anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dyskusja Reklamacja

MAMY ROZWIĄZANIE!
AlleMakijazPL
#12 Orędownik

Szanowni Państwo,

Kupujący zgłosił reklamację, na którą niezwłocznie odpowiedziałam, prosząc o odesłanie towaru w celu jej dalszego rozpatrzenia. Niestety, mimo upływu czasu kupujący nie zareagował – nie odesłał produktu ani nie wyraził chęci kontynuowania postępowania reklamacyjnego.

Dziś mija termin na rozpatrzenie dyskusji, w związku z czym – ze względu na brak odesłania towaru – zdecydowałam się na odrzucenie reklamacji jako bezzasadnej.

Zostałam jednak poinformowana przez Allegro, że odrzucenie reklamacji jest nieuzasadnione, ponieważ to ja – jako sprzedający – powinnam odebrać towar od kupującego. Przyznam, że jestem tym stanowiskiem zaskoczona, ponieważ w moim odczuciu to kupujący, jako inicjator reklamacji, powinien wykazać minimum zaangażowania i przesłać towar do weryfikacji.

Proszę o doprecyzowanie, czy zgodnie z regulaminem Allegro to na sprzedającym ciąży obowiązek organizacji odbioru reklamowanego produktu, nawet jeśli kupujący nie wykazuje żadnej inicjatywy i nie odpowiada na wiadomości.

Z góry dziękuję za wyjaśnienie tej sytuacji.

 

oznacz moderatorów
165 ODPOWIEDZI 165
NipponShorty
#16 Inspirator

@KOGIEL_T No i właśnie to jest cała kwintesencja tego problemu

oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Crow_Empire  masz racje . My zawsze najpierw prosilismy kupującego o odesłanie infromując że zwrócimy koszty przesyłki ( ze względu własnie na wygode kupującego) . lecz jesli klient prosił o etykiete nigdy nie robiliśmy problemów.

 

Lecz w nowym systemie reklamacji allegro prosciej bedzie po prostu przygotować etykiete i nic nie ustalać. I sprzedawcy którzy do tej pory robili klientom "pod górke" założe sie że skrupulatnie bedą to wykorzystywać.

Dlatego własnie twierdze że takie "uszczesliwianie " kupujących nie jest dla nich dobre.

Sprzedawcy już zostali uszcześliwieni wieloma nowymi zasadami i jakie maja i nich zdanie - wiemy. Jełsi w przypadku kupujących pójdzie to w tą samą strone - to sie może źle skończyć.

A już allegro wybiera kupującym kuriera który jest dla nich " najlepszy" . Teraz ograniczy ich w koleny sposób - ograniczając możliwość sposobu odesłania towaru na reklamacje

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@nat_not   Takie rozwiązanie powinniście wprowadzić już dawno  wobec sprzedawców z poza UE.

Po prostu kupujący zgłasza reklamację i Chińczyk niech sobie przyjeżdża i odbiera.

Natomiast w przypadku sprzedawców krajowych jest to zwyczajnie nadużycie,  zapominacie o ważnym aspekcie  reklamacji: uzgodnienie sposobu rozwiązania problemu.

Powinna być możliwość uzgodnienia czy kupujący odeśle towar i kiedy, dopiero jeśli kupujący nie odpowiada sprzedający powinien siłowo odebrać towar.  Siłowo ale koniecznie bez przemocy !

Wprowadzacie nową formę rozwiązywania reklamacji: obywatelskie odbieranie zakupu.

Brawo Wy... !!!

 

oznacz moderatorów
NipponShorty
#16 Inspirator

 @nat_not Jakie jest rozwiązanie takiej sytuacji jak jest opisana czyli brak kontaktu z klientem po otwarciu dyskusji ( w sensie że klient przepada jak kamień w wodę) - bo bardzo jestem ciekaw jakie jest spojrzenie portalu na tą kwestie.

oznacz moderatorów
KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@NipponShorty  jeśli klient "porzuci" dyskusję, to na Twoją prośbę pracownik skontaktuje się z klientem, jeśli klient nie będzie się nadal odzywał, to dyskusja zostanie oznaczona jako Rozwiązana

oznacz moderatorów
NipponShorty
#16 Inspirator

@KOGIEL_T nie jestem sprzedawcą, ale ciekawi mnie ten przypadek gdzie klient się nie odzywa ale to sprzedawca ma na siłę uszczęśliwić kupującego.

oznacz moderatorów
KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐
oznacz moderatorów
NipponShorty
#16 Inspirator

@KOGIEL_T no w tym wątku tak nie napisali dlatego ciekawi mnie dalszy krok z strony allegro

oznacz moderatorów
KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@NipponShorty  bo to jest świeży temat, u mnie nie odzywał się przez trzy tygodnie😉, myślę, że jeśli tutaj również się nie odezwie, to Allegro zrobi tak samo

oznacz moderatorów
AlleMakijazPL
#12 Orędownik

to jest stara metoda od 1 lipca nie da rady zakończyć dyskusję bo ktoś się nie odezwał 

oznacz moderatorów
KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@AlleMakijazPL  jak się klient nie odezwie, to nie złoży protecta, a Allegro samo mu kasy nie wypłaci, bo trzeba złożyć wniosek

oznacz moderatorów
AlleMakijazPL
#12 Orędownik

@NipponShorty  jeśli klient "porzuci" dyskusję, to na Twoją prośbę pracownik skontaktuje się z klientem, jeśli klient nie będzie się nadal odzywał, to dyskusja zostanie oznaczona jako Rozwiązana 

 

a skad wiesz ze tak zrobią ?

oznacz moderatorów
KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@AlleMakijazPL  dałem Ci linka na drugiej stronie masz screena 

oznacz moderatorów
AlleMakijazPL
#12 Orędownik

tak, ale dotyczy ona sytuacji z marca a 1 lipca niestety jest zmiana tych zasad jak widzisz 

oznacz moderatorów
AlleMakijazPL
#12 Orędownik

@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

to jak wiec rozptarzyć reklamacje w sytuacji w ktorej klient się nie odzywa ?

przecie zmuszę z nim  ustalić warunki odbioru 

np. o której godzinie kurier ma odebrać czy inna okoliczność jak potwierdzenie adresu 

skoro nie ma kontaktu to co mam zrobić ?

jechać do niego ?Chciałabym aby to było jasno przez was uzasadnione co wtedy ?

oznacz moderatorów
NipponShorty
#16 Inspirator

@AlleMakijazPL Na to pytanie właśnie czekam by moderacja odpisała 🙂

oznacz moderatorów
AlleMakijazPL
#12 Orędownik

no czekamy czekamy ...

oznacz moderatorów
AlleMakijazPL
#12 Orędownik

a tym czasem szukam biletu na pociąg bo muszę jechać do Zabrza 600 km do klienta odebrać moje produkty :)))

oznacz moderatorów
NipponShorty
#16 Inspirator

@AlleMakijazPL Może allegro Ci  ten bilet odliczy z kosztów 😄

oznacz moderatorów
nat_not
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@AlleMakijazPL @NipponShorty Jeśli chodzi o "porzucenie", jak piszecie, dyskusji przez klienta - w takich przypadkach kupujący otrzymuje od nas przypomnienia. Dyskusja nie trwa bez końca (ramy czasowe dyskusji). Jeśli nie zostanie zakończona w ciągu 30 dni, automatycznie oznaczamy ją jako rozwiązaną.

Zaznaczam również, że możliwe jest rozpatrzenie reklamacji bez konieczności odbierania towaru od klienta np. na podstawie przesłanych przez niego zdjęć wady.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów