukać ochrony.
Tutaj działasz w organizacji którą opłacasz poprzez płacenie prowizji i innych opłat. Masz prawo oczekiwać ochrony, pomocy w trudnych sprawach. Zauważasz tą pomoc?
@br. problem w tym, że to nie Allegro narzuca takie obowiązki, oni tylko mniej, lub bardziej udolnie próbują się dostosować do istniejącego prawa w Polsce, czy też w Unii, czasem im to wychodzi , a czasem nie😕
@KOGIEL_T Nie umniejszaj roli Allegro, przecież to potężna spółka o międzynarodowym zasięgu. Na pewno uczestniczą w tworzeniu prawa, a jeśli nie uczestniczą to przynajmniej powinni starać się interpretować to prawo na własnym podwórku tak aby było przyjazne i nie wywoływało patologii.
Już wielokrotnie pokazywali że jeśli chcą to potrafią, na przykład czym jest Protect?
@br. Protect, to ich własny projekt , wymyślili sobie coś w rodzaju ubezpieczenia i mają środki na wypłaty dla "poszkodowanych" , ale to już inny temat, natomiast to o czym wspominałem wcześniej jest uregulowane przepisami prawnymi które narzuca nam państwo polskie
@KOGIEL_T Nie narzuca przepisów, zazwyczaj takie przepisy są wstępnie konsultowane, jeśli "odpowiednie zespoły" przegapiły konsultacje to inny problem.
Ale w przepisach jest jasno napisane, sprzedający przedmiot odbiera. Nie jest napisane że zabiera siłowo, konfiskuje, lecz odbiera, a żeby sprzedający mógł przedmiot odebrać kupujący powinien przedmiot udostępnić, przekazać.
Czy w przepisach muszą być gotowe instrukcje na wszystkie okazje czy należy je czytać i właściwie interpretować?
@br. interpretacją przepisów, to może niech zajmują prawnicy, albo "odpowiednie zespoły" Allegro😉 ja ze swoimi klientami zawszę dochodzę do kompromisu😁
"ja ze swoimi klientami zawszę dochodzę do kompromisu'
Oby tak dalej, ale nic nie trwa wiecznie, zawsze jakiś lepiej wiedzący może ci się trafić....
Pewnie będziesz liczył wtedy na pomoc botów Allegro.
@br. wiecznie nie, ale jakoś od 25 lat daje radę😉
@KOGIEL_T Ho, ho... to ja mam tylko 24 latka na Allegro. Młodzian jestem.
Tak przy okazji : moderatorka @nat_not dała link do słynnej Ustawy i tam na 2-giej stronie Art.3.10 jest napisane że: Przepisów ustawy nie stosuje się do umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa, jeżeli konsument jest zobowiązany do zapłaty kwoty nieprzekraczającej pięćdziesięciu złotych.
Zakupy na kwotę poniżej 50 zł stanowią chyba znaczną część transakcji na Allegro.
Czy ktokolwiek na Allegro czytał tą ustawę i zaproponował odrębny sposób postepowania dla takich tanich reklamacji?
Mam niesmiałe podejrzenie że nikt z autorów tych lipcowych ułatwień nawet ustawy nie przeczytał.
@br. Nie ma takiej tradycji aby czytać przepisy a już szczególnie aktualnie obowiązujące. [edytowano].
@cztery_bez_atu chciałbym tylko przypomnieć, że kierownik forum napisał 😉
"Poglądy polityczne i przekonania religijne zostaw dla siebie
Społeczność ma być miejscem spotkania wokół Allegro, dlatego prowadzenie tutaj agitacji politycznej lub religijnej jest nie na miejscu. Szanujemy Twoje poglądy i przekonania, tak samo jak innych. Jako ludzie nie jesteśmy tacy sami, myślimy inaczej, często więc się z sobą nie zgadzamy, ale jeśli wszyscy się tu spotykamy - łączy nas Allegro i sprawy związane z Serwisem powinny być w centrum naszej uwagi."
@KOGIEL_T "....łączy nas Allegro i sprawy związane z Serwisem powinny być w centrum naszej uwagi."
Niektórych na pewno łączy, ale wpisy na tym forum świadczą o tym że dla wielu Allegro tej łączności nie chce zbytnio eksponować. Więc jak Kuba Bogu....
@br. ja przeczytał - nie stosuje się tego fragmentu z 50zł do sprzedaży internetowej tylko fizycznie zawieranych umów bo ktoś się pisząc ustawę pomylił - generalnie ustawodawcy to głąby, ustawy napisać nie potrafią napisać ani poprawić
@RED Jest to co piszesz gdzieś napisane, czy może nie stosuje się tego fragmentu bo nam się nie podoba a ustawodawcy to głąby?
W ten sposób można każdą ustawę zakwestionować bo ustawodawcy to są głąby, tylko geniusze Allegro wymyślają coraz lepsze ułatwienia, usprawnienia...
@KOGIEL_T To tu https://www.youtube.com/watch?v=0jUB4sPaV90 masz coś na temat podatku.
@cztery_bez_atu widziałem😉, nawet już założyłaś nowy temat jakieś pół godziny Temu😁
KOGIEL_T interesowałam sie bardzo wkoncu nie jestem tu od miesiąca czy dwóch to po 1
a po drugie od 1 lipca te przepisy na allegro weszły do tej pory jak klient nie doesłał towaru a minęło 14 dni i wydałam decyzje odmowną allegro ją zakańczało