anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Brak wyboru kuriera w smart!!!

MAMY ROZWIĄZANIE!
gargulce2
#11 Animator#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Jestem jedną z "uszczęśliwionych" osób która przechodzi jakieś nonsensowne testy w których allegro narzuca przewoznika w przesyłkach smart. We wszystkich ofertach jest podany kurier dpd smart którego nie mogę dodać. Absurd goni absurd. Nie po to płacę allegro smart żeby nie moc wybrac przewoznika. Nie chcę kurierów pocztex, ups czy innych którzy mnie zawiedli. Chcę wybrac przewoznika dpd z którym nie mam problemów, paczki przywozi na czas itd. Mimo że płacę za smarta odebraliście mi wybór. Zakończcie te durne testy i pozwólcie ludziom wybrac to co im odpowiada. 

Wychodzi na to że ja przez 5 tygodni nie zrobię zakupów na allegro. Poczekam na zakończenie testów. 

Jeszcze jedno pytanie do twórców ów godnego pożałowania pomysłu... jak zbadacie zadowolenie klientów że swojego testu? Na jakiej podstawie uznacie że test się powiódł czy to była porażka? Bo chciałabym wyrazić swoją opinię na ten temat w ankiecie dotyczącej właśnie tego. Patrząc na niezadowolenie innych klientów wasz test nie zdał egzaminu. I chyba będę wnosić o zwrot kosztów smart za te 5 tygodni testów gdzie nie mogę wybrac przewoznika. 

oznacz moderatorów
444 ODPOWIEDZI 444
sekundeczka
#9 Pomysłodawca#

Najgorsze, że paczka nie dotarła wcale bez żadnej informacji, poszłam i kupiłam psu jedzenie w sklepie przepłacając szok. Jestem tak wkurzona, że to mało powiedziane... Jaka interwencja ?? śmiechu warte... 

oznacz moderatorów
sekundeczka
#9 Pomysłodawca#

Paczka zamówiona w poniedziałek - zwykle we wtorek już była - ale nie - allegro Ci umili życie - super usługą testów, których nie chcesz - efekt jutro czwartek - paczki nie ma- pies by do tego czasu się przekręcił z głodu. Spowodowało to nie tylko frustrację czyli uszczerbek na moim zdrowiu psychicznym ale też - mogło spowodować szkody w postaci głodującego psa. Kto pytam się weźmie za to odpowiedzialność??? oddacie mi stracony czas?? cały dzień czekania na nic.... nawet nikt nie raczył napisać co się stało, że nie dotarła paczka. Czemu sami psujecie sobie dobrą opinię? w tym momencie nie mogę polecić allegro, fajnie jakby powstał inny serwis - bardziej przyjazny ludziom... bo widać tutaj ludzie to tylko pionki... 

oznacz moderatorów
AnnaG-Antyki
#18 Luminarz#

Tak to jest tragedia. Portal w ogóle nie słucha opinii. Powtarzają jak zdarta płyta, że testy przebiegły pozytywnie i że to dla naszego dobra.  Rozumiem wściekłość, sama jestem wściekła. Kolejny rok przez wyszukiwarki będę musiała zakupy do szkoły robić w stacjonarnym, tu prędzej oszaleję niż porównam te wszystkie pie.rdo.ły. A na koniec powiem,z e jako kupująca jeszcze nie masz najgorzej. Teraz postaw się w sytuacji sprzedawcy. Nie włączy smarta to będzie przyjmował skargi klientów, a czasem i negatywa za brak smarta i miał o połowę mniejszą sprzedaż. Włączy (a wymogiem smart dla firm jest włączone allegro one)  to co tydzień będzie miał takich wkurzonych klientów, duża ich część nie rozumie, że to nie jego wina. On jedyne co może robić to reklamować. Moderatorki pognają ale na dobrą sprawę to widać że te interwencje nic nie wnoszą. Kurier i tak pojawia się raz na tydzień.... Kto za leczenie nerwicy i wrzodów zapłaci? A to nie koniec. Niech się karma popsuje w te upały to klient i tak kasę odzyskać musi. Myślisz, że one za nią zapłaci, nie sprzedawca. A to nadal nie koniec kłopotów. Gdy dostanie negatywa z powodu dostawy po 2 tygodniach i poprosi o usunięcie to dostanie taką odpowiedź "klient ma prawo do subiektywnej opinii". Najzabawniejsze jest to, że ciągle piszą, że przesyłkę można reklamować. Kiedyś tu padło pytanie czy w przypadku przesyłki odesłanej bez próby dostawy z powodu pełnego boxu sprzedawca dostanie zwrot kosztów wysyłki czy dopłat. Odpowiedź to "nie". Każdy inny musi wykonać opłaconą usługę, one jest ponad tym...

oznacz moderatorów
sekundeczka
#9 Pomysłodawca#

Niestety ale to straszne, na razie przyjmę karmę jak będzie zepsuta to odeślę, bo psu kupiłam kilka saszetek myśląc, że wczoraj jednak się pojawi, paczka z karmą przeleżała na magazynie kuriera cały dzień od godziny 6 rano... jest czw, w pn była zamówiona.  Realne finansowe kary powinny być dla allegro i to milionowe za takie traktowanie ludzi. 

oznacz moderatorów
-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

Napisałam tu wczoraj o możliwości zgłoszenia nieprawidłowości dotyczących usługi Smart do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Poznaniu. Mamy do tego prawo jako konsumenci, których interesy zostały naruszone w wyniku wprowadzonych do usługi zmian.

Mój post został usunięty, mimo że wcześniej w wątku użytkownicy pisali wielokrotnie o możliwości zgłoszenia sprawy do UOKiK, a pracownicy Allegro zapewniający o zgodności "testów" z prawem sami zachęcali kupujących do konsultacji z urzędem.

Proszę o wyjaśnienie, w jaki sposób mój post naruszał zasady Społeczności Allegro. Wiem, że na forum nie powinniśmy komentować działań moderatorskich, jednak już raz w tym wątku miało to miejsce. Powstał również niedawno wątek na temat cenzury na AG i nie został usunięty.

@msniezek 

@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
gargulce2
#11 Animator#

@-Sainkho-  no właśnie miałam pisać że twój post w magiczny sposób zniknął chociaż nie naruszał regulaminu... 

Mam prośbę żebyście pisali nowe posty pod ostatnim wpisem. Jeśli piszecie w środku tematu to wpis umyka... dzięki 😉

Ja ostatnio kupiłam jeden produkt. Allegro wylosowało... uwaga, nie uwierzycie.. Allegro one 🤬 

A sprzedawca wysłał inpostem. 

oznacz moderatorów
gargulce2
#11 Animator#

@-Sainkho- ja wysłałam 😉

oznacz moderatorów
-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@gargulce2 Post usunięty. Cóż, widać jednym wolno, a innym nie. Do UOKiKu można zgłaszać, a gdzie indziej nie. Demiurgowie mogą zamieszczać posty wprowadzające w błąd, obraźliwe, pomawiające, dyskryminujące, mogą wklejać cudze teksty jak swoje. I nikomu to nie przeszkadza. Mają dyspensę na przestrzeganie regulaminu. Co wolno wojewodzie...

Wątek pod specjalnym nadzorem. Trzeba ważyć treści.

oznacz moderatorów
-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@ayo80 Oto informacje, jakie otrzymałam od pracowników Allegro 3 czerwca: "Czasowym testem sposobu dostawy są objęci wszyscy użytkownicy Smarta" oraz "Niestety na ten moment nie jest znana data wyłączenia tej opcji". 

Allegro nie ma prawa prowadzić żadnych testów zmian w usłudze Smart, co wyjaśniałam już w tym poście i następnym. Proszę już sobie darować nazywanie zmiany warunków usługi "testem", "eksperymentem", "opcją" czy jak tam jeszcze każą Wam to określać.

oznacz moderatorów
ohir
#9 Pomysłodawca#

Zła wiadomość: "testowanie" na "losowej próbie" 100% klientów niestety nie zostało uwzględnione przez ustawodawcę. Trwają prace nad uzupełnieniem implementacji dyrektywy ECN+ tak by ująć w polskim prawie możliwość karania za świadome obchodzenie obowiązków wynikających [...]

Jednak nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło:

W związku z próbą przejęcia polskiego rynku przesyłek detalicznych przez dotychczasowego klienta naszych firm postanowiliśmy wspólnie powołać spółkę, która zaoferuje sprzedawcom dodatkowy kanał sprzedaży z prowizją dużo niższą niż pobiera obecny (prawie) monopolista. [...] Cena przesyłki dla sprzedawców będzie skalkulowana na takim poziomie, by mogli klientom zaoferować darmową dostawę już przy zakupach za 50-60 zł. Zarówno koszty jak i zyski spółki będą dynamicznie ustalane według wyboru kuriera dokonanego przez kupujących, co zapewni dalszą zdrową konkurencję pomiędzy udziałowcami i zapewni bezpieczeństwo prawne przedsięwzięcia.

Mam nadzieję że będą mogli po prostu z dnia na dzień odciąć A-o i przywrócić normalne rynkowe ceny dla użytkowników A-o, jednocześnie dając nam wreszcie realną konkurencję a sprzedawcom alternatywę. Oby marzenie z akapitu wyżej jak najszybciej się spełniło.

oznacz moderatorów
ogryz7
#11 Animator#

@ohir jakie jest źródło tego artykułu? 

oznacz moderatorów
ohir
#9 Pomysłodawca#

To marzenie jest 😉

oznacz moderatorów
ohir
#9 Pomysłodawca#

Zakupy z dziś – u kilku sprzedawców "wylosowało"

DPD, DHL, Pocztex.

Od najbliższego centrum do mojej wsi jest 12km, DHL 18km.  DPD dojedzie, listonosz będzie w przyszłym tygodniu zapewne (bo dziś poniedziałek ale sprzedawca wyśle jutro więc na poczcie będzie w piątek ale w piątek poczta do 13 więc listonosz będzie w następny wtorek bo w poniedziałek wyjeżdża w teren przed godziną dojazdu furgonetki z pocztex).

A co do DHL – potrwa około tygodnia pięć telefonów i interwencja w centrali – bo jeszcze się mi nie zdarzyło, żeby bez telefonów, korespondencji i reklamacji dowieźli – zrzucają w sklepie w gminie (10km) i sms że "do odebrania w" a w rozmowie z kurierem "panie ja nie będę robił dwudziestu kilometrów z jedną paczką".

 

oznacz moderatorów
-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

U mnie (małe miasteczko) Pocztex nie doręcza niczego poza awizo, mimo że listonosze jeżdżą samochodami, a placówka jest kilometr ode mnie. Nie mam możliwości wyjścia z domu i nikt mi takiej przesyłki nie odbierze w rozsądnym terminie. Wczoraj straciłam tyle czasu na szukanie ofert bez Pocztexu, że dałam sobie spokój i zrobiłam zakupy gdzie indziej (w niższych cenach, z dostawą gratis). Teraz już nawet nie będę szukać na Allegro.

oznacz moderatorów
AGD-RTV-IT
#13 Ambasador#

@-Sainkho- przez limity wagi gabarytowej - szczególnie śmiesznie niskie w DHL - Pocztex to jedyny sensowny przewoźnik w Smarcie dla każdego, kto nadaje większe paczki.

Pozdrawiamy
PHU MAR-SAT
oznacz moderatorów
ohir
#9 Pomysłodawca#

Ale macie, jako sprzedawca, świadomość, że Pocztex gabarytowe przesyłki odbiera, ale ich NIE DOSTARCZA? (przynajmniej na wsi)

Jest tylko awizo żeby jechać na pocztę, bo do osobówki listonosza za ciężkie/za duże.

oznacz moderatorów
AGD-RTV-IT
#13 Ambasador#

@ohir nie, bo jeszcze takiej sytuacji nie mieliśmy, wszystkie są doręczane pod wskazany adres. 

Pozdrawiamy
PHU MAR-SAT
oznacz moderatorów
-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@AGD-RTV-IT U mnie nawet listów poleconych nie doręczają. Od razu idzie powiadomienie sms o przesyłce do odbioru w placówce.

oznacz moderatorów
dlugilong
#8 Zapaleniec#

Ja zostałem potraktowany tak samo i osrane DHL zamiast do domu zawiozło mi do jakiegoś punktu oddalonego o 2 km, gdzie mam bliżej taki punkt chociażby w swojej lokalnej żabce 150m od domu. Siedzę w domu bo mam połamaną girę i zawsze omijam DHL bo robią takie ściemy pisząc, że nikogo nie zastali. Teraz nie mogę wybrać sobie kuriera, bo alle drogo za mnie będzie decydować. No absurd i łamanie prawa!

oznacz moderatorów
-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

Tutaj ten sam problem, kupująca w zaawansowanej ciąży [dokumentuję jako przykład dla przedstawicieli instytucji, którzy będą czytać nasze skargi]: 

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/kurier-nie-dostarczy%C5%82-paczki-pod-adr...

Decydentom nie przyszło do głowy, że narzucanie nieodpowiedniego dostawcy może skutkować poważnymi niedogodnościami dla kupujących lub nawet brakiem możliwości odbierania przesyłek. Kupująca w ciąży, ktoś inny ze złamaną nogą, osoby chore, niepełnosprawne, opiekunowie...

Dla nas wybór właściwego kuriera ma ogromne znaczenie! 

Niektórzy z nas nie są w stanie funkcjonować bez właściwie realizowanych dostaw towarów. Kurierzy dostarczają nam żywność, środki higieniczne, wyroby medyczne. Nie możemy sobie pozwolić na korzystanie z usług przewoźników, którzy notorycznie dopuszczają się zaniedbań czy opóźnień w dostawie.

Nie godzimy się na taki poziom uciążliwości związany z usługą, za którą zapłaciliśmy, licząc, że będzie użyteczna i ułatwi nam życie. Jak długo jeszcze osoby odpowiedzialne będą udawać, że zmiana jest korzystna dla kupujących? 

Domagamy się natychmiastowego przywrócenia warunków usługi do zgodności z umową.

@msniezek @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów