Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Reklamacja towaru wyprodukowana w Polsce została odrzucona przez producenta uszkodzenie mechaniczne .
Wysłaliśmy klientowi informację że producent wykona uszkodzony element ale odpłatnie . Klient to zaakceptował , zaznaczyliśmy reklamację zgłoszona od klienta jako odrzucona. A teraz mamy to jako nie rozwiązana dyskusja , czyli rozumiem że nie można odrzucić żadnej reklamacji ?
Witam.
Jako sprzedawca masz prawo odrzucić KAŻDE roszczenie reklamacyjne.
I normalnie jak się z tym nabywca nie zgodzi, to będzie musiał udowodnić Ci przed sądem działanie na jego szkodę.
Niestety nie na Allegro.
Tu by odrzucić reklamację i nie być obciążonym wypłatą odszkodowania z AOK musisz dobrze odrzucenie roszczeń udokumentować, tak by Allegro nie miało wątpliwości, że nie ma Twojej winy w sprawie. W takich wypadkach Allegro bardzo często staje po stronie sprzedawcy i informuje nabywców, że nie może ingerować w decyzję reklamacyjną podjętą przez sprzedawcę.
Niestety na tym kończy się wsparcie serwisu.
A nabywca ma prawo wystawić komentarz zgodny z jego subiektywnymi odczuciami, którego Allegro nie usunie, oraz ma prawo zakończyć dyskusję jako nierozwiązaną. Jedno i drugie wpłynie na punktację sprzedawcy, a pośrednio także na jego sprzedaż i dochód.
Trzeba policzyć co jest w ogólnym rozrachunku mniej kosztowne. I teraz są "dwie szkoły":
1) przyznać rację kupującemu, nawet gdy jej nie ma i wziąć "na klatę" koszty reklamacji, choć to i tak nie zagwarantuje braku negatywa i nierozwiązanej dyskusji (zwłaszcza gdy początkowo próbowało się udowadniać nabywcy brak racji);
2) zaakceptować negatywa i rzeczowo oraz kulturalnie na niego odpowiedzieć, a także zaakceptować stratę punktów związaną z dyskusją zakończoną jako nierozwiązana, a jednocześnie mieć satysfakcję, że nie uległo się "szantażowi".
Opcja w której sprzedawca wychodzi obronną ręką ze starcia z roszczeniowym, czy "uczciwym inaczej" nabywcą niestety na Allegro nie istnieje.
Pozdrawiam. Marek.
Ok rozumiem
tylko jest jeszcze jeden problem
mamy dyskusje gdzie klient zakończył dyskusję pozytywnie a widnieje jako nie rozwiązana
@MOJEGRATY5 To nie tak. Nowy przecudny system Allegro do rozpatrywania reklamacji działa w taki sposób że:
- jak wydasz decyzję reklamacyjną odmowną - automatycznie zakończy reklamację i oznaczy dyskusję jako nierozwiązaną
- jak wydasz decyzję reklamacyjną pozytywną - nie zakończy reklamacji - będzie mógł to zrobić użytkownik, lub w razie braku jego reakcji po 30 dniach zostanie oznaczona jako rozwiązana
- jak użytkownik zakończy reklamację, ale Ty nie wydasz decyzji reklamacyjnej - będzie miała cały czas status w toku...
Takie jajca :D:D:D
Dodam że "nierozwiązane" w ten sposób reklamacje allegro nie wlicza do jakości sprzedaży.
@TechartGSM czy możesz podać mi konkretny przykład?
Witam.
Dzięki za wyjaśnienie tematu.
Jeśli tak jest, to faktycznie trochę wprowadza w błąd.
Pozdrawiam. Marek.
Witam.
Nie bardzo rozumiem. Klient zakończył dyskusję jako rozwiązaną, w Ty widzisz ją zakończoną jako nierozwiązaną? Może klient Ci ściemniał, że zakończył jako rozwiązaną? a może to "błąd systemu"... Niech moderatorzy zerkną.
@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Pozdrawiam. Marek.
@_HolaOla_ A proszę...
682625/2025 - zakończona przez klienta - status w toku
727581/2025 - odrzucona przeze mnie - nierozwiązana
Podawać więcej?
Wchodzisz w zakładkę dyskusje nierozwiązane widnieje jako nie rozwiązana a wchodzą i otwierając ją widnieje jako rozwiązana
@arson222 po tych numerach niestety ich nie odnajdę, ale jeśli podasz mi numery zamówień, których dotyczą albo loginy kupujących, przekażę je do dokładnego sprawdzenia.
login gkkg
numer reklamacji 444843/2025
Hej, u mnie wygląda to tak samo. Już pisałam o tym w innym wątku na forum. Zmianę zauważyłam wczoraj po południu, rano wszystko było ok, odrzucone reklamacje, albo zakończone przez kupujących, były zaznaczone jako rozwiązane, a teraz widnieją jako nierozwiązane. Kiedy w nie wchodzę, są rozwiązane, nie mam punktów ujemnych, ani powiadomień o nierozwiązanych dyskusjach.
akceptujesz reklamację, ale w informacjach musisz napisać że uzgodnione z klientem wymiana na jego koszt
Witam.
Problem w tym, że jeśli gdziekolwiek napiszesz, lub zaznaczysz, że AKCEPTUJESZ REKLAMACJĘ, to z punktu widzenia prawa będzie oznaczać że uznałeś roszczenie i tyle. Uznanie roszczenia na Ciebie przerzuci wszystkie koszty z tym związane i żadne mailowe ustalenia nakładające na nabywcę obowiązek zapłaty za naprawę nie "obronią się prawnie". A uznanie reklamacji jest nieodwoływalne.
Będzie to wyglądać tak, że najpierw odrzuciłeś roszczenie, a potem zmieniłeś zdanie na korzyść nabywcy (w tę stronę mogłeś).
Jeśli nie chcesz ponosić kosztów reklamacji to NIGDY, NIGDZIE, W ŻADNEJ FORMIE I POD ŻADNYM POZOREM NIE MOŻESZ REKLAMACJI ZAAKCEPTOWAĆ.
No chyba że ja czegoś nie kumam.
Pozdrawiam. Marek.
e8e3ccb0-a41f-11f0-b1e3-b7ce882fc700 - odrzucona
c212ff80-9861-11f0-97af-5f765086be88 - klient zakończył
@TechartGSM dziękuję.
Tak Panie Marku ale większość reklamacji jest Patowa bo po wyjaśnieniu albo ustaleniu z klientem że wszystko jest ok nie można inaczej zaliczyć reklamacji tawet jak klient sam ją zakończy pozytywnie a ty jej nie zaakceptujesz to widnieje jako nie rozwiązana
@arson222 Aaaaaa... Widzę że jeszcze nie trafiłeś na klienta w stylu: "dobrze, dobrze, cacy, cacy", a potem wniosek do AOK. Jak pisał Marek - nie waż się akceptować reklmacji którą odrzucasz, chyba że masz za dużo kasy i twardy tyłek.